Αυξήσεις 20% στο καλάθι της νοικοκυράς

Αυξήσεις 20% στο καλάθι της νοικοκυράς

Μια μόλις ημέρα μετά τις κυβερνητικές προειδοποιήσεις περί «κοντέματος των χεριών» όσων επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των καταναλωτών, το protothema.gr βρήκε και σας παρουσιάζει μερικές από τις σημαντικότερες ανατιμήσεις που ήδη έχουν κατατεθεί ως αίτημα στο υπουργείο Ανάπτυξης και ταυτόχρονα έχουν υποβληθεί στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ανατιμήσεις που σε συγκεκριμένες περιπτώσεις φθάνουν μέχρι

Αυξήσεις 20% στο καλάθι της νοικοκυράς

Μια μόλις ημέρα μετά τις κυβερνητικές προειδοποιήσεις περί «κοντέματος των χεριών» όσων επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των καταναλωτών, το protothema.gr βρήκε και σας παρουσιάζει μερικές από τις σημαντικότερες ανατιμήσεις που ήδη έχουν κατατεθεί ως αίτημα στο υπουργείο Ανάπτυξης και ταυτόχρονα έχουν υποβληθεί στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ανατιμήσεις που σε συγκεκριμένες περιπτώσεις φθάνουν μέχρι και το 20% για το πρώτο μόλις τρίμηνο του 2008.

Σε προϊόντα καθημερινής χρήσης, από αυτά δηλαδή που συνηθίζουμε να αναφέρουμε ως «πρώτης ανάγκης», αυξήθηκαν οι τιμές τους, δημιουργώντας πονοκέφαλο στους ήδη δοκιμαζόμενους από την αλματώδη αύξηση των τιμών στα καύσιμα καταναλωτές. Το ελληνικό κρασί λοιπόν της Αχάια Clauss τιμάται όσο ένα γαλλικό Beaujolais, αφού αυξάνει την τιμή του κατά 20% μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. Για μια ακόμη φορά η βιομηχανία ζυμαρικών Κίκιζας ζητά (και πετυχαίνει) ανατιμήσεις της τάξης του 11%, ενώ ζαχαρώδη, μέλι, σοκολάτες «φλερτάρουν» το +10%. Επίσης, ενώ οι διεθνείς τιμές στο ελαιόλαδο παρουσιάζουν φέτος διόρθωση προς τα κάτω, η εταιρεία ΛΕΣΕΛ ζητά αύξηση κατά 5%.

Ο πίνακας που ακολουθεί καταδεικνύει τις παράλογες ανατιμήσεις, οι οποίες όμως εκ μέρους της εγχώριας βιομηχανίας αποδίδονται συνεχώς στη ραγδαία αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Αυτό όμως που δεν επισημαίνει κανείς είναι πως τα αιτήματα αυξήσεων προς τις επιχειρήσεις λιανικής παραμένουν τα ίδια ήδη από τον Νοέμβριο. Τότε βεβαίως το πετρέλαιο δεν παρουσίαζε αύξηση, αλλά σταδιακά έπεφτε μέχρι και κάτω στα 88,64 δολ. το βαρέλι.

Κλείσιμο

ΑΝΑΤΙΜHΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ  2008  1ΟΥ  3ΜΗΝΟΥ

Σημαντική παράλληλα είναι η επισήμανση πως πρόκειται για το τρίτο κύμα αυξήσεων, γεγονός που υποδηλώνει πως εάν ένα προϊόν αυξάνεται κατά 20%, μπορεί συνολικά να έχει φθάσει ακόμα και στο +50% μέσα στο σύνολο της χρονιάς. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στα ζυμαρικά, όπου έχουν ξεπεράσει το 40% σε αυξήσεις στο σύνολο του διαστήματος Ιανουαρίου 2007 - Ιανουαρίου 2008.

Ενα επίσης σημαντικό συμπέρασμα έχει να κάνει με το γεγονός πως οι κυριότερες αυξήσεις, σύμφωνα με πηγές, δεν προέρχονται τόσο από τις πολυεθνικές επιχειρήσεις που εδρεύουν στη χώρα μας, αλλά από τις μεγάλες ελληνικές, οι οποίες ελάχιστα συμμερίζονται την πίεση που υφίσταται ο Ελληνας καταναλωτής.

Αδυναμία απορρόφησης των κραδασμών

Σε δηλώσεις τους εκπρόσωποι αλυσίδων σούπερ μάρκετ αναφέρουν πως πλέον βρίσκονται μπροστά σε αδυναμία συγκράτησης των αυξήσεων. «Τα καταφέραμε να μην περάσουν πριν τις γιορτές, όμως οι πιέσεις που μας ασκούνται από τους προμηθευτές είναι τεράστιες. Ηδη οι ανατιμήσεις έχουν ξεκινήσει και θα γίνουν πιο αισθητές μέσα στο επόμενο δεκαήμερο», μας είπε ο πρόεδρος μεγάλης ελληνικής αλυσίδας. Σύμφωνα με παράλληλες πληροφορίες, ήδη επιχειρηματίες του κλάδου έχουν έλθει σε επικοινωνία με τον αρμόδιο υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Γιώργο Βλάχο για να του εκθέσουν την κατάσταση, αν κι ακόμα δεν τους ζητήθηκε να προσέλθουν εκ νέου σε διάλογο για μια νέα συμφωνία «κυρίων». Συμφωνία όμως που δύσκολα θα επιτευχθεί κυρίως λόγω του κακού κλίματος που δημιουργήθηκε από τις πρόσφατες αυστηρές ποινές που επιβλήθηκαν σε αλυσίδες του κλάδου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την υπόθεση του καρτέλ στο γάλα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης