TAP: Φιέστα της κυβέρνησης για τον αγωγό που απέρριπτε

TAP: Φιέστα της κυβέρνησης για τον αγωγό που απέρριπτε

Θα απέχουν όμως οι ηγέτες των άλλων κρατών - Σκουρλέτης και Σταθάκης «επαινούν» το έργο για τις θέσεις εργασίας και τις επενδύσεις που φέρει - ΝΔ: Ο πρωθυπουργός υποκλίνεται σε ό,τι υπονόμευε

TAP: Φιέστα της κυβέρνησης για τον αγωγό που απέρριπτε
                 Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αντιπολίτευση και τότε αποκήρυττε μετά βδελυγμίας τον αγωγό ΤΑΡ καταγγέλοντας την τότε κυβέρνηση ενδοτικότητα και έλλειψη ενεργειακού σχεδιασμού υποστηρίζονας ότι ενδυναμώνει τις απαιτήσεις των πολυεθνικών εταιριών και διαμορφώνει ακόμα πιο δυσμενείς συνθήκες για την έξοδο από την  κρίση.

                 Όπως, όμως, και με τόσες άλλες «αυταπάτες» του σημερινού κυβερνώντος κόμματος τις οποί ες ανακάλεσε όταν βρέθηκε στην εξουσία, έτσι συνέβη και με τον συγκεκριμένο αγωγό. Η... κωλοτούμπα, μάλιστα, γίνεται στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο καθώς στα σημερινά εγκαίνια των έργων θα δώσει το «παρών» ο ίδιος ο
Κλείσιμο
Αλέξης Τσίπρας.

                Τη «σούπα» της φιέστας που επιχείρησε να στήσει η κυβέρνηση, ωστόσο, χάλασε η απουσία όλων των αρχηγών των κρατών που εμπλέκονται στο έργο  -Αλβανία και Ιταλία και των λοιπών κρατών του Νοτίου Διαδρόμου (Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία, Τουρκία),  όπως επίσης και της Βουλγαρίας λόγω της συμμετοχής της στο διασυνδετήριο αγωγό IGB- παρά τον αρχικό σχεδιασμό.

                Ενδεικτικές της στροφής της κυβέρνησης υπέρ του αγωγού ήταν οι κοινού μήκους κύματος δηλώσεις των Γιώργου Σταθάκη και Πάνου Σκουρλέτη οι οποίοι αμφότεροι τόνισαν τη δημιουργία 8.000 θέσεων εργασίας και στο ύψος των συμβολαίων που θα φέρει για τις ελληνικές επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στην κατασκευή του.

ΝΔ: Ο Τσίπρας υποκλίνεται σε ό,τι υπονόμευε

Η σημερινή φιέστα της κυβέρνησης για μια επένδυση που υπεγράφη από τον Αντώνη Σαμαρά προκάλεσε την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας η οποία σε ανακοίνωση της τονίζει ότι ο σημερινός πρωθυπουργός «υποκλίνεται στο έργο αυτό».

«Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου “ΤΑΡ” είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που οραματίστηκε, σχεδίασε και δρομολόγησε η Νέα Δημοκρατία. Σήμερα, ο κ. Τσίπρας υποκλίνεται στο έργο αυτό. Τρέχει λαχανιασμένος να εγκαινιάσει ένα έργο, που ο ίδιος συνειδητά χτυπούσε και συστηματικά υπονόμευε. Όπως ακριβώς έκανε  και με την Cosco. Αυτός είναι ο κ.  Τσίπρας. Τελευταίος στα έργα ανάπτυξης,  πρώτος στις καταιγίδες φόρων».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Δημήτρη Σταμάτη ο οποίος τόνισε ότι «όταν ο Σαμαράς το 2013 υπέγραψε τον TAP, o Τσίπρας είχε ανέβει πάλι στα "κάγκελα" και τον κατηγορούσε πως ο αγωγός αυτός εξυπηρετεί αμερικανικά συμφέροντα. Σήμερα ο Τσίπρας εγκαινιάζει και εκθειάζει τον ΤΑΡ χωρίς ντροπή και χωρίς συγνώμη για τις συκοφαντίες του σε βάρος του Σαμαρά!». Ο στενός συνεργάτης του πρωην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρα καταλήγει λέγοντας «συκοφαντώντας τους αντιπάλους του και εξαπατώντας το λαό έγινε πρωθυπουργός και τώρα οικειοποιείται τα έργα τους! Χωρίς συγνώμη και χωρίς Τσίπ(ρ)α...».

Στις 15:00 η επίσημη τελετή

Από την κυβέρνηση διαμηνύουν ότι η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των εργασιών -που σχετίζονται τόσο με διακρατικές συμφωνίες όσο και με πλήθος πολιτικών, οικονομικών και τεχνικών παραμέτρων- «αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενεργειακή αναβάθμιση της χώρας με την μετατροπή της σε ενεργειακό κόμβο, γεγονός που θα δημιουργήσει νέα δεδομένα για την ενεργειακή ασφάλεια στον τόπο μας».

Η κεντρική εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 3μ.μ στο ξενοδοχείο "MET" και σε αυτή θα μιλήσουν ο Έλληνας πρωθυπουργός και οι επίσημοι προσκεκλημένοι από το εξωτερικό. Θα ακολουθήσει η τελετή υπογραφής στον χώρο του Λιμανιού και η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί στις 5 το απόγευμα.

Τι θα προσφέρει την ελληνική οικονομία

Τα οφέλη που προκύπτουν από το κατασκευαστικό μέρος, είναι περίπου 8.000 άμεσες θέσεις εργασίας, πολλές περισσότερες χιλιάδες έμμεσες θέσεις, συμβόλαια για ελληνικές εταιρίες, γενικά τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και ειδικότερα στις περιοχές κατασκευής. 

Η ενεργειακή σημασία του έχει να κάνει με την ασφάλεια εφοδιασμού που προκύπτει για την χώρα και με το σημαντικό γεγονός της απευθείας μεταφοράς αερίου από την Κασπία στην Ευρώπη.Εάν, μάλιστα,  ο TAP συνδυαστεί με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB που με τη σειρά του μπορεί να σχηματίσει τον κάθετο διάδρομο φυσικού αερίου μέχρι και την Ρουμανία, αλλά και με τον πλωτό τερματικό σταθμό LNG (υγροποιημένο αέριο) στην Αλεξανδρούπολη, θα πολλαπλασιαστούν οι δυνατότητες μεταφοράς αερίου από πολλά μέρη του κόσμου. Ήδη στη Ρεβυθούσα η υποδομή υποδοχής, αποθήκευσης και αεριοποίησης του LNG είναι εξαιρετική και επεκτείνεται. Έτσι, η χώρα μας θα μπορεί να δέχεται, αλλά και να προωθεί, υγροποιημένο αέριο από τις ΗΠΑ, μέχρι και το Ιράν, χωρίς να υπολογιστούν οι εξελίξεις στο ζήτημα της μεταφοράς φυσικού αερίου από Ισραήλ και Κύπρο.

Ως προς την επίδραση που έχει το συγκεκριμένο έργο στις τοπικές κοινωνίες πολύ σημαντική πρόοδος επιτεύχθηκε στο ζήτημα της άμεσης ενίσχυσης των τοπικών κοινωνιών, καθώς η εταιρία έχει δεσμευτεί να χρηματοδοτήσει με 32 εκατομμύρια ευρώ, στο πλαίσιο της Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης, διάφορα έργα στις περιοχές διέλευσης του αγωγού, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του. Ήδη, έχει συσταθεί επιτροπή που θα τα εξετάζει.
Ποιο είναι το έργο

Η τριμερής Διακυβερνητική Συμφωνία (IGA) Ελλάδας- Αλβανίας- Ιταλίας, για την κατασκευή του ΤΑΡ υπογράφηκε στην Αθήνα στις 13.2.2013 και έχει κυρωθεί από τα κοινοβούλια των 3 χωρών. Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz II από το Αζερμπαϊτζάν και, μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και Αδριατικής, θα καταλήγει στη Ν. Ιταλία και από εκεί στη Δυτική Ευρώπη. Το συνολικό μήκος του αγωγού θα ανέλθει στα 870 χλμ., εκ των οποίων τα 550 χλμ. εντός της ελληνικής επικράτειας. Η μεταφορική του ικανότητα ανέρχεται σε 10-20 bcm το χρόνο.

Για την κατασκευή του έργου έχει συσταθεί η κοινοπραξία Trans-Adriatic Pipeline AG, στη μετοχική σύνθεση της οποίας μετέχουν οι BP – 20% (Η.Β.), SOCAR – 20% (Αζερμπαϊτζάν), Snam SpA. – 20% (Ιταλία), Fluxys – 19% (Βέλγιο), Enagas – 16% (Ισπανία) και Axpo – 5% (Ελβετία) μετά από αποχώρηση των Statoil (20%), Total (10%) και E.ON (9%).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της «TAP AG», η κατασκευή του αγωγού θα αρχίσει τον Ιούνιο 2016, με στόχο να λειτουργήσει στις αρχές 2020.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης