Με το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα «ΜΙΣΟ ΜΙΣΟ» από την GREEN Properties όλοι μπορούν να αγοράσουν την κατοικία που θέλουν, χωρίς δάνειο και άλλες χρεώσεις, καταβάλλοντας το 50% της αξίας και αποπληρώνοντας το υπόλοιπο ποσό σε 50 άτοκες, μηνιαίες δόσεις.
Ο Στάθης Λιβαθινός αντικαθιστά τον Σωτήρη Χατζάκη στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου
Ανακοινώθηκε μόλις ο νέος διευθυντής από το Υπουργείο Πολιτισμού - Αναμένεται το νέο διοικητικό συμβούλιο
Ο σκηνοθέτης που χάραξε την δική του πορεία και έχει αφήσει την δική του ιστορία στο ελληνικό θέατρο είναι από σήμερα η κεφαλή της επίσημης πρώτης σκηνής της Ελλάδας.
Ο Στάθης Λιβαθινός γεννήθηκε στην Αθήνα . Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Πέλου Κατσέλη και της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε σκηνοθεσία στο Κρατικό Ινστιτούτο Θεάτρου της Μόσχας.
Στο ενεργητικό του έχει παραστάσεις που έχουν αφήσει εποχή. Η Ιλιάδα του Ομήρου που είδαμε πέρσι στο Φεστιβάλ, μια τρομακτικά επίπονη πεντάωρη παράσταση, δεν θα μπορούσε να έχει σκηνοθετηθεί παρά μόνο από τον Λιβαθινό και να περάσουν οι πέντε ώρες νεράκι.
Από το 2001 εως το 2007 υπήρξε υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και του Εργαστηρίου Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας. Υπό τη διεύθυνση του η Πειραματική Σκηνή γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση. Οι παραστάσεις που ανέβασε εκεί μαζί με τους στενούς του συνεργάτες -τον ποιητή Στρατή Πασχάλη,το μουσικό Θοδωρή Αμπαζή, τη σκηνογράφο Ελένη Μανωλοπούλου- και την ομάδα των ηθοποιών που συγκέντρωσε -Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Βασίλης Ανδρέου, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Ναυπλιώτου, Μαρία Σαββίδου, κ.α.- δημιούργησαν μεγάλη αίσθηση στο θεατρικό χώρο και έγιναν πόλος έλξης του κοινού.
Η παράσταση,μάλιστα, της Πειραματικής Σκηνής με τη διασκευή του "Ηλίθιου" του Φ.Ντοστογιέφσκι αναδείχτηκε καλύτερη παράσταση για τη σεζόν 2006-2007 από τους αναγνώστες του περιοδικού "Αθηνόραμα".Το 2009 σκηνοθέτησε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το έργο του Ο.Σαίξπηρ "Βασιλιάς Ληρ".Η σκηνοθεσία του τιμήθηκε με το βραβείο Διεθνούς Ρεπερτορίου των Κριτικών Θεάτρου για το 2009. Συνεργάστηκε με τα θέατρα Πορεία, την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού και στο Οδού Κεφαλληνίας, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις.
Πριν μόλις ενάμιση μήνα, άνοιξε τον «Φιγκαρό» στο Μέγαρο Μουσικής σε μια νέα ανάγνωση ενός κλασσικού και δύσκολου έργου, που όμως όπως ο ίδιος δήλωσε, το είχε διαλέξει ακριβώς γιατί ο ήρωας του θυμίζει πολύ τον μέσο Έλληνα.
Ρωσσομαθής, με την ικανότητα να διαβάζει τους κλασσικούς Ρώσους γίγαντες του θεατρικού λόγου Ντοστογιέφσκι, Τσέχωφ στα αυθεντικά τους κείμενα, είναι μια περίπτωση σκηνοθέτη που σίγουρα έχει διαμορφώσει μαζί με δύο-τρεις ακόμα το θεατρικό τοπίο την τελευταία δεκαπενταετία.
Ο Λιβαθινός ξεκίνησε ως ηθοποιός, επηρεασμένος ίσως από τον αγαπημένο του θείο Μάνο Κατράκη, αλλά γρήγορα τον κέρδισε η σκηνοθεσία. Έχει δηλώσει πως μέχρι τώρα «ερήμην κοινού, αυτού του πολυκέφαλου τέρατος όπως το έλεγε η Ελεονώρα Ντούζε, δεν δουλεύω. Δουλεύω μόνο γι’ αυτό».
Πρόσφατα δήλωσε πως η έννοια του θεάτρου ως σπίτι, ως εστία τον ενδιαφέρει πολύ για να μπορέσει να ολοκληρώσει μια πιο συγκεκριμένη πρόταση και θεατρική σχέση με το κοινό. Την ευκαιρία θα την έχει με την κεντρική σκηνή της χώρας, το Εθνικό Θέατρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr