Ακτοπλοΐα: Για 7η συνεχή χρονιά μειώνεται η επιβατική κίνηση

Ακτοπλοΐα: Για 7η συνεχή χρονιά μειώνεται η επιβατική κίνηση

Από το 2009 έως και το 2016 η μείωση αγγίζει σε ποσοστό το 46%

Ακτοπλοΐα: Για 7η συνεχή χρονιά μειώνεται η επιβατική κίνηση
Σταθερή καθοδική πορεία έχει η επιβατική κίνηση για την ελληνική ακτοπλοΐα. Από το 2009 έως και το 2016 η μείωση αγγίζει σε ποσοστό το 46% και αφορά το μεταφορικό έργο των εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών και της HSW σε Ελλάδα και Αδριατική.

Όπως επισημαίνεται σε έρευνα της XRTC «αν και η μείωση για το 2016 είναι της τάξης του 6%, από το 2009 έως το 2016 το μεταφορικό έργο των επιβατών έχει μειωθεί συνολικά κατά 46%. Στην ελληνική αγορά όλες οι εταιρίες παρουσιάζουν μείωση στο μεταφορικό έργο των επιβατών εκτός από την ΑΝΕΚ που φαίνεται ελαφρώς αυξημένο.
Η ATTICA και MINOAN έχουν μείωση 8% ακολουθούμενες από την HELLENIC SEAWAYS με 5%».

Σύμφωνα με τα στοιχεία στην αγορά της Αδριατικής όλες οι εταιρείες παρουσιάζουν μικρή μείωση της διακίνησης των επιβατών, ενώ η ελληνική σημαία έχει χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, με αποτέλεσμα τόσο η Hellenic Seaways όσο και οι Μινωικές να αποχωρήσουν από την αγορά της Αδριατικής. Η Hellenic Seaways το 2016 και οι Μινωικές αρχές του 2017.

Αναλυτικά:

Κλείσιμο
ANEK (-1%)
ATTICA (-5%)
MINOAN (-4%)

Αύξηση στα αυτοκίνητα

Αντίθετη πορεία παρουσιάζει η μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων.

«Η αύξηση του μεταφορικού έργου των αυτοκινήτων αποδεικνύει ότι η τιμολογιακή πολιτική των εταιριών έχει θετική ανταπόκριση από τους χρήστες των ι.χ.
Η αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων σε ποσοστό 10% σε αντίθεση με την κίνηση των επιβατών προφανώς δείχνει ότι πολλοί επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς στέλνοντας τα αυτοκίνητα ασυνόδευτα με τα πλοία».

Αναλυτικά: HSW (19%), ATTICA (7%), ANEK (4%), MINOAN (4%).

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην αγορά της Αδριατικής, όπου το σύνολο των εταιρειών παρουσιάζει αύξηση στη διακίνηση αυτοκινήτων της τάξης του 11%. Αναλυτικά: ATTICA (8%), ANEK (12%), MINOAN (12%).

Τα φορτηγά

Η εικόνα στην κίνηση των μεταφορικού έργου των φορτηγών παρουσιάζει διαφορετική εικόνα από τις δυο παραπάνω κατηγορίες την περίοδο 2015-2016. Η αύξηση που παρουσιάζει η ελληνική αγορά έρχεται ως απόρροια της ανοδικής τουριστικής κίνησης ενώ η μείωση που παρουσιάζεται στην Αδριατική αποτελεί απόδειξη της πτώσης των εξαγωγών.
Στην ελληνική αγορά η κίνηση των φορτηγών συνεχίζει την ίδια ανοδική τάση του 2015 της τάξης του 6%. Εξετάζοντας τα επιμέρους μεγέθη των εταιριών στην Ελλάδα: ATTICA (11%) HSW (5%) ANEK (1%) MINOAN (1%).

Η αγορά των φορτηγών στην Αδριατική δεν ακολουθεί την τάση της εγχώριας αγοράς αφού παρουσιάζει μείωση της τάξης του 6%. Aναλυτικά: MINOAN (-5%) ANEK (-8%) ATTICA (-2%).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης