Ένα ναυτιλιακό cluster και όχι μόνο, στο μεγάλο λιμάνι

Ένα ναυτιλιακό cluster και όχι μόνο, στο μεγάλο λιμάνι

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης μαζί με τον Πέτρο Κόκκαλη και τον Αλέξανδρο Τσιατσιάμη παρουσίασαν το Σχέδιο Αναπτυξιακής Στρατηγικής Π20 «Πειραιάς 2020 Ανάπτυξη-Εργασία»

Ένα ναυτιλιακό cluster και όχι μόνο, στο μεγάλο λιμάνι
Τι άλλο θα μπορούσε να περιμένει κανείς από ένα πρόγραμμα αναπτυξιακής στρατηγικής του Πειραιά αν σε έναν από τους πυλώνες του -«επιχειρηματικότητα και απασχόληση»- δεν είχε και την πρόβλεψη/ πρόνοια/ προοπτική δημιουργίας ενός ναυτιλιακού cluster. Και το cluster στην περίπτωση του Πειραιά δεν είναι «κομμάτι της μόδας» της εποχής μας, αλλά μια απαραίτητη ψηφίδα στο πάζλ της νέας επιχειρηματικότητας που η βασική διαφορά και διάκριση με το άμεσο παρελθόν είναι η καινοτομία και η εξωστρέφεια. Έτσι, μαζί με το cluster πηγαίνει η δημιουργία και στήριξη «κοινοτήτων καινοτομίας», η υποστήριξη νεοφυών επιχειρήσεων και διάδοση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, καθώς και η ανάπτυξη ικανοτήτων και καινοτόμων επιχειρηματικών λύσεων.



Κλείσιμο
Στην ίδια κατεύθυνση -καινοτομία και εξωστρέφεια- κινούνται και οι δράσεις που αφορούν τον πυλώνα της πόλης, ο πυλώνας με τον τίτλο « Πειραιάς, έξυπνη πόλη». Εδώ, έχουμε την πρόβλεψη για την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας διακυβέρνησης της πόλης, την προσπάθεια διάδοσης της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας, τη δημιουργία ψηφιακών υποδομών για τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη, καθώς και την επιλογή της έξυπνης διαχείρισης των αστικών ενεργειακών πόρων.



Όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Αναπτυξιακής Στρατηγικής Π20 «Πειραιάς 2020 Ανάπτυξη-Εργασία» του Δήμου Πειραιά που παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου, στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ανέπτυξε το πλαίσιο της στρατηγικής της δημοτικής αρχής για την ανάπτυξη της πόλης, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Πέτρος Κόκκαλης εν συνεχεία αναφέρθηκε αναλυτικά στους άξονες της Αναπτυξιακής Στρατηγικής του Δήμου Πειραιά, ενώ ο σύμβουλος του δημάρχου για θέματα ΕΣΠΑ, Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, ανέλυσε την πρόταση που θα υποβάλει ο Δήμος Πειραιά προς την Περιφέρεια Αττικής, αξιοποιώντας το εργαλείο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης. Στην παρουσίαση απηύθυναν χαιρετισμό ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Αλέξανδρος Χαρίτσης και ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης.

Όπως επισήμανε ο Γιάννης Μώραλης: «Το σχέδιό μας για τον Πειραιά της ανάπτυξης και της εργασίας λοιπόν βασίζεται σε πέντε άξονες:

• Πρώτον, να γίνει ο Πειραιάς πόλος έλξης για νέες επενδύσεις.
• Δεύτερον, να γίνει τουριστικός και πολιτιστικός προορισμός
• Τρίτον, να αξιοποιηθεί για την πόλη στο έπακρο η επένδυση στο λιμάνι
• Τέταρτον, να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή μέσα από την ανάπτυξη κοινωνικών υποδομών στο σύνολο των Δημοτικών Κοινοτήτων
• Πέμπτον, να αναβαθμιστεί αισθητικά και λειτουργικά ως πόλη για να μπορούν να γίνουν ευκολότερα όλα τα παραπάνω

Για την επίτευξη των στόχων μας επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε το εργαλείο που λέγεται Ολοκληρωμένη Χωροταξική Επένδυση, ένα σύγχρονο εργαλείο προκειμένου να μην χάνονται δεξιά και αριστερά οι διαθέσιμοι πόροι αναποτελεσματικά, χωρίς σχέδιο. Επίσης μας δίνει τη δυνατότητα ως πόλη να έχουμε την ευθύνη της επένδυσης και της διαχείρισης των πόρων.
Το σχέδιό μας είναι να αλλάξει η εικόνα της πόλης, να αναζωογονηθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του Πειραιά, να δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις στην πόλη και με αυτόν τον τρόπο να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας. Για αυτό παλεύουμε καθημερινά σε αυτές στις δύσκολες συνθήκες»
.

Σε κάθε περίπτωση, η αναπτυξιακή στρατηγική του Πειραιά βασίζεται σε επιμέρους και αλληλένδετες στρατηγικές προτεραιότητες σε σημαντικούς τομείς που καθορίζουν τη φυσιογνωμία μιας σύγχρονης πόλης.

Η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας σε όλη την έκταση του Δήμου περιλαμβάνει την οριοθέτηση και τον περιορισμό της χρήσης και παρουσίας του ΙΧ στον δημόσιο χώρο, ταυτόχρονα με την ενίσχυση του περπατήματος, του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας σε ένα πλαίσιο αυξημένης οδικής ασφάλειας, χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας, βελτίωσης της πρόσβασης των ΑμεΑ και μείωσης των ρύπων. Η στρατηγική για την ενίσχυση του πρασίνου επικεντρώνεται σε εργασίες που βελτιώνουν το μικροκλίμα της πόλης.

Μια σειρά παρεμβάσεων βιώσιμης ενέργειας θα ενισχύσουν τον «πράσινο» και «έξυπνο»
χαρακτήρα της πόλης. Η βιώσιμη διαχείριση στερεών αποβλήτων βασίζεται σε ένα πιο αποκεντρωμένο μοντέλο με έμφαση σε συνδυασμένες δράσεις με σκοπό την αποδοτική χρήση των φυσικών πόρων. Η στρατηγική της «έξυπνης» πόλης έχει στόχο την ανάδειξη και αξιοποίηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων ώστε να αναστραφεί το οικονομικό περιβάλλον της πόλης. Η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής συνδέεται με τη βελτίωση της επιχειρησιακής ικανότητας των υφιστάμενων δομών, τη δημιουργία νέων και την ένταξη όλων σε ένα δίκτυο κοινωνικών υποδομών με σκοπό τη βελτιστοποίηση του κοινωνικού αποτελέσματος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης