Πάρτυ εισιτηριοδιαφυγής και κακοδιαχείριση μεγαλώνουν την «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες

Πάρτυ εισιτηριοδιαφυγής και κακοδιαχείριση μεγαλώνουν την «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες

Εκρηκτικός ο συνδυασμός κατάργησης του σώματος εθελοντών - ελεγκτών, της έξαρσης του κινήματος «Δεν πληρώνω» και των επεισοδίων σε βάρος ελεγκτών

Πάρτυ εισιτηριοδιαφυγής και κακοδιαχείριση μεγαλώνουν την «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες
Αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας και χρέη υπουργείων και δημοσίων φορέων προς τις συγκοινωνιακές εταιρείες φαίνεται ότι φέρνουν τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στα άκρα, με τη βιωσιμότητά τους να τίθεται εν αμφιβόλω όπως γράφει η Καθημερινή.

Σύμφωνα με την εφημερίδα η περυσινή χρονιά αποτέλεσε ένα από τα χειρότερα παραδείγματα διαχείρισης συγκοινωνιακών φορέων με τα έκτακτα γεγονότα να έχουν διογκώσει σημαντικά τα ελλείμματα των εταιρειών.

Η κατάργηση του σώματος εθελοντών - ελεγκτών, η έξαρση του κινήματος «Δεν πληρώνω» που καθιέρωσε μια νοοτροπία ασυδοσίας απέναντι στις συγκοινωνιακές υπηρεσίες έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη της εισιτηριοδιαφυγής. Παράλληλα, τα συστηματικά φαινόμενα επιθέσεων κατά εξοπλισμού των μέσων και των ελεγκτών έχουν καταστήσει τους ελέγχους εισιτηρίων σπάνια εικόνα. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες συνοδεύονται από την αδράνεια του υπουργείου Υποδομών, οι επιβάτες απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τα ακυρωτικά μηχανήματα. Αποτέλεσμα είναι τα οικονομικά των εταιρειών να επιδεινώνονται συνεχώς, φαινόμενο το οποίο σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους δεν αποδίδεται σε μείωση της κινητικότητας αλλά αποκλειστικά στην έξαρση της λαθρεπιβίβασης.

Ακόμα και η ναυαρχίδα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες - μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) που είχαν παραδοσιακά πιο τακτοποιημένα οικονομικά φαίνεται ότι βυθίζεται στα ελλείμματα.

Ενδεικτικό είναι ότι τα απολογιστικά στοιχεία των ΣΤΑΣΥ για το 2015 κάνουν λόγο για ζημίες μετά φόρων ύψους 78,2 εκατ. ευρώ, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ το 2014. Οι λειτουργικές ζημίες άγγιξαν τα 32,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,75 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε στα 103,8 εκατ. ευρώ από 129,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
Κλείσιμο

Οι διοικήσεις των εταιρειών τηρούν στάση αναμονής παρά την έξαρση της εισιτηριοδιαφυγής και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της στην εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ωστόσο, στα οδικά μέσα θα ξεκινήσει η λειτουργία του συστήματος στις αρχές του νέου έτους, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς αυτή δεν προβλέπεται πριν από το καλοκαίρι του 2017.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης