Το χαμένο μουσείο!

Άνοιξε και ο Εξώστης για να χωρέσουν όλοι όσοι ήθελαν να δουν το ντοκιμαντέρ του Κώστα Καμπούρογλου για το Μουσείο Design που αναζητά στέγη…

Τα 52α Δημήτρια είναι σε εξέλιξη. Μία γιορτή πολιτισμού για την πόλη. Στα πλαίσια της διοργάνωσης, είδαμε την αβάν πρεμιέρ του ντοκιμαντέρ του Κώστα Καμπούρογλου, How to steal a chair, στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον. Ένα φιλμ για την ιστορία του μουσείου Design της πόλης, που παραμένει άστεγο και τον αγώνα του Σ. Δελιαλή, σε μια εποχή που οι ρομαντικοί τίθενται στο περιθώριο και δίνουν μάχη για να επιβιώσουν.

Δεν είναι τυχαίο πως Τρίτη απόγευμα, ημέρα εργάσιμη, οι άνθρωποι του Κινηματογράφου αναγκάστηκαν να ανοίξουν τον Εξώστη για να χωρέσει ο κόσμος. 
H ευρεσιτεχνία κι η πρωτοτυπία του Στέργιου Δελιαλή, τον έκαναν γνωστό. Το όραμά του, βήμα βήμα έγινε πραγματικότητα και γνώρισε καθολική αποδοχή. Ο ίδιος, όντας όμως διορατικός, ήθελε μία μόνιμη στέγη, ώστε να μην περάσει σαν ένα όμορφο όνειρο, σαν μία υπέροχη ανάμνηση, για όσο η Νύμφη του Θερμαϊκού ήταν Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.



Ένας σύγχρονος, Δον Κιχώτης. Ένας επαναστάτης, δίχως ακρότητες και προκλήσεις. Αντιθέτως, με αξίες κι ιδανικά. Ένας άνθρωπος που αφιέρωσε τη ζωή του, ψυχή και σώματι στην ιερή συλλογή, αγάπησε κάθε μέρος της σαν παιδί του. " Κάναμε λειτούργημα, σώσαμε την καρέκλα". Δίπλα του πάντα, η σύζυγός του και οι φίλοι του, πιστοί συνοδοιπόροι.

«Από χρόνια ήθελα να κάνω μια ταινία με θέμα τον Στέργιο Δελιαλή και το χαμένο του Μουσείο. Δεν ήθελα, όμως, απλά να αφηγηθώ ποιος έκανε τι (και ποιος φταίει). Αυτό που με ενδιέφερε ήταν ο Στέργιος ως στάση ζωής: ένας εμπνευσμένος, συγκεντρωτικός και ανένδοτος απόστολος του design, ο οποίος αδυνατεί να αποκλίνει από τις επιλογές του. Το όραμά μου ήταν να σκιαγραφήσω αυτό το ιδιαίτερο πνεύμα, ώστε να αποτυπώσω τη σημασία του έργου του Δελιαλή», τονίζει ο ίδιος ο σκηνοθέτης.

Αξίζει να το δει ο καθένας. Για το πάθος αυτού του ανθρώπου, για την καθαρότητα της ματιάς του και τον εξαγνισμό της ψυχής του. Αρνήθηκε να ακολουθήσει το ρεύμα της εποχής κι έχει την ικανότητα να επιστρέφει πάντα, αθόρυβα, στον τόπο του εγκλήματος, σαν τον "δολοφόνο", που χτυπάει πάντα δύο φορές.

Την προβολή της ταινίας ακολούθησε συζήτηση με τους Γιάννης Μπουτάρη, τον πρωταγωνιστή, τον Τέλλο Φίλη, τον Καμπούρογλου και τον Δημήτρη Φράγκο. 
Ο κόσμος της Θεσσαλονίκης πήρε απαντήσεις κι άπαντες ελπίζουν το Μουσείο Design, να επιστρέψει στη φυσική του θέση, στην προβλήτα Α του Λιμανιού, ως ελάχιστη αναγνώριση στον ανιδιοτελή αγώνα του ανθρώπου.

Η ταινία θα προβάλλεται στην αίθουσα Παύλος Ζάννας από την Πέμπτη ...