Οι ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία μετά το Brexit

Οι ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία μετά το Brexit

Το πλήγμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία θεωρείται δεδομένο όμως δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί η ισχύς του

Οι ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία μετά το Brexit
Αλλάζει το τοπίο στη ναυτιλιακή βιομηχανία μετά το
Brexit
δημιουργώντας νέες συνθήκες και βάζοντας στο τραπέζι καινούργιες παραμέτρους τις οποίες καλούνται να αναλύσουν και στη συνέχεια να διαχειριστούν οι πλοιοκτήτες αλλά κυρίως η Ευρωπαϊκή Ένωση
. Σε αντίθεση με τις πρώτες εκτιμήσεις ότι οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις στο City θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, οι ελληνικοί εφοπλιστικοί και οικονομικοί κύκλοι κάνουν λόγο για ενδυνάμωση του City του Λονδίνου αφού έξω από το στενό, κοντόφθαλμο και γραφειοκρατικό πλαίσιο της ΕΕ η ναυτιλιακή βιομηχανία θα κινείται πιο ανταγωνιστικά. Το πλήγμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία θεωρείται δεδομένο όμως δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί η ισχύς του.
Κλείσιμο

«Με τα νέα δεδομένα η ανταγωνιστικότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων με έδρα το City του Λονδίνου θα ενισχυθεί. Η Μεγάλη Βρετανία θα μπορεί να δράσει πλέον ανταγωνιστικά στην ΕΕ με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αλλάζουν οι κανόνες» εκτιμά ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης μιλώντας στο «Π.Θ.».

Η εξέλιξη αυτή ίσως χαλαρώσει την ασφυκτική πίεση που ασκεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα η οποία καλείται να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Το ελληνικό χαρτί πάνω στο τραπέζι της Ευρώπης αποκτά πλέον ακόμη μεγαλύτερη δυναμική. Η ελληνική ναυτιλία που ελέγχει το 50% του ευρωπαϊκού στόλου θα έχει μεγαλύτερα περιθώρια κινήσεων ενώ πλέον υπό τον φόβο των Βρετανών οι Ευρωπαίοι δεν θα θελήσουν να πιέσουν περισσότερο γιατί κινδυνέψουν να χάσουν τον ισχυρότερο παίκτης τους στην ναυτιλιακή βιομηχανία, την Ελλάδα.

«Εισροή νέων κεφαλαίων»

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι θέσεις του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Μεγάλης Βρετανίας αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δημοψηφίσματος.

«Αυτό που τώρα χρειαζόμαστε είναι η εισροή νέων κεφαλαίων. Όλο το προηγούμενο διάστημα είχαμε πολιτικό διάλογο και πλέον ήρθε η ώρα για ορθολογική αλλά και στρατηγικό σκέψη. Αυτό που πρέπει να κάνουμε πρώτα είναι να τοποθετήσουμε στη σωστή τους θέση τα πιόνια στο σκάκι» επισημαίνεται στο κείμενο όπου μεταξύ άλλων τονίζεται ότι «η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι από την φύση της άκρως ανθεκτική σε όποιες αλλαγές οικονομικό-πολιτικές και αν προκύψουν και υπογραμμίζει ότι δια θαλάσσης διακινείται το 95% του διεθνούς εμπορίου της Μ. Βρετανίας:

«Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει νησιωτικό έθνος, που θα συνεχίσει να ζει σε έναν κόσμο που αγοράζει και πωλεί εμπορευματικά αγαθά και σε αυτόν τον κόσμο η ναυτιλιακή βιομηχανία θα είναι παρούσα προσφέροντας τις υπηρεσίες της» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Για το Ναυτικό Επιμελητήριο τέσσερα είναι τα άμεσα βασικά ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν:

(α) θεωρήσεις βίζας και άδειες εργασίας
(β) συνοριακοί έλεγχοι σε τερματικούς σταθμούς επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων
(γ) διάφορες φορολογικές ρυθμίσεις συμπεριλαμβανομένου του φόρου χωρητικότητας (Tonnage Tax)
(δ) το μέλλον της «Ναυτικής δύναμης υπό την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (EUNAVFOR) καθώς και το μέλλον της συνεργασίας των ευρωπαϊκών ναυτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση της πειρατείας και υποστήριξης των δραστηριοτήτων διάσωσης στη Μεσόγειο.
Τα μέλη του Ναυτικό Επιμελητήριο της Μ.Βρετανίας προτείνουν στη βρετανική κυβέρνηση τη συγκρότηση νέας Επιτροπή Ελεύθερου Εμπορίου, η οποία σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς και τα υπουργεία θα κινηθεί προς την κατεύθυνση άμεσης εκπαίδευσης του προσωπικού τους για την τάχιστη έναρξη διαπραγματεύσεων και διαμόρφωσης νέων εμπορικών δεσμών-συμφωνιών τόσο με τις χώρες μέλη της ΕΕ όσο και με τις χώρες εκτός ΕΕ.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης