Η μαγεία των παλαιών αυτοκινήτων

Η μαγεία των παλαιών αυτοκινήτων

Ο Αντώνης Θεοχάρης μάς ξεναγεί στην τρίτη έκθεση ιστορικών αυτοκινήτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Οχημάτων Εποχής (ΕΟΟΕ)

Η μαγεία των παλαιών αυτοκινήτων
Σήμερα, Κυριακή 6 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο Άλσος της Κηφισιάς η τρίτη κατά σειρά έκθεση ιστορικών αυτοκινήτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Οχημάτων Εποχής (ΕΟΟΕ). Οικοδεσπότης ήταν ο πρόεδρος της λέσχης, Αντώνης Θεοχάρης, ο οποίος έστησε τις ατσάλινες καλλονές βάσει της ηλικίας τους ξεκινώντας με τις ιστορικές Mercedes και τις σπάνιες Citroen Traction Avant που μαγνήτισαν τα βλέμματα των επισκεπτών. Guest star, το ιστορικό Fiat Topolino (ποντικάκι) που με τη μικροσκοπική του φιγούρα απέδειξε ότι οι Ιταλοί ξέρουν από μικρά αμάξια.



Κλείσιμο


Όλα καλογυαλισμένα, άστραφταν ξεδιάντροπα στον φθινοπωρινό ήλιο, δείχνοντας τις καμπύλες τους από ατσάλι - έργα τέχνης της εποχής μας, ίσως αυριανά εκθέματα μουσείων μιας άλλης εποχής που σημάδευσε την ανθρωπότητα.

Πολλοί θα αναρωτηθούν γιατί όλα αυτά. Ματαιοδοξία κάποιων ρομαντικών συλλεκτών ή πάθος για το αυτοκίνητο; Στην Ελλάδα της κρίσης και της κατάθλιψης κάποιοι αντικαθιστούν τα ψυχοφάρμακα με το πάθος τους, που τους κάνει να ξεχνούν. Η μηχανική κίνηση του γυαλίσματος του χρώματος με το μαλακό βαμβακερό πανί γίνεται το καλύτερο φάρμακο.





Οι σχολές σχεδίασης όπως η Αμερικανική και η γερμανική, επηρεασμένες από διάφορα κινήματα τέχνης, βρήκαν εφαρμογή στα αυτοκίνητα και με μία πιο προσεκτική ματιά στις λεπτομέρειες των οχημάτων στα φλας, στις μάσκες, στο κατράν, δίνουν μία εικόνα για το πώς η εφαρμοσμένη τέχνη πέρασε στην παραγωγή. Το χρώμιο, στοιχείο εντυπωσιασμού, στολίζει τις ρόδες και το αμάξωμα και δίνει λάμψη χαράσσοντας γραμμές, κύκλους, σχέδια, προσεκτικά σχηματισμένα για να αναδείξουν αυτά τα μεταλλικά αντικείμενα του πόθου.

Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι αυτά τα πρώιμα αυτοκίνητα με την άνεση που προσέφεραν στους επιβάτες τους, με τις αναπαυτικές τους θέσεις και με τα εκλεκτά υλικά κατασκευής (βελούδο η δέρμα) έχουν δώσει το στίγμα τους για τον σχεδιασμό των σύγχρονων αυτοκινήτων. Ο «ουρανός» των αμαξιών ντυμένος με μάλλινα υφάσματα δείχνει ότι το αμάξι ήταν εκείνες τις εποχές προνόμιο των λίγων. Μερικοί θα πουν «Μα, τα σημερινά αμάξια είναι καλύτερα πιο γρήγορα». Ας σκεφτούμε, λοιπόν, ότι σε μία εποχή που κινείτο σε άλλους ρυθμούς, οι ταχύτητες που ανέπτυσσαν τα τότε αυτοκίνητα ήταν εξωφρενικές για την εποχή τους και μάλιστα σε δρόμους που σίγουρα ένα σημερινό αμάξι θα καταστρεφόταν.





Το κριτήριο για να πάρει ένα αμάξι ιστορικές πινακίδες

Όπως μας είπε ο κ. Θεοχάρης, δικαίωμα έχουν όσα αμάξια έχουν κλείσει τουλάχιστον τα τριάντα, να είναι όσο το δυνατόν εγγύτερα στην αρχική τους κατάσταση (να μην έχουν τοποθετηθεί μεταγενέστερες μηχανές, ζάντες κλπ.) και να είναι σε καλή κατάσταση και πάντα εν κινήσει δηλαδή το αμάξι να λειτουργεί.

«Οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει συλλέκτης, μια και οι τιμές κάποιων αυτοκινήτων είναι πολύ χαμηλές στη χώρα μας και με ένα έμπειρο μάτι να ξεχωρίσεις τις ευκαιρίες, έχοντας ως σύμβουλο το internet, αλλά και μία λέσχη που πρόθυμα θα δώσει όποιες πληροφορίες χρειάζονται. Λογικό και φρόνιμο είναι να προτιμήσουμε αμάξια που είναι άψογα συντηρημένα, αν και σαφώς πιο ακριβά από ένα αμάξι που έχει πολλά προβλήματα, μια και το κυνήγι των ανταλλακτικών που πλέον βρίσκονται εύκολα μέσω διαδικτύου μπορεί να έχει τη γοητεία του, αλλά κοστίζει σε χρήμα. Σύμμαχος στην αναπαλαίωση θα είναι ο μηχανικός σας που πρέπει να έχει τις γνώσεις το μεράκι και τον χρόνο να ασχοληθεί.





»Μη σας φοβίζει ένα κλασικό αυτοκίνητο. Η απλή κατασκευή του διευκολύνει την επισκευή του και είναι πολύ ανθεκτικό στις φθορές του χρόνου. Η πιο χρηστική συμβουλή είναι να προστατέψετε το αμάξι σας σε ένα κλειστό γκαράζ και ποτέ στο χώμα, που έχει την ιδιότητα να μαζεύει την υγρασία και να δημιουργεί σκουριές που είναι δύσκολο να επισκευαστούν. Αν σας εντυπωσιάζουν οι ακριβές μάρκες και τα ακριβά μοντέλα, αυτό στο χρηματιστήριο των ιστορικών αυτοκινήτων δεν είναι το σημαντικότερο κριτήριο. Είναι η σπανιότητα του μοντέλου, οι όποιες εργοστασιακές ιδιαιτερότητες, το όνομα του πρώτου ιδιοκτήτη, ακόμα και το εργοστασιακό χρώμα που ορίζει ο κατασκευαστής», μας διαφωτίζει ο ίδιος.

Η τέχνη σε τέσσερις τροχούς ανήκει σε όλους. Είναι ένα ευγενές πάθος που χαρίζει στιγμές ηρεμίας, χαλάρωσης και ιστορικής μνήμης που πρέπει να διατηρηθεί και για τις επόμενες γενιές.






































Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης