Μια νέα οπτική εικόνα για παραδοσιακά προϊόντα της Τήνου

To tinos project είναι μια πρωτοβουλία για το επανασχεδιασμό συσκευασιών παραδοσιακών προϊόντων – μια πρωτοβουλία από το γραφείο design με την επωνυμία brand.new που ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 2006 στην Αθήνα

Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη εικόνα σε παραδοσιακά προϊόντα που να διατηρούν τις αναφορές στον τόπο τους; Σε αυτό το ενδιαφέρον και συνάμα προκλητικό ερώτημα απαντά ο Κώστας Μέντζος, ιδρυτής, creative director και lead designer του δημιουργικού γραφείου brand.new. Το κείμενο του το βρήκα στην σελίδα του στο linkedin. Ανάλογο υλικό βρίσκεται και στη σελίδα των brand.new στο facebook αλλά και στο site τους (brandnew.com.gr
)

Ακολουθεί η απάντηση του: «Απαντώντας το ερώτημα αυτό σχεδιάσαμε μια σειρά από τοπικά, παραδοσιακά και διαφορετικά μεταξύ τους προϊόντα από το νησί της Τήνου με σκοπό τη δημιουργία κοινής οπτικής ταυτότητας.

Επιλέξαμε το νησί της Τήνου για πολλούς λόγους. Αρχικά είναι ένα μέρος που πρωτογενώς παράγονται τα προϊόντα που σχεδιάσαμε. Έπειτα η Τήνος παρέχει μια σειρά από οπτικά ερεθίσματα και αφορμές για να τοποθετηθούμε εξ' αρχής με έναν εντελώς νέο σχεδιασμό. Η Τήνος όμως αποτέλεσε για εμάς κάτι σημαντικό και σε επίπεδο συμβολισμού. Είναι ένας τόπος που λόγω της ιστορίας του αφομοίωσε στοιχεία ετερόκλητα και η σημερινή του ταυτότητα είναι αποτέλεσμα αυτών των επιρροών. 



Μελετώντας την παραγωγή της Τήνου επιλέξαμε πέντε χαρακτηριστικά προϊόντα τα οποία μπορούν να συντάξουν μια σειρά premium προϊόντων που αισθητικά να δημιουργούν μια ενιαία οπτική γλώσσα: Ρακή τριπλής απόσταξης - Αγκινάρες σε ελαιόλαδο- Τυρί καλαθάκι- Αμυγδαλωτά & Χειροποίητα ζυμαρικά.

Οι αναφορές για την δημιουργία των συσκευασιών προέρχονται είτε από γεωμετρικές δομές που συναντάμε στο νησί (πχ οι περιστερώνες), είτε από την ίδια την διαδικασία παραγωγής των προϊόντων (στέγνωμα ζυμαρικών στην ράβδο) είτε ακόμα από πιο γενικές έννοιες όπως η ίδια η διαδικασία της απόσταξης (ρακή).

Τα στοιχεία όμως αυτά θελήσαμε να τα αποδώσουμε περισσότερο στο γενικό σχήμα των συσκευασιών μέσω του βιομηχανικού σχεδιασμού, παρά εικονογραφικά ή περιγραφικά. Στο επίπεδο της γραφιστικής και της τυπογραφίας σχεδιάσαμε εκ' νέου μια γραμματοσειρά ειδικά για το project βασισμένη και αυτή στις αναφορές του νησιού».

Τελικό συμπέρασμα: «Σχεδιάσαμε το tinos project με πίστη ότι παραδοσιακά προϊόντα μπορούν να αντιμετωπιστούν με μια άλλη λογική ώστε να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία μέσω του design ώστε να απευθυνθούν σε μια πιο διευρυμένη αγορά. Η ολιστικά νέα ματιά σε συνδυασμό με τα νέα μέσα, απευθυνόμενα σε ένα διεθνές αγοραστικό περιβάλλον, ανοίγουν νέες δυνατότητες που μπορεί να αξιοποιήσει η σύγχρονη επιχειρηματικότητα. Σε αυτή την λογική η brand.new σαν ομάδα σχεδιασμού και εγώ προσωπικά μπορούμε να συνεισφέρουμε».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr