Κρίση και Μουσεία: Ενηλικίωση και απεξάρτηση από το ΥΠΠΟ;

Κρίση και Μουσεία: Ενηλικίωση και απεξάρτηση από το ΥΠΠΟ;

Μπορούν τα Μουσεία να γίνουν ανεξάρτητα; Το συνέδριο για τον πολιτισμό και τα μουσεία στην Βρετανική Πρεσβεία "δείχνει" προς αυτήν την κατεύθυνση, Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το ΥΠΠΟ να κατευθύνει το προσωπικό του προς δημιουργικούς δρόμους όπου τα μουσεία θα αυτοχρηματοδοτούνται -έστω και μερικώς- και θα φέρνουν έσοδα με δημιουργικούς τρόπους.

Κρίση και Μουσεία: Ενηλικίωση και απεξάρτηση από το ΥΠΠΟ;
Στις 22 Οκτωβρίου με συνέπεια βρετανική στις 9 ακριβώς ξεκίνησε την ομιλία του ο Βρετανός Πρέσβης στην Ελλάδα. Μίλησε για την επίσκεψη του στη Δήλο και την θλιβερή διαπίστωση του ότι ηταν κλειστό το κατάστημα του μουσείου. Αναφέρθηκε επίσης στο εντυπωσιακό μουσείο της Στυμφαλίας σημειώνοντας ότι ήταν τόπος του Ηρακλή.

Ο Υπουργός Πολιτισμού, Κωνσταντίνος Τασούλας χαιρέτησε την πρωτοβουλία της Πρεσβείας και δηλωσε "είμαστε εδώ για να μοιραστούμε μια μεγάλη εμπειρία μια εμπειρία χειραφέτησης των πολιτιστικών χώρων. Μέχρι τώρα το κράτος ήταν το alma matter των πάντων. Η Ελλάδα ήταν η μόνη μη-κομμουνιστική χώρα με τόση λατρεία στο κράτος και οποιαδήποτε προσπάθεια για απεξάρτηση, αντιμετωπιζόταν με θυμό και αντιδράσεις. Ο μεγάλος πολιτικός Ελευθέριος Βενιζέλος είχε όραμα η Ελλάδα να γίνει Μικρά Αγγλία. Εμείς σήμερα μπορεί να μην θέλουμε απλά να μιμηθούμε, αλλά να μάθουμε να δανειστούμε και να υιοθετήσουμε τρόπους χειραφέτησης όχι μόνο γιατί είναι χρήσιμο αλλά γιατί πέτυχε. Το Μουσείο της Νεμέας είναι ένα τέτοιο παράδειγμα με ανάδοχους από τον ιδιωτικό τομέα».

Στην συνέχεια ακούθησαν εξαιρετικές παρουσιάσεις από Βρετανούς ειδικούς όπως η Emma Black, υπεύθυνη προιόντων και marketing για την ΤΑΤΕ, η Anna Eavis, διευθύντρια του τμήματος Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού της Μ. Βρετανίας -το οποίο σε οκτώ χρόνια θα παύσει χρηματοδότηση από το κράτος και θα αυτοχρηματοδοτείται- και την πραγματικά συγκινητική παρουσίαση του πρώην Υπουργού Πολιτισμού Σταύρου Μπένου που με πάθος έχει στήσει τον μη-κερδοσκοπικό οργανισμό Διάζωμα.

Δυστυχώς ωχριούσαν οι παρουσιάσεις εκπροσώπων του τωρινού Υπουργείου Πολιτισμού που δεν έπεισαν για τις δραστηριότητες των περιφερειακών και μικρών μουσείων που μπορεί να έχουν καταρτισμένο προσωπικό που εργάζεται σκληρά. αλλά δυστυχώς δεν έχουν καμία στρατηγική προσέλκυσης νέων επισκεπτών, δράσεων για παιδιά, προώθησης του ίδιου του Μουσείου στην τοπική κοινωνία. Όσο για τα πωλητήρια τους, ήταν σε προπολεμικά επίπεδα.

Ευτυχές παράδειγμα το Παναθηναικό  Στάδιο που με το άνοιγμα του στο κοινό το 2010 έφερε έσοδα και προσέλκυσε, ως τώρα, μισό εκατομμύριο επισκέπτες, όπως δηλωσε ο Μιχάλης Φυσεντζίδης Πρόεδρος του Σταδίου. Εξαιρετικό επίσης παράδειγμα και η "επανεκίνηση" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που με νέες αφίσες και δράσεις σε χώρους όπως η Βαρβάκειος Αγορά έφερε έσοδα και το κοινό κοντά στην όπερα, όπως παρουσίασε ο διευθυντής της Μύρων Μιχαηλίδης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης