Η Μαριάννα και ο Διομήδης μάς υπνωτίζουν με τα... κοσμήματά τους

Η Μαριάννα και ο Διομήδης μάς υπνωτίζουν με τα... κοσμήματά τους

Οι άνθρωποι πίσω από την Hypnote Jewelry μας μιλούν για το νέο επιχειρηματικό τους εγχείρημα και μας καλούν να κάνουμε το ταξίδι

Η Μαριάννα και ο Διομήδης μάς υπνωτίζουν με τα... κοσμήματά τους
Η Μαριάννα Κατακάλου και ο Διομήδης Θεοχαρόπουλος αποφάσισαν να κάνουν το δικό τους βήμα στον χώρο του επιχειρείν, σε έναν δύσκολο επιχειρηματικά καιρό. Τι έκαναν λοιπόν; Δημιούργησαν μια επιχείρηση κοσμημάτων, την Hypnote Jewelry, η οποία προσφέρει κοσμήματα για γυναίκες και άνδρες που διαθέτουν υψηλό αισθητικό κριτήριο - και μάλιστα σε προσιτές τιμές.



Η Μαριάννα γεννήθηκε τον Νοέμβριο του 1988 στην Αθήνα όπου μεγάλωσε και ζει και σήμερα. Προέρχεται από οικογένεια ναυτικών. Τελείωσε Οικονομικά στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΑΣΟΕΕ, στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Υπηρεσιών. Το 2012 ανέλαβε τη διοίκηση μεγάλης αλυσίδας γυμναστηρίων, από την οποία αποχώρησε πρόσφατα γεμάτη γνώσεις και εμπειρίες ώστε να ξεκινήσει τη δική της επιχειρηματική δραστηριότητα. Ανήσυχο πνεύμα από μικρή, αποσκοπούσε πάντα να δημιουργήσει κάτι δικό της που θα έχει διάρκεια στο χρόνο. Αποφάσισε το 2016 να συνδυάσει το πάθος της για το κόσμημα και τις γνώσεις στη Διοίκηση Επιχειρήσεων με σκοπό να δημιουργήσει ένα brand κοσμημάτων διαφορετικό από τα υπόλοιπα.

Το ταξίδι της στον επιχειρηματικό κόσμο λοιπόν ξεκίνησε όταν μαζί με τον επί χρόνια φίλο της Διομήδη αποφάσισαν να κάνουν τα όνειρα τους πράξη και να ρισκάρουν παρ' όλη την αβεβαιότητα της εποχής ιδρύοντας την Hypnote. Άλλωστε, για τους δυο νέους επιχειρηματίες η οικονομική κρίση δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο όταν αγαπάς κάτι. Οι φίλοι της τη χαρακτηρίζουν πολυάσχολη και τελειομανή ενώ η ίδια μας δηλώνει ότι έχει τρομερές απαιτήσεις από τον εαυτό της με αποτέλεσμα να μην εφησυχάζει ποτέ.



Ο Διομήδης γεννήθηκε το 1981 στις Βρυξέλλες και κατάγεται από οικογένεια διπλωματικών. Έζησε έως τα 18 του ακολουθώντας τους γονείς στις Βρυξέλλες, το Ρίο Ντε Τζανέιρο, τη Λευκωσία, το Στρασβούργο και άλλες μεγάλες πόλεις του εξωτερικού. Τελειώνοντας τις τριτοβάθμιες σπουδές του (Ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και MBA University of Bolton), αποφάσισε να επιστρέψει στη χώρα που τόσο του έλειπε. Εδώ εντάχθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό τις Societe Generale, η οποία μόλις είχε αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μέτοχων της Geniki Bank. Μετά από επτά χρόνια, και έχοντας πλέον φτάσει τα 30 του, συνειδητοποίησε πως ήθελε να ανοίξει τα φτερά του επιχειρηματικά και να δημιουργήσει κάτι δικό του.

Το 2012 ξεκίνησε μια επίπονη, αλλά ταυτόχρονα δημιουργική προσπάθεια στους κλάδους του ρούχου και των τροφίμων. Έτσι γεννήθηκαν τα ρούχα Loose Wear, με παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο και το POQA Extra Virgin Olive Oil, το οποίο με πολύ πείσμα και προσπάθεια τοποθετήθηκε στα ράφια μεγάλων και γνωστών καταστημάτων του εξωτερικού, όπως το Harrods και το Galeries Lafayette, αλλά και εστιατόρια της Ιαπωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το λάδι αυτό βραβεύτηκε στην έκθεση τροφίμων SIAL στο Παρίσι ως ένα από τα καλύτερα προϊόντα του 2012. Το 2016, ο Διομήδης αποφάσισε να στηρίξει τη Μαριάννα στη δημιουργία της Hypnote. Οι δυο τους μάς μίλησαν λίγο παραπάνω για το εγχείρημά τους.

Πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα αλλά και πώς ωρίμασε στη συνέχεια;
Διομήδης: Η ιδέα ξεκίνησε όταν γνώρισα ένα από τα πιο ανήσυχα πνεύματα που ξέρω, τη Μαριάννα - τότε ιδιωτική υπάλληλο. Πολύ γρήγορα, μέσα από ατέλειωτες συζητήσεις, συνειδητοποιήσαμε ότι μοιραζόμασταν τον ίδιο προβληματισμό: πώς να πετύχουμε επαγγελματικά μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικά περιβάλλον. Η απάντηση ήρθε αργότερα με αρκετές ζυμώσεις, όταν αποφασίσαμε παρέα να ενώσουμε το πάθος της Μαριάννας για τα κοσμήματα με τη δημιουργικότητα μας, τις ακαδημαϊκές μας γνώσεις και την ατσάλινη θέλησή μας να πετύχουμε. Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, την επιχειρηματική εμπειρία μου και το ταλέντο της συνεταίρου μου, ακολουθήσαμε όλα τα απαραίτητα βήματα χτισίματος ενός business plan, από το οποίο προέκυψαν κάποιες ευκαιρίες.

Πώς προέκυψε το όνομα Hypnote;
Μετά από πολλή σκέψη, θέλαμε να αποτυπώσουμε σε μια λέξη και ένα μότο όλη την προσπάθειά μας, την αισθητική των προϊόντων μας, αλλά και μια αίσθηση ταξιδιού που θα έχει ο κάθε νέος μας πελάτης. Έτσι, προέκυψε το brand Hypnote με μότο: “Take the journey”. Θεωρούμε πως ο πελάτης μας, με κάθε του αγορά, θα έχει την αίσθηση του ταξιδιού σε ένα διαφορετικό προορισμό, ακριβώς όπως όταν κάποιος υπνωτίζεται. Κατά τη διαδικασία της ύπνωσης ο άνθρωπος ταξιδεύει και ανακαλύπτει συναισθήματα και αναμνήσεις κρυμμένα στο υποσυνείδητό του. Η διαδικασία αυτή τον βοηθάει να απελευθερωθεί από τα προβλήματα που τον απασχολούν.

Σε ποιους πελάτες απευθύνεστε;
Απευθυνόμαστε σε γυναίκες και άντρες που θέλουν να κάνουν τη στυλιστική διαφορά σε κάθε τους έξοδο, σε πολύ προσιτή τιμή και χωρίς αυτό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα του προϊόντος.

Πείτε μου μερικά χαρακτηριστικά σχετικά με την ποιότητα των κοσμημάτων σας.
Επιλέξαμε να αναβάλουμε την ημερομηνία λανσαρίσματος που αρχικά ήταν προγραμματισμένη για το καλοκαίρι του 2016 ακριβώς επειδή θέλαμε να είμαστε βέβαιοι πως η ποιότητα των προϊόντων μας θα σταθεί στο ύψος των προσδοκιών των πελατών. Καλύπτουμε μεγάλη γκάμα αναγκών, αφού χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά όπως το ασήμι, το zamak, τον μπρούντζο κλπ. Θέλουμε να μας επιλέξουν ακόμα και οι πιο απαιτητικοί πελάτες.

Σκεφτήκατε τον ανταγωνισμό όταν ξεκινήσατε;
Ο ανταγωνισμός είναι κάτι που ο κάθε επιχειρηματίας οφείλει να μελετήσει, όχι μόνο πριν η ιδέα του πάρει μορφή, αλλά και κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος. Γνωρίζοντας και προσωπικά κάποιους από τους ανταγωνιστές, και παρακολουθώντας τα αποτελέσματά τους σε προϊοντικό επίπεδο, αλλά και γενικότερα στον τρόπο λειτουργίας τους, μας ανάγκασε να χτίσουμε ένα επιχειρηματικό πλάνο το οποίο θα μας επιτρέψει να πετύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη.
Γνωρίζοντας τι ζητάει ο μέσος πελάτης της αγοράς στην οποία θέλουμε να αναπτυχθούμε, ένα από τα στοιχεία που μας χαρακτηρίζει είναι η καινοτομία σε πολλά επίπεδα. Σε επίπεδο προϊόντος, η σειρά Reveal by Hypnote προτείνει καινοτόμα προϊόντα που δεν υπάρχουν στην αγορά. Σε επίπεδο προβολής των προϊόντων μας στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα www.hypnotejewelry.com, δίνεται η δυνατότητα στον πελάτη μας να δει τα προϊόντα σε βίντεο, και όχι μόνο μέσα από σταθερές φωτογραφίες. Τέλος, όσον αφορά στην καινοτομία ως προς την αποστολή του προϊόντος, αυτή, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, είναι δωρεάν από το πρώτο ευρώ.

Τι περισσότερο ζητούν οι πελάτες σας;
Σε γενικές γραμμές, το επιχειρηματικό μας πλάνο έδειξε πως οι μέσοι καταναλωτές της Ελλάδας του 2016 ζητάνε τη διαφορετικότητα σε καλή ποιότητα και με χαμηλές τιμές. Ήταν ένα πρόβλημα που έπρεπε να λύσουμε πριν οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο, αφού η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και αυτό ανεβάζει τα κόστη μας σε υψηλό επίπεδο. Μία άλλη δυσκολία ήταν να λανσάρουμε μια σειρά από καινοτόμα προϊόντα σε μια αγορά όπου, όπως και στα ρούχα, είναι πολύ δύσκολο να καινοτομήσει κανείς.
Μετατρέψαμε όμως τα παραπάνω εμπόδια σε τρίπτυχο επιτυχίας, αφού η Hypnote κατάφερε λανσάρει ένα καινοτόμο προϊοντικό μείγμα με μέση τιμή τα 16 ευρώ, χωρίς έξοδα αποστολής να επιβαρύνουν τον πελάτη. Πιο συγκεκριμένα, οι πελάτες στους οποίους απευθυνόμαστε αναζητούν ένα μοναδικό κόσμημα το οποίο θα κάνει εντύπωση. Πιστεύουμε πως το προϊοντικό μας μείγμα το έχει πετύχει.

Η οικονομική κρίση είναι εμπόδιο ή ευκαιρία;
Με τη Μαριάννα πιστεύουμε πως παρόλο που το οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον κάθε άλλο παρά ιδανικό είναι για την ανάπτυξη μιας νέας επιχείρησης, οφείλουμε να βάλουμε τα δυνατά μας για να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία. Ως Έλληνες που πάντα βρίσκαμε τον τρόπο να ξεπεράσουμε εμπόδια, η κρίση μας αναγκάζει λοιπόν να βρούμε λύσεις για την επιβίωση μας. Είμαστε της άποψης πως η οικονομική κρίση γεννά ευκαιρίες σε επίπεδο κλάδων, καθώς και σε επίπεδο διανομής και τρόπου πώλησης και προσέγγισης των πελατών. Ενδεικτικά, είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε πως τα τελευταία χρόνια το παραδοσιακό λιανεμπόριο έχει υποχωρήσει σε σχέση με τη ραγδαία άνοδο των πωλήσεων των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το ίδιο συμβαίνει και με τον παραδοσιακό τρόπο προσέγγισης νέων πελατών, για το οποίο οι επιχειρήσεις μειώνουν το budget προς όφελος του digital marketing.

Δώστε μου ένα ορισμό της επιτυχίας.
Πιστεύουμε ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από σκληρή και μεθοδευμένη με προκαθορισμένους στόχους εργασία. Ο πρώτος μας στόχος είναι η αποδοχή του εγχειρήματός μας από τον κόσμο και να καταφέρουμε με μεθοδευμένες επιχειρηματικές κινήσεις, να ισορροπήσουμε τα έξοδα με τα ανάλογα έσοδα. Εάν χρειάζεται να δώσουμε έναν μόνο ορισμό της επιτυχίας, θα λέγαμε ότι δεν το κάνουμε μόνο για τα λεφτά, αλλά για τη χαρά που παίρνουμε όταν συναντάμε κάποιον τυχαίο περαστικό στον δρόμο να φοράει ένα κόσμημα Hypnote.

Γιατί δραστηριοποιηθήκατε στην Ελλάδα και όχι κάπου αλλού που πιθανόν να υπάρχει μικρότερη φορολογία;
Δεν σας κρύβουμε ότι το επιχειρηματικό μας πλάνο είχε ένα σενάριο το οποίο προέβλεπε την έναρξη της εταιρείας μας σε χώρα του εξωτερικού. Αποφασίσαμε όμως να προχωρήσουμε στην Ελλάδα παρόλο που το περιβάλλον είναι όχι μόνο αρνητικό, αλλά δεν δείχνει και σημάδια ανάκαμψης για τα προσεχή έτη. Οι λόγοι που μας ώθησαν προς αυτή τη κατεύθυνση είναι πολλαπλοί: ένας απ’ αυτούς είναι ότι θέλουμε, για λόγους πολιτικής και brand awareness, ο πελάτης να γνωρίζει ότι συμβάλλει σε μια προσπάθεια νέων Ελλήνων που παρά τις δυσκολίες και αβάσταχτες υποχρεώσεις της ελληνικής επιχείρησης του 2016, προσπαθούν να βρουν λύσεις.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;
Τα βήματά μας είναι καθαρά αποτυπωμένα στο επιχειρηματικό μας πλάνο και περιέχουν τη λιανική πώληση μέσω του ηλεκτρονικού μας καταστήματος www.hypnotejewelry.com, τη χονδρική πώληση σε επιλεγμένα μαγαζιά σε Ελλάδα και την εξωστρέφεια, αφού ένα από τα συμπεράσματα της μελέτης μας ήταν ότι υπάρχει κενό και στο εξωτερικό στην κατηγορία κοσμημάτων που παράγουμε και εμπορευόμαστε.

Και για το τέλος θέλω να μου πείτε μια φράση για το σήμερα.
Για την επιτυχία μιας σύγχρονης επιχείρησης, σε ένα περιβάλλον που «κόβει τα φτερά» του κάθε «τρελού» που ονειρεύεται να πορευτεί επιχειρηματικά στην Ελλάδα, χρειάζονται δύο από τα παρακάτω τρία στοιχεία: γνώση, γνωριμίες και κεφάλαιο. Εάν προσθέσουμε τις αρετές της υπομονής και του πείσματος, τότε ίσως μια ιδέα να πετύχει.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης