Η βιομηχανία της εμπειρίας

Η βιομηχανία της εμπειρίας

Γνωρίστε τις εταιρείες που εκπροσωπούν το νέο κύμα της επιχειρηματικότητας και συμμετέχουν στο πρόγραμμα egg - enter·grow·go της Eurobank

Η βιομηχανία της εμπειρίας
Στη σελίδα Eleusis 2021 στο Facebook -τη σελίδα της υποψηφιότητας της Ελευσίνας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021- βρήκα μια ανάρτηση που με κινητοποίησε… Άλλωστε, δεν ήταν δυνατόν να μείνω απαθής μπροστά σε μια φιλόδοξη και απαιτητική πρωτοβουλία της πόλης στην οποία γεννήθηκα και μεγάλωσα.

Η ανάρτηση έγινε από δύο νέους ανθρώπους -τον Παναγιώτη Γκιόκα και τον Γιάννη Παππά- που συνδέονται με την προώθηση του φακέλου της υποψηφιότητας της Ελευσίνας. Από τους δύο, ο Παναγιώτης έχει και έναν λόγο παραπάνω να αναμένει το αποτέλεσμα της τελικής αξιολόγησης και επιλογής: είναι και ο ίδιος Ελευσίνιος.

Οι δύο τους έχουν αναλάβει την ευθύνη για τον τομέα του Marketing και της Επικοινωνίας της υποψηφιότητας που κρίνεται σε λίγα μόλις 24ωρα. Αλλά, ο Παναγιώτης Γκιόκας και ο Γιάννης Παππάς δεν είναι απλώς ένα δίδυμο εξειδικευμένων ελεύθερων επαγγελματιών που δουλεύουν μαζί σε σύνθετα και απαιτητικά πρότζεκτ, αλλά και συνιδρυτές μιας startup που «ακούει» στο όνομα Mentor.

Κλείσιμο
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Αντιγράφω από το κείμενο της ανάρτησης: «Η Mentor αποτελεί τη startup εταιρεία που ανέλαβε το marketing και την επικοινωνία της Ελευσίνας 2021. Μέσω της διαχείρισης των social media, της δικτύωσης με οργανισμούς, φορείς και ομάδες στην Ελλάδα και την Ευρώπη, καθώς και της χρήσης καινοτόμων εφαρμογών στην επικοινωνία και την προβολή, συνέταξε τον στρατηγικό σχεδιασμό του marketing και της επικοινωνίας του εγχειρήματος, με στόχο τη μετάδοση του οράματος της Ελευσίνας 2021 εντός και εκτός Ελλάδας.

»Οι startuppers Παναγιώτης Γκιόκας και Γιάννης Παππάς εργάζονται και επιχειρούν στην Ελευσίνα, έχοντας τα τελευταία χρόνια αποκτήσει εμπειρία σε project που αφορούν στην τουριστική προβολή της Δυτικής Αττικής, τον Αρχαιολογικό Χώρο της Ελευσίνας, καθώς και την ανάδειξη της πολιτισμικής της κληρονομιάς.

»Η Mentor, μέσω του διαγωνισμού καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας egg - enter·grow·go, προϊόν συνεργασίας της Eurobank με το Corallia Clusters Initiative, αναδείχθηκε ως μία από τις πιο καινοτόμες ελληνικές startups για το 2016. Επενδύοντας στην εξωστρέφεια, η Mentor δραστηριοποιείται στη διοίκηση πολιτισμικών μονάδων, με εξειδίκευση στο marketing, τον πολιτιστικό/αρχαιολογικό τουρισμό, καθώς και τον στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης περιοχών με έντονο πολιτισμικό χαρακτήρα».

Οι συνιδρυτές της Mentor μάς συστήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν θα ήθελα να προσθέσω κάτι παραπάνω εκτός από μια σημαντική λεπτομέρεια. Οι ίδιοι βρίσκονται σήμερα ταυτόχρονα και ως μάχιμοι αγωνιστές στο ελεύθερο πεδίο της αγοράς αλλά και ως μετέχοντες σε ένα εξαιρετικό ιδιότυπο πρόγραμμα επιχειρηματικής μαθητείας. Ναι, επιχειρηματικής μαθητείας και ας ακούγεται κάπως…

Η Μentor και τα μέλη της ιδρυτικής της ομάδας συμμετέχουν στο πρόγραμμα egg. Το τελευταίο έχει να παρουσιάσει στην τρέχουσα περίοδο του -4ος κύκλος- μια αξιοσημείωτη ιδιαιτερότητα: φιλοξενεί εταιρείες, επτά τον αριθμό, που συγκροτούν ένα ιδιαίτερο τομέα δραστηριότητας, καθώς με τον ένα ή άλλο τρόπο έχουν σχέση με τον Τουρισμό σε όλες τις μορφές και τις εκφάνσεις του. Οι συγκεκριμένες εταιρείες θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι ανήκουν στο νέο κύμα της επιχειρηματικότητας που συνδέεται με την βιομηχανία της εμπειρίας ή και με τον χώρο όπου ο Πολιτισμός και ο Τουρισμός συναντούν την Δημιουργική Βιομηχανία. Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι συγκεκριμένες εταιρείες του egg αποτελούν την μαγιά για τα νέα όπλα της ελληνικής πρωτεύουσας στην διαρκή μάχη για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.

Αλλά, ας πάμε στις εταιρείες και να γνωριστούμε με αυτές - τους ανθρώπους και τις δραστηριότητες τους. Τα κείμενα γνωριμίας προέρχονται από το site του egg και την ενότητα για τις ομάδες που φιλοξενούνται στο πρόγραμμα.


Greeking.me
Η Greeking.me όπως αυτοπροσδιορίζεται «είναι μια καινοτόμος εταιρεία που δραστηριοποιείται στον πολιτιστικό τουρισμό». Συνιδρυτές της δύο νέοι άνθρωποι, η 26χρονη Άννα Μανιά και ο 29χρονος Νίκος Θεοδωρής. Η εταιρεία τους – όπως γράφουν οι ίδιοι- «δίνοντας έμφαση στη δημιουργία αυθεντικών και προσωποποιημένων εμπειριών για τους επισκέπτες, προσφέρει θεματικές βόλτες στην πόλη, γαστρονομικές εμπειρίες όπως μαθήματα ελληνικής κουζίνας και περιπάτους γευσιγνωσίας, μαθήματα παραδοσιακών χορών, workshops για παιδιά και οικογένειες, αλλά και υπηρεσίες team building για εταιρείες».

Τέλος, «με άξονες την υψηλή ποιότητα, το δημιουργικό πνεύμα και το άψογο customer service, στόχος της Greeking.me είναι να κάνει τους επισκέπτες της χώρας μας να νιώσουν στην ουσία του τον ελληνικό πολιτισμό, με έναν τρόπο αυθεντικό και πρωτότυπο».


Oinό
Το Oinό, όπως αυτοπροσδιορίζεται, ως «ένα υβριδικό κατάστημα με προϊόν και υπηρεσία το κρασί» με εμπνευστές και εμψυχωτές της όλης προσπάθειας δύο γυναίκες: την Εύα Σκλάβου και την Αννα Μαρία Αγγελίδη.

Η καινοτομία της επιχείρησης, όπως επισημαίνεται, « έγκειται στη βέλτιστη εκμετάλλευση και προσαρμογή ενός συστήματος wine dispenser με smartcards με στόχο τη δυνατότητα ανεξάρτητης δοκιμής/κατανάλωσης κρασιού από τους πελάτες και τη διαφοροποίηση τιμολόγησης της ποσότητας δοκιμής». Βασικοί άξονες της επιχείρησης είναι η ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην ολιστική εμπειρία οινογευσίας, η προώθηση του ελληνικού αμπελώνα εγχώρια αλλά και στο εξωτερικό, όπως και η επέκταση σε προϊόντα και τομείς σχετικούς με τον οίνο.


keeano
Η keeano, όπως αυτοπροσδιορίζεται, «είναι ένα κοινωνικό δίκτυο βασισμένο στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, επισκέπτη και τουρίστα στην παραλία». Επικεφαλής της διαχειρίστριας εταιρείας που «τρέχει» το κοινωνικό δίκτυο είναι ο Ηλίας Μπογόρδος.

Στη σχετική ενότητα διαβάζουμε: Πρόκειται για «μια cloud υπηρεσία με mobile clients σε όλες τις πλατφόρμες(iOS, Android, Windows Phone) που βοηθάει τον τελικό χρήστη στην εύρεση της καταλληλότερης παραλίας βάσει του προφίλ που έχει δημιουργήσει σε άλλα κοινωνικά δίκτυα ή στο ίδιο. Παράλληλα, του δίνεται η δυνατότητα καταγραφής μιας παραλίας ή έκτακτων περιστατικών. Η εφαρμογή μπορεί να τον κατευθύνει και αν τον ενημερώσει για λεπτομέρειες ως προς τον καιρό, την τοποθεσία των φίλων του, τις υποδομές και τη δομή μιας παραλίας, καθώς επίσης και τις προσφορές που προωθούν τα τοπικά ενδιαφερόμενα μέρη γύρω από την παραλία, μέσω της πλατφόρμας. Η συχνή χρήση της εφαρμογής θα επιβραβεύει τον χρήστη με πόντους και δώρα βάσει των ενεργειών του».


Tooristas
O Tooristas (www.tooristas.com), όπως αυτοπροσδιορίζεται, «είναι μία σύγχρονη, καινοτόμος ψηφιακή πλατφόρμα παρουσίασης και κράτησης προσωποποιημένων και θεματικά οργανωμένων τουριστικών εμπειριών και απευθύνεται σε:

• Ταξιδιώτες (B2C) που ενδιαφέρονται να οργανώσουν τις διακοπές τους με βάση κάποια αγαπημένη τους δραστηριότητα ή με βάση μία συγκεκριμένη εκδήλωση.

• Επιχειρήσεις (B2B) που προσφέρουν δραστηριότητες και θέλουν να διαχειριστούν και να οργανώσουν τις υπηρεσίες τους και να βρουν ένα κανάλι προώθησής τους». Στην ιδρυτικό ομάδα ο Αντώνης Χαλκιόπουλος και ο Θάνος Καραντζιάς.

Όπως γράφουν τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας: «Το όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε μία υπηρεσία που θα ανταποκρίνεται στην ανάγκη των ανθρώπων να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες στα ταξίδια τους, προτείνοντάς τους πράγματα να κάνουν την κατάλληλη στιγμή, ενώ παράλληλα να κάνει τη διαχείριση των επιχειρήσεων για τους τουριστικούς πράκτορες και τους παρόχους δραστηριοτήτων μία απλή και εύκολη διαδικασία».


Woof Club
Η εταιρεία Woof Club δραστηριοποιείται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών και στοχεύει στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας όσων ταξιδεύουν με τα κατοικίδια τους και έχει δημιουργηθεί από δύο αδέλφια: Την Ελενα Δέδε και τον Χαράλαμπο Δέδε.

Η καινοτομία της πλατφόρμας Woof Club : «έγκειται στην εισαγωγή ενός εξελιγμένου συστήματος διαδικτυακών κρατήσεων σε ξενοδοχεία και καταλύματα φιλικά προς τα κατοικίδια με δυνατότητα επιπλέον κράτησης εξειδικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών κατά το χρόνο διαμονής».

Παράλληλα, «η εμπειρία που προτείνεται μέσα από την πλατφόρμα της Woof Club, επιτρέπει στον χρήστη να ταξιδεύει χωρίς επιπλέον βάρος για το κατοικίδιο του, να απολαμβάνει ξέγνοιαστα τη διαμονή του σε έναν προορισμό αξιόπιστα φιλικό προς τον ίδιο και το κατοικίδιο του και να επωφελείται από παροχές που έχουν σχεδιαστεί για τις ιδιαίτερες ανάγκες του»

Τέλος, «οι υπηρεσίες της Woof Club διευκολύνουν σημαντικά τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να διαχειριστούν ποιοτικά τις απαιτήσεις πελατών που συνοδεύονται από τα κατοικίδια τους, να προσαρμόσουν τις πολιτικές που αφορούν σε κατοικίδια προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις συνθήκες της αγοράς και να προσφέρουν φιλοξενία υψηλών προδιαγραφών».


Cooklab
Το Cooklab είναι μια συλλογική προσπάθεια με κεντρικό στοιχείο την γυναικεία παρουσία. Τρείς νέες γυναίκες που γνωρίστηκαν στο ΜΒΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών – η Γεωργία Γώτη, η Δομινίκη Τσιούκη και η Γεωργία Στασινοπούλου. Στο μικρό σημείωμα τους γράφουν: «Το Cooklab φέρνει στην πόρτα σας ένα κουτί με φρέσκα υλικά στις σωστές ποσότητες, έτοιμα να μαγειρευτούν, ώστε να δημιουργήσετε βήμα προς βήμα λαχταριστές συνταγές σε λιγότερο από 30 λεπτά. Στόχος του Cooklab είναι να μετατρέψει το μαγείρεμα σε μια ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία, επιτρέποντας στον καταναλωτή να αφιερώσει τον χρόνο του σε όσα τον ευχαριστούν, και να προωθήσει την ισορροπημένη διατροφή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Για το Cooklab το φαγητό δεν είναι μόνο βιολογική ανάγκη, αλλά και κοινωνική. Καθημερινά μας ενώνει και μας φέρνει πιο κοντά με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους μας, αφού μοιραζόμαστε στιγμές γευστικής δημιουργίας και απόλαυσης!».

Και ας κλείσουμε όπως αρχίσαμε, με την ομάδα Mentor. Σε ένα μικρό ενημερωτικό σημείωμα ξεχωρίζω τα εξής: «Με κύριο άξονα τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, η Mentor συνδυάζει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα προσφέρουν στον επισκέπτη, όχι μια κλασική τουριστική βόλτα στους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά μια ανεπανάληπτη βιωματική εμπειρία. Οργανωμένες θεματικές εκδρομές, όπως “Οι 5 Ιερές Πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας”, και “Τα Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια” αλληλεπιδρούν με βιωματικά σεμινάρια στο αρχαίο θέατρο, τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την αρχαία ελληνική, την Ιπποκράτειο Ιατρική και Διατροφή κά., με απώτερο στόχο την παροχή στον επισκέπτη ενός ουσιαστικού ταξιδιού ζωής, μέσω της γνώσης και των εμπειριών που θα έχει αποκομίσει».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης