Δρίτσας: Δεν αμφισβητείται η σύμβαση με την COSCO για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων

Δρίτσας: Δεν αμφισβητείται η σύμβαση με την COSCO για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων

«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα», είπε ο κ. Δρίτσας

Δρίτσας: Δεν αμφισβητείται η σύμβαση με την COSCO για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων
Χαμηλώνει τους τόνους η νέα κυβέρνηση όσον αφορά στην παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά και τις διακρατικές σχέσεις με την Κίνα. Μετά την αρχική, κάθετη τοποθέτηση των στελεχών της, σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός στο θέμα της έναρξης νέων συζητήσεων για την υφιστάμενη συμφωνία παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και τη λειτουργία των δύο προβλητών II και III.

«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.




Κλείσιμο
Από την πλευρά του ο νέος υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, για την λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών. Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές, ώστε η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος τεράστιας διεθνούς εμβέλειας».


Όχι στην ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ


Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ που είναι διαφορετικό θέμα από εκείνο της σύμβασης με τη COSCO οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι δεν θα προχωρήσει η διαδικασία, με τον Θοδωρή Δρίτσα να επισημαίνει: «Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την  ανασυγκρότησή τους».





Οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι η αυτοτέλεια του υπουργείου Ναυτιλίας είναι δεδομένη και η ένταξή του στο υπερυπουργείο Οικονομίας εντάσσεται σε μια ευρύτερη λογική αναβάθμισης του ρόλου και των σχέσεων της ελληνικής ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Ιδιαίτερη μνεία έγινε για τη σημασία που έχει το Λιμενικό Σώμα για το υπουργείο Ναυτιλίας και υπήρξε δέσμευση για την αναβάθμισή του. 

Για την ακτοπλοΐα ο Θοδωρής Δρίτσας είπε ότι θα δοθούν βιώσιμες λύσεις ώστε να ενισχυθούν και οι τοπικές κοινωνίες, ενώ κάλεσε σε συστράτευση όλους τους φορείς, επιχειρηματικούς και εργασιακούς, ώστε να μην αποξενωθεί η ναυτιλία από την ελληνική κοινωνία.

Τέλος ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης ξεκαθάρισε ότι «ήρθαμε για να λύσουμε και όχι να δημιουργήσουμε προβλήματα. Θα υπάρχει διάλογος και συζήτηση για τα θέματα της Ναυτιλίας, από την οποία προέρχεται το ένα στα τρία ευρώ του γενικού συναλλάγματος. Θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων ενώ θα εξεταστεί και το θέμα των μισθών».

Ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στην ομιλία του απευθυνόμενος στους Γ.Σταθάκη και Θ.Δρίτσα είπε: « Θέλω να ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία» και προσέθεσε: «Έχω την τιμή να αισθάνομαι ευτυχής  για το έργο που παραδίδω».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις ενέργειες που στέφθηκαν με επιτυχία για την ένταξη της ναυτιλίας στη στρατηγική χάραξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην αναδιοργάνωση του Λιμενικού Σώματος, στην αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων,  στην αντιμετώπιση κάθε μορφής εγκληματικότητας, στην ενίσχυση όσο αφορά τη χωρητικότητα του ελληνικού νηολογίου, στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, στο  φορολογικό πλαίσιο   στο οποίο υπάγονται πλέον όλα τα ελληνόκτητα πλοία και όχι μόνο τα υπό ελληνική σημαία στην εθελοντική εισφορά των πλοιοκτητών, στην αύξηση κατά 13% του αριθμού αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, στην ανάπτυξη του  γιώτιγκ μετά την ψήφιση του νόμου για τον θαλάσσιο τουρισμό και την παρουσία λειτουργικών κερδών από τα ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις  μετά από πέντε χρόνια ζημιών.

Για τη λιμενική πολιτική επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να μη διαταραχθεί η σχέση στρατηγικής σημασίας με την Κίνα και δημιουργηθεί ανασφάλεια  στο επενδυτικό περιβάλλον εφόσον γίνει αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Cosco.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης