Τα ζωτικά ψεύδη

Τα ζωτικά ψεύδη

Ένας μεγάλος θίασος παίρνει στις πλάτες του την Ιψενική «Αγριόπαπια» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου

Τα ζωτικά ψεύδη
Βέρλε, o Θέμης Πάνου. Γκραίγκερς Βέρλε, o Γιάννος Περλέγκας. Γερο-Έκνταλ, o Γιώργος Μπινιάρης. Γιάλμαρ Έκνταλ, o Γιάννης Κότσιφας. Γκίνα Έκνταλ, η Λένα Δροσάκη. Χέντβικ, η Σίσσυ Τουμάση. Κυρία Σόερμπι, η Άννα Μάσχα. Ρέλινγκ, ο Αντίνοος Αλμπάνης. Μόλβικ, ο Γιάννης Καπελέρης. Πέτερσεν, ο Αλκιβιάδης Μαγγόνας. Γιένσεν, ο Στέργιος Κοντακιώτης. Ένας παχουλός κύριος, ο Νίκος Πυροκάκος. Ένας φαλακρός κύριος, ο Ανδρέας Νάτσιος. Ένας μύωπας, ο Γιάννης Γούνας.

Ένας πλήρης θίασος. Ένας θίασος αξιώσεων. Ένας θίασος που ανέλαβε την ευθύνη να φέρει εις πέρας ένα στοίχημα – το στοίχημα της παράστασης της Ιψενικής «Αγριοπάπιας» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου. 

Κλείσιμο


Το στόρι: «Ο Γκραίγκερς γυρίζει στην πατρίδα του έπειτα από χρόνια απουσίας σ’ ένα ερημικό μέρος, όπου ανέπτυξε τη φιλοσοφία του για τη ζωή, την οποία αποκαλεί «επιταγή του ιδεώδους» και συνοψίζεται στον αγώνα για επίτευξη της αλήθειας με κάθε θυσία. Επιστρέφοντας ξανασυναντά τον παιδικό του φίλο Γιάλμαρ Έκνταλ, ο οποίος ζει σε μία πλάνη ως προς την οικογενειακή του γαλήνη, τη συζυγική του ευτυχία και το μέγεθος της προσωπικότητάς του. Ο Γκραίγκερς τον θεωρεί τότε ιδανικό παραλήπτη για την «επιταγή» του και επιχειρεί να οδηγήσει την οικογένεια Έκνταλ στη συνειδητοποίηση της ψευδαίσθησής της και να «σώσει» με κάθε κόστος την αγριόπαπια από τον βυθό.



Η αλήθεια πρέπει να αποκαλύπτεται, όποιο κι αν είναι το κόστος, διότι μόνο τότε μπορεί κανείς να γίνει κοινωνός της ιδεώδους ζωής, υποστηρίζει ο Γκραίγκερς κατά την αντιπαράθεσή του με τον Ρέλινγκ πάνω στη μοίρα του Γιάλμαρ. Το ζωτικό ψεύδος είναι η θεραπεία διά πάσαν νόσον, αντιτείνει ο πνευματικός του αντίπαλος. Ο Χένρικ Ίψεν, ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές κι επαναστάτες του παγκόσμιου θεάτρου, για άλλη μια φορά αποκαθηλώνει πρότυπα γράφοντας την Αγριόπαπια, μια ποιητική και γεμάτη συμβολισμούς τραγικωμωδία για τα ζωτικά ψεύδη και τις μετα-αρετές μας, που διαδραματίζεται μέσα στο χάσμα δύο οικογενειών».



Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Σε μια χώρα όπου η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας τρέφεται από τα ζωτικά της ψεύδη, ιδεολογικά και ιστορικά, σε μια χώρα που κανείς δεν θέλει να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη, σ’ έναν τόπο που έχει εξορίσει ό,τι αληθινό και ουσιώδες, που έχει μετατρέψει τη φύση σε τσιμέντο, εκεί μας μεταφέρει η Αγριόπαπια. Στην πατρίδα των παθιασμένων αγωνιστών με τις φουσκωμένες τσέπες, εκείνων που εξαιτίας των δικών τους τραυμάτων, συμπλεγμάτων και ανεπαρκειών δεν διστάζουν να καταστρέψουν τα πάντα γύρω τους, σ’ έναν τόπο αυταπάτης, ντρόγκας και ακραίου συμφέροντος. Σε μια χώρα με θύματα παιδιά και εφήβους που σαν τις κυνηγημένες από τις άθλιες καραμπίνες αγριόπαπιες, χώνουν το κεφάλι μέσα στην λάσπη του βυθού και μένουν για πάντα εκεί. Ακίνητα και σιωπηλά.» 

Περισσότερα στην ιστοσελίδα του θεάτρου Πορεία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης