Μπερλινάλε 2016: Γερμανική σαχλαμαρίτσα υπέρ Ψωροκώσταινας

Μπερλινάλε 2016: Γερμανική σαχλαμαρίτσα υπέρ Ψωροκώσταινας

«Highway to  Hellas» ο τίτλος της ταινίας του γερμανού σκηνοθέτη Αρον Λέιμαν για έναν γερμανό τραπεζίτη που θέλει να επενδύσει σε μια νησίδα με το όνομα Παλαδίκη

Μπερλινάλε 2016: Γερμανική σαχλαμαρίτσα υπέρ Ψωροκώσταινας
Κι  όμως. Υπάρχουν Γερμανοί, και πολλοί μάλιστα, με αυθεντικό φιλελληνισμό. Ας πούμε ο ηλικίας 35 ετών σκηνοθέτης Αρον Λέιμαν. Που παίζει με τη λέξη Hellas ως Hell (κόλαση) και Us (η δική μας κόλαση) σε μια  κωμική μπαλαφαροσαχλαμαρίτσα με τίτλο «Highway to  Hellas»!

Μια κωμωδία που στη Γερμανία προβλήθηκε στις αίθουσες. Με μέτριες εισπρακτικές επιδόσεις!

«Μα γιατί;» ρωτάω τον Αδάμ Μπουσδούκο. «Επειδή οι  διανομείς δεν μπήκαν στον κόπο να  την διαφημίσουν κι έτσι πέρασε στο ντούκου».

Κλείσιμο
Ο Αδάμ  Μπουσδούκος, φίλος και πρωταγωνιστής ταινιών του Τουρκο-γερμανού Φατίχ Ακίν. Γεννημένος κι αυτός στο Αμβούργο από Ελληνες γονείς. 

«Σ' ακούω κουρασμένο» του λέω.

«Λογικό αφού με περιτριγυρίζουν τρία παιδιά»

«Από τρεις διαφορετικές γυναίκες;»

«Οχι, από μία»

«Γερμανίδα;»

«Οχι είναι Ρουμάνα»!

Σ' αυτή τη συμπαθητική σαχλαμαρίτσα, ο Αδαμ Μπουσδούκος παριστάνει το μπακάλη της γειτονιάς. Αλλά στην πραγματικότητα είναι το «καμάκι» του νησιού. «Για όλες τις εθνικότητες, Σουυηδέζες, Γαλλίδες, Γερμανίδες, Δανέζες, μπας και ξέχασα τις Φιλανδέζες;»

«Οχι , δεν τις  ξέχασες» απαντάει ο Herr Kommissar Γκίοργκ Γκάισνερ. Ο ταλαίπωρος Γερμανός Γκίοργκ Γκάισνερ. Εντεταλμένος της AVO Bank (ανύπαρκτη  τράπεζα) και υφιστάμενος της φράου Λάιχνιγκερ. Που φυσικά παραπέμπει στην Μέρκελ!

Ο ταλαίπωρος, λοιπόν, ενδεδυμένος με κοστούμι και   γραβάτα, ντάλα καλοκαίρι, καταφθάνει σε μια ασήμαντη  νησίδα με το όνομα Παλαδίκη. «Είμαστε» λένε  οι κάτοικοι του νησιού «σε πρόγραμμα για τη μετατροπή της Παλαδίκης σε Γκαλάπαγκος Ελλάδας»

Παραμύθια της Χαλιμάς. Οπως με τις αγροτικές επιδοτήσεις και τα εκατομμύρια ελαιόδενδρα που κολυμπάνε ακόμα και στη θάλασσα!

Ο Γκάισνερ έχει έρθει προκειμένου να διαπιστώσει αν  υφίστανται, σ' αυτό το ξερονήσι ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός και νοσοκομείο! Αν διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν, τότε η AVO Bank θα οικοδομήσει στην παραλία  τεράστιο ξενοδοχείο με όλα τα κομφόρ. Τουτέστιν όλες οι  παραλίες της Ψωροκώσταινας θα περιέλθουν στην κυριότητα  των γερμανικών τραπεζών!

Φυσικά «μούσι» ο ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός. Το νησί τροφοδοτείται με  υποθαλάσσια καλώδια. Οσο για το νοσοκομείο, αυτό είναι μικροσκοπικό κέντρο Υγείας. Εντός του οποίου ροχαλίζει ξεπεσμένος χειρουργός (Ερρίκος Λίτσης).

Μέχρι ο  χερ Γκάισνερ ν' ανακαλύψει τα  ελληνικά «μούσια» περνάει μαρτύρια. Ο Μπουσδούκος που διαρκώς κυκλοφορεί με βερμούδα, του νοικιάζει γάιδαρο. «Ολα τα αυτοκίνητα  τα έχω δώσει σε τουρίστες»

Ο δήμαρχος (Ακύλλας  Καραζήσης) παρέα με  δύο καφενόβιους συνταξιούχους (Γιώργος Κοτανίδης και Χρήστος Βαλαβανίδης) σκηνοθετούν τα «μούσια». Δηλαδή τον Ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό και μια Ελένη (πάντα  η Ελένη)  «σκοτώνει» την καρδιά του Γερμανού!

Αποτέλεσμα; Μέσα στον πανζουρλισμό και με τη βοήθεια   μπόλικης ποσότητας από δυναμίτη (το προσφιλές σπορ των  Ελλήνων ψαράδων) ο Γερμανός Κομισσάριος χάνει το μεσαίο  δάχτυλό του. Μπουμ και κάτω. Παρόλα αυτά και εντελώς παραδομένος με την καρδιά του στον ελληνικό χαβαλέ  καφενείου, πλάκας, έρωτα και μπλόφας, στο τέλος κάνει μία έτσι και βουτάει από το πλοίο στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου. Οχι χαζός είναι να επιστρέψει στην  ρουτίνα και το πρωτόκολλο της Γερμανίας. Και όλα αυτά με τον Μπουσδκούκο να τραγουδάει  «εγώ για σένα μικρό μου πουλάω ακόμα και τον εαυτό μου»!

Η φτώχεια θέλει καλοπέραση. Είδες οι Γερμανοί! Εμείς τους βρίζουμε, αλλά εκείνοι οι μαζοχιστές, εκεί, εκεί στην Ελλάδα την λαχταριστή!

Α,  ξέχασα. Τα γυρίσματα έγιναν σε κάποιο παραθαλάσσιο  σημείο  της Τήνου. Και  η γλώσσα μηγαινοέρχεται μεταξύ της Γερμανικής και της Ελληνικής! Και κάτι ακόμα. Η  ταινία προβλήθηκε στα πλαίσια  της «Αγοράς»  προς πώληση ακόμα και στην Ελλάδα. Να δούμε αν θα την δούμε το καλοκαίρι!


Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει

Είπαμε. Ταινία  Made in  Greece δεν υπάρχει στο   πρόγραμμα του  φεστιβάλ. Ομως στην Μπερλινάλε μπόλικη Ελλάδα!

Οπως ας πούμε το ντοκιμαντέρ του Μάντας Κβενταραβίτσιους (από Λιθουανία) με τίτλο «Μαριούπολις».  Που προβλήθηκε στα πλαίσια  του «Πανοράματος». Και που αναφέρεται   στους Ελληνες της Κριμαίας. Υπό  τον ανελέητο βομβαρδισμό του...Πούτιν!

Οπως, ας πούμε, ο Ελληνας παραγωγός Θάνος Καραθάνος.  Μόνιμος κάτοικος Γερμανίας. Ιδιοκτήτης  της  εταιρείας «Twenty Twenty» που η ταινία, δικής του παραγωγής, με τίτλο «Soy Nero» του  Ράφι Πιτς, μετέχει στο  διαγωνιστικό πρόγραμμα. Και που ήδη έχει  στα σκαριά έτερο φιλμ με συμπαραγωγούς από Ισραήλ και την Κύπρο. Το «Family» (αυτός και ο τίτλος) διαδραματίζεται στο  σημερινό Ισραήλ. Παράλληλα η εταιρεία του  μετέχει  ως συμπαραγωγός στην γαλλική κομεντί «Ma Loute»  του Μπρουνό Ντιμόντ. Ενος σκληροπυρηνικού της κουλτούρας που έχει κάνει  στροφή  180 μοιρών!


Νίκος Περάκης και αυτός εδώ

Και ο Νίκος Περάκης της «Λούφας» και «Αρπα κόλλας» είναι εδώ. Και ο Νίκος υπήρξε μόνιμος κάτοικος  Μονάχου και Βερολίνου, επί  σειρά ετών. «Πηγαινοερχόμουν» μου λέει. «Μάλιστα τα σενάρια αυτών των ταινιών τα  έχω γράψει στο Βερολίνο».

Και τώρα; «Τώρα  προσπαθώ να  βρω παραγωγό». Ο Νίκος δεν τα  βάζει κάτω!

Αλλά και ο Παπακαλιάτης, όπως έχω γράψει θα είναι εδώ. Μέχρι την Τετάρτη. Και μέχρι στιγμής οι πωλήσεις του «Αλλου κόσμου» πάνε μια  χαρά. Και  σε Τουρκία και σε άλλες Αραβικές χώρες

Και ο Τάσος Μπουλμέτης είναι εδώ. Κι αυτός σε αλλεπάλληλα ραντεβού για την προώθηση της  ταινίας  του!

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει!

Οσο  για τις ταινίες μέχρι στιγμής -στις κριτικές-προηγείται το Ιταλικό ντοκιμαντέρ «Φωτιά στη θάλασσα» (για το προσφυγικό), ακολουθούμενη από το «L’ Avenir» με την Ιζαμπέλ Ιπέρ που επιδίδεται σε εξαιρετικό ρεσιτάλ ερμηνείας!


Τζορτζ Κλούνεϊ και Τίλντα Σουίντον

Και  η Τίλντα Σουίντον είναι  εδώ. Για την πρώτη  σκηνοθεσία της στο δυνατό ντοκιμαντέρ «Τα τέσσερα πορτραίτα του Τζον Μπέργκερ». Του διάσημου  Βρετανού κριτικού Τέχνης!

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ έφυγε παρέα με την αγαπημένη του  συμβία.  Ομως οι πωλήσεις  για την ερχόμενη  ταινία του πάνε πρίμα. Η πολιτική για να  γυαλίζει το  κοινωνικό του προφίλ. Το μεταναστευτικό  για τις φιλανθρωπικές του ευαισθησίες. Και οι ταινίες  για το χρήμα. Ο πλήρης ορισμός της απόλυτης επιτυχίας. Κορίτσια, ψιτ, ο  Τζόρτζι!

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης