Επιλογές από τη νέα σεζόν της Λυρικής

Επιλογές από τη νέα σεζόν της Λυρικής

Ποιες παραστάσεις και ποια αφιερώματα ξεχωρίσαμε από το πρόγραμμα της σεζόν 2017-2018, που “ξεδίπλωσε” με κάθε λεπτομέρεια, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης

Επιλογές από τη νέα σεζόν της Λυρικής
Τι θα κρατούσε κανείς στο ηλεκτρονικό του σημειωματάριο, από το νέο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Οκτώβριος 2017- Ιούλιος 2018) έτσι όπως μας το παρουσίασε ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης; Ωραία ερώτηση και η απάντηση απλώς υποκειμενική!



Κλείσιμο
Το πρώτο που κρατώ εγώ, είναι μια παράσταση όπερας για την οποία προσέτρεξα για περισσότερες πληροφορίες σε σχετικά sites. Πρόκειται για την τρίπρακτη όπερα του Τσέχου συνθέτη Λέος Γιάνατσεκ (1854-1928), με τίτλο «Υπόθεση Μακρόπουλου», την οποία συνέθεσε την περίοδο 1923-1925 και ανέβηκε στην σκηνή του Εθνικού Θεάτρου του Μπρνό τον Δεκέμβριο του 1926. Το Εθνικό Θέατρο της πόλης Μπρνο (η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Τσεχίας) ήταν εκείνο που μετά από πολλές δεκαετίες παρουσίασε στο αθηναϊκό κοινό την όπερα με τον ελληνικό μύθο. (Ηρώδειο, 3 Ιουλίου 2002). Στο νέο ανέβασμα της ΕΛΣ, την ευθύνη της σκηνοθεσίας έχει ο Γιάννης Χουβαρδάς. 

Η όπερα του Γιάνατσεκ: «Συνδυάζει το υπαρξιακό δράμα με το φανταστικό στοιχείο. Η διάσημη τραγουδίστρια Εμίλια Μάρτυ είναι μια κυρία τριακοσίων ετών! Το μυστικό της αιώνιας νιότης της κρύβεται σε ένα ελιξίριο το οποίο παρασκεύασε τον 16ο αιώνα ο Κρητικός αλχημιστής Ιερώνυμος Μακρόπουλος, και το οποίο δοκίμασε πρώτα στην ίδια του την κόρη, την Ελίνα Μακροπούλου. Η Ελίνα έζησε όλους αυτούς τους αιώνες ως Ευγενία Μοντές, Έλζα Μύλλερ, Εκατερίνα Μίσκιν, Ελλιάν ΜακΓκρέγκορ, διατηρώντας μονάχα τα αρχικά γράμματα του πραγματικού της ονοματεπώνυμου. Τώρα, ως Εμίλια Μάρτυ, συνειδητοποιεί τον κυνισμό και την απάθεια που έχει επιφέρει η κατάσταση της αιώνιας νιότης και αντιλαμβάνεται πόσα στοιχεία, όπως η αίσθηση ενός σκοπού στη ζωή, οφείλονται στη γνώση ότι η ζωή έχει ένας ορατό τέλος. Έτσι αποφασίζει να αφήσει τον θάνατο να την κυριεύσει». 

Το δεύτερο που κρατώ από την παρουσίαση του προγράμματος, είναι η τιμητική αναφορά στον Μάνο Χατζιδάκι και το έργο του. Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει ένα μοναδικό αφιέρωμα στον «μεγάλο ερωτικό» της ελληνικής μουσικής δημιουργίας, τον αξεπέραστο Μάνο Χατζιδάκι. Σε συνεργασία με τον γιο του Γιώργο Χατζιδάκι, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια έως το 2020, η ΕΛΣ θα παρουσιάσει «εκείνα που ξεχάσαμε, αλλά και αυτά που δεν γνωρίσαμε». 



Παράλληλα με την επανασύσταση και παρουσίαση του σπουδαίου έργου του Χατζιδάκι, στις δύο σκηνές της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ θα ερμηνευτούν επίσης ανέκδοτα έργα του.

Κύκλοι τραγουδιών, πιανιστικά έργα, σουίτες, έργα για μπαλέτο, οπερατικά, μεταγραφές θα ερμηνευτούν από τα σύνολα της ΕΛΣ (Ορχήστρα, Χορωδία, Παιδική Χορωδία) και από διακεκριμένους και νεότερους ερμηνευτές. 

Στην πρώτη καλλιτεχνική περίοδο 2017/18, στο πλαίσιο του αφιερώματος θα παρουσιαστούν, μεταξύ άλλων, οι νέες ερμηνείες πάνω στα έργα “Ο Οδοιπόρος, το μεθυσμένο κορίτσι και ο Αλκιβιάδης”, “Μεγάλος Ερωτικός” και “Η Εποχή της Μελισσάνθης” (Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος), καθώς και τα σπουδαία πιανιστικά έργα “Μικρή Λευκή Αχιβάδα”, “Το καταραμένο φίδι”, “Ιονική Σουίτα”, “Ερημία”, “Ρυθμολογία”, “Έξι λαϊκές ζωγραφιές”, ερμηνευμένα όλα από κορυφαίους πιανίστες της εποχής μας (Εναλλακτική Σκηνή).

Το τρίτο είναι το όνομα της Αγνής Μπάλτσα στον ρόλο της Κλυταιμνήστρας, στην πρώτη της συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Η “Ηλέκτρα” του Στράους δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ από την Εθνική Λυρική Σκηνή.



Η παραγωγή (με χορηγό τον Όμιλο Επιχειρήσεων Μυτιληναίος) σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την κορυφαία Ελληνίδα μεσόφωνο Αγνή Μπάλτσα, η οποία θα αναλάβει τον ρόλο της Κλυταιμνήστρας σε όλες τις παραστάσεις, τις οποίες θα σκηνοθετήσει ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης και σκηνογράφος Γιάννης Κόκκος και θα διευθύνει ο διεθνώς αναγνωρισμένος αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος.



Το τέταρτο καλλιτεχνικό γεγονός – τελευταίο αλλά όχι έσχατο- η επανεκκίνηση της οπερέτας με την παράσταση του νέου έργου του Νίκου Κηπουργού “Μήδεια” (βασισμένο στη Μήδεια του Μπόστ). Την ευθύνη της σκηνοθεσίας έχει αναλάβει ο ευφάνταστος Νίκος Καραθάνος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης