PROTOTHEMA

Πολιτισμός

Μετατρέπει τις μικροϊστορίες των φίλων του σε αφηγήματα πρώτης γραμμής

Οι αναμνήσεις του Γιώργου-Ίκαρου Μπαμπασάκη από την καρδιά της πόλης

Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

Εδώ και χρόνια ο Γιώργος-Ικαρος Μπαμπασάκης αφουγκράζεται μνήμες, ιστορίες και συνειδήσεις από την άλλη μεριά του φεγγαριού, δηλαδή από τα νυχτερινά στέκια της Αθήνας και την καρδιά της αποσυνάγωγης παρέας  

Πολλοί είναι αυτοί που αφήνουν το θάμβος της ιστορίας απέξω. Που παρατηρούν τα πάντα από απόσταση, καταγράφουν τις λεπτομέρειες, ακονίζουν τις γωνίες, αναζητούν τις ιδανικές συνθήκες χωρίς ωστόσο να ακραγγίζουν καν το μεγαλείο. Κάποιοι λένε ότι είναι συγγραφείς, άλλοι «άνθρωποι του πνεύματος», άλλοι κριτικοί (κάθε είδους) με δανεισμένες συνειδήσεις. Υπάρχουν όμως κι αυτοί οι λίγοι, οι happy few, που δεν βολεύονται στα δεδομένα και αποφασίζουν να πρωταγωνιστήσουν οι ίδιοι στην ιστορία - της πόλης, του μυθιστορήματος, ακόμη και του ίδιου το Πνεύματος.


Ο Γιώργος-Ικαρος Μπαμπασάκης, μεταφραστής, περιπατητής και συλλέκτης περίοπτων αναμνήσεων, χρόνια τώρα μετατρέπει ιδανικά τις μικροϊστορίες των φίλων του και τη δική του σε αφηγήματα πρώτης γραμμής. Παρατηρεί όχι από απόσταση, αλλά γράφει (εγκατα)βιώνοντας - δεν σηκώνει αδιάφορα το βλέφαρο αλλά σκιαγραφεί με μελάνι και αίμα και τα συλλεκτικά απομεινάρια μιας μέρας μοναδικής. Ρέκτης της στιγμής και της αυθόρμητης σύλληψης, διαμορφώνει μακροϊστορίες με τα πιο απτά υλικά: από τα έγκατα των μπαρ της πόλης, τους πρωταγωνιστές της νύχτας και τους ήρωες της φιλοποσίας και της φιλοκαπνίας (απαραιτήτως, δε, σχεδόν πάντα και της φιλοσοφίας!). Δύσκολο να αντιληφθείς ότι οι παρέες αυτές δεν έχουν γράψει μόνο ιστορία αλλά έχουν διαπλάσει αυτούσιο τον αστικό μύθο της Αθήνας και του κέντρου (από τα Πατήσια έως την Κυψέλη και τα Εξάρχεια): φιλόσοφοι, ποιητές, θεωρητικοί και μεταφραστές σπάνιων βιβλίων, υποδειγματικοί αποσυνάγωγοι και ιδανικοί μεσάζοντες της γλώσσας. Για τον Μπαμπασάκη αρκεί πάντως που είναι πιο πραγματικοί από την πραγματικότητα, στον βαθμό που «η πλατιά πραγματικότητα δεν είναι πραγματική» όπως θα παραδεχόταν και ο αγαπημένος του ποιητής και ύψιστος μύστης Νίκος Καρούζος. Τα πρόσωπα αυτά που υπήρξαν είδωλα, συνένοχοι και φίλοι του Μπαμπασάκη θα μπορούσαν κάλλιστα να κάθονται στην ίδια παρέα: από τον Τζόφρεϊ Φέρμιν έως τον Ηλία Λάγιο, τον Γκυ Ντεμπόρ αλλά και τον Χάμφρεϊ Μπόκαρντ, ο οποίος στη σκηνή από την «Καζαμπλάνκα» δικαιώνει την «Ιστορία των Παθών» προβάλλοντας «τα τρία από τα τέσσερα πάθη του: πίνει ουίσκι, καπνίζει, παίζει σκάκι». Εδώ τα πάθη είναι πάντα εκηβόλα, όπως θα έλεγε ένας παλιόφιλος του Μπαμπασάκη, ο Κωστής Παπαγιώργης.

Ο αείμνηστος Παπαγιώργης πρωταγωνιστεί και στον «Ενοικο», το γνωστό μπαρ των Εξαρχείων όπου κατοικοέδρευε για χρόνια η παρέα των έξι (Αρανίτσης, Βακαλόπουλος, Λάγιος, Μπαμπασάκης, Παπαγιώργης, Σταθόπουλος και φυσικά ο θρυλικός μπάρμαν Βαγγέλης Ζαφειρόπουλος, αλλά και η απαράμιλλη Βίκυ!). Με αυτούς καταφέρνει ο Μπαμπασάκης να γράψει το δικό του Μυθιστόρημα και να ξεκαθαρίσει, όπως θα έλεγε, και ο ίδιος για πάντα τους λογαριασμούς με τη Φθορά και την Απώλεια. Και τελικά να καταθέσει με τον πιο παραστατικό, ντανταϊστικό και μετα-νοσταλγικό τρόπο την ενσαρκωμένη ιστορία του ένδοξου άστεως.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Lemon07/08/201414:08

Γειά σου Ίκαρε Μπαμπασάκη είσαι και πρώτος!!!

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία