Το τρίπτυχο της επιτυχίας ενός μαγαζιού

Το τρίπτυχο της επιτυχίας ενός μαγαζιού

Υπάρχει συνταγή για ένα επιτυχημένο café ή bar; Ο Παναγιώτης Μπάφης δίνει τις απαντήσεις του

Το τρίπτυχο της επιτυχίας ενός μαγαζιού
Ο 34χρονος Παναγιώτης Μπάφης, ιδιοκτήτης της bafis & partners architects, είναι ένας δραστήριος νέος επιχειρηματίας που όχι μόνο αναλαμβάνει τον σχεδιασμό και την κατασκευή μονάδων εστίασης και ψυχαγωγίας αλλά δεν είναι λίγες – προς το παρόν- οι φορές που δεν αντιστέκεται να περάσει και πίσω από την μπάρα… Τον γνώρισα σε μια ιδιαίτερη μονάδα ψυχαγωγίας στο Αιγάλεω που έφερε την σφραγίδα του – εκεί ξαναγυρίζει φέρνοντας την πρόταση του Copper Street Bar (μια ξεχωριστή καντίνα για ποτό). Δίπλα από το Kamaroni,το πρώτο μακαρονάδικο δρόμου όπου είναι συνέταιρος. 



Κλείσιμο
Ο ίδιος έχει σπουδάσει Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων και διακόσμηση και έχει εξειδικευτεί στην ανακαίνιση και αποκατάσταση κτιρίων. Έχει αναλάβει το σχεδιασμό ξενοδοχειακών μονάδων, καταστημάτων εστίασης και ψυχαγωγίας αλλά και ιδιαίτερων κατασκευών.

Τον ρώτησα – λίγο πριν φύγει για την Μάνη που εκεί θα οργανώσει και θα επιμεληθεί τον γάμο του- για το αν υπάρχει συνταγή για ένα επιτυχημένο café ή bar; 

Ο ίδιος πριν απαντήσει στο καθαυτό θέμα μας θέλησε να εξιστορήσει δύο – τρία πράγματα από την εμπειρία του: «Κάθε φορά που προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα μαγαζί, οι ερωτήσεις είναι πολλές. Αν θα δουλέψει το μαγαζί, αν θα μπορέσει να βγάλει τα έξοδα του και κάθε λογής ερωτήματα τα οποία –δυστυχώς- δεν μπορούν να βρουν απάντηση. Πρέπει να σκεφτόμαστε από το ξεκίνημα ότι παίρνουμε ένα ρίσκο. Αν δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι μπορεί και να αποτύχουμε δεν είμαστε έτοιμοι να κάνουμε μαγαζί. 

Μόλις είμαστε έτοιμοι, πρέπει να βρούμε τους κατάλληλους ανθρώπους για τις πολλές διαφορετικές απαιτήσεις ενός έργου. Με λίγα λόγια, πρέπει να γίνει μια ολοκληρωτική μελέτη έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσουμε το ρίσκο». 



Ο Παναγιώτης μου μίλησε για ένα «τρίπτυχο επιτυχίας». Τον έβαλα να καταγράψει τα συστατικά του: «Αν ένα μαγαζί καλύπτει το τρίπτυχο της επιτυχίας είναι εγγυημένο το αποτέλεσμα. Ποιο είναι αυτό; Όλα ξεκινάνε από την απλή μας καθημερινότητα. Πρώτα τρώει το μάτι, μετά το στόμα και στο τέλος το μυαλό.

1. Όταν λέμε πρώτα τρώει το μάτι σε ένα μαγαζί, εννοούμε ότι το design είναι αυτό που πρώτα θα προσελκύσει τον πελάτη. Ένα καλό concept πάντα τραβάει το μάτι του περαστικού. Στη συνέχεια τον προκαλεί να μπει και να κάτσει. Αυτό είναι το πρώτο βήμα που θα κερδίσουμε έναν πελάτη.

2. Όταν τρώει το στόμα, είναι το κάθε διαφορετικό προϊόν που δοκιμάζουμε. Αν είναι καλό ποιοτικά τότε κερδίζουμε έναν πελάτη που θα μας προσφέρει εκτός από μια καλή διαφήμιση στόμα με στόμα και άλλους πελάτες. (προσοχή, ένα value for money μαγαζί σε συνδυασμό με πολύ καλό προϊόν έχει ακόμα καλύτερες προοπτικές. Σε κάθε περίπτωση είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα π.χ μετρά πάρα πολύ η περιοχή που θα στηθεί το μαγαζί). 

3. Όταν λέμε ότι τρώει το μυαλό εννοούμε την ψυχή του μαγαζιού που δεν είναι άλλο από το προσωπικό μας. Εφόσον τα πρώτα δύο τα έχουμε πετύχει και έχουμε και ένα πολύ καλό προσωπικό τότε είναι δεδομένη η επιτυχία ενός μαγαζιού. Αν ο πελάτης έχει κερδηθεί από τις δύο πρώτες παραγράφους, τότε θα κάνει στέκι του το μαγαζί μας αν το προσωπικό μας τον κάνει να νιώθει σαν στο σπίτι του.

 

Εννοείται ότι παίζουν ρόλο και άλλοι μικροπαράγοντες. Αν όμως το τρίπτυχο το κρατήσουμε, μπορούμε να δημιουργήσουμε εμείς το λεγόμενο ρεύμα. Αν ένα από τα τρία βασικά συστατικά δεν υπάρχει τότε...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης