PROTOTHEMA

City Stories

Φωτογραφίζοντας το βλέμμα των περαστικών (φωτογραφικό αφιέρωμα)

Φωτογραφίζοντας το βλέμμα των περαστικών (φωτογραφικό αφιέρωμα)

Δούλεψε σαράντα χρόνια ως νταντά αλλά παράλληλα της άρεσε να φωτογραφίζει κρυφά την κίνηση και τους διαβάτες, στους μεγάλους δρόμους της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες, του Σικάγο. Ο ερασιτεχνικός φακός της αποτυπώνει την Αμερική του 20ου αιώνα με τρόπο ανεπιτήδευτο

Η Βίβιαν Μέγιερ (Vivian Dorothea Maier, 1 Φεβρουαρίου 1926 – 21 Απριλίου 2009) ήταν μια εκκεντρική φωτογράφος. Περισσότερο ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία απαθανατίζοντας σκηνές του δρόμου, φυσιογνωμίες μικρών και μεγάλων που την εντυπωσίαζαν.

Η Μέγιερ δούλεψε για πάνω από σαράντα χρόνια σαν νταντά και ασχολούνταν, γενικότερα με την τέχνη, στον ελεύθερο της χρόνο. Έβγαλε πάνω από 150.000 φωτογραφίες, κυρίως των ανθρώπων και της αρχιτεκτονικής της Νέας Υόρκης, του Σικάγου και του Λος Άντζελες. Πολλές από τις λεπτομέρειες της ζωής της Μέγιερ παραμένουν άγνωστες. Γεννήθηκε πάντως στη Νέα Υόρκη, και μητέρα της ήταν η Γαλλίδα μετανάστρια Μαρία Ζοσό, αγνώστων λοιπών στοιχείων. 

Το 2007, όταν δύο χρόνια πριν τον θάνατό της, ένα κουτί γεμάτο αρνητικά βγήκε στο σφυρί σε μια τοπική δημοπρασία, απέναντι από το σπίτι του σκηνοθέτη και φωτογράφου Τζον Μάλουφ, στο Σικάγο, το μάτι του νεαρού σκηνοθέτη και φωτογράφου έπεσε πάνω στις φωτογραφίες και τις αγόρασε έναντι του ποσού των 380 δολαρίων. Οι φωτογραφίες ανήκαν στη Βίβιαν Μάγιερ, ήταν τραβηγμένες, η μια πίσω από την άλλη, και αποτελούσαν κατά κάποιο τρόπο ένα «ντοκιμαντέρ» της καθημερινής ζωής στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο των δεκαετιών ‘50-’60. Το 2009, ο Μαλούφ βρήκε τη νεκρολογία της σε μια εφημερίδα (η Μάγιερ είχε γλιστρήσει στον πάγο, τραυματίστηκε και απεβίωσε στις 21 Απριλίου 2009, σε ηλικία 83 ετών. Η ζωή της μυστηριώδους γκουβερνάντας και οι εξαιρετικές φωτογραφίες της, στο μεταξύ, παρουσιάστηκαν σε εκθέσεις στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Όσλο, το Αμβούργο.

Στη διάρκεια της ζωής της, η Βίβιαν Μάγιερ τράβηξε, με τη μοναδική Rolleiflex της, περισσότερες από 100 χιλιάδες φωτογραφίες τις οποίες έκρυβε σε κλειδωμένα ντουλάπια. Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως η δουλειά της ανατροφοδότησε το ενδιαφέρον την τέχνη της “φωτογραφίας δρόμου”.





































Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Βίβιαν Μάγιε εδώ
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία