«Νέοι προγραμματιστές, με όρεξη, γνώση, ιδέες και όνειρα έρχονται, στο πλαίσιο μιας έγκυρης διαγωνιστικής διαδικασίας, σε συνεργασία με έμπειρους μέντορες και τις υλοποιούν κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου. Οι ιδέες γίνονται πράξη, πρωτότυπο προϊόν το οποίο εάν τελικά αποδειχθεί οτι έχει ενδιαφέρον μπορεί να εξελιχθεί και να δημιουργηθεί μια νέα συνεργασία με μια επιχείρηση που το χρειάζεται ή να δημιουργηθεί ακόμα και μια καινούργια επιχείριση-startup»: με τα λόγια αυτά ο Μιχάλης Ψαλλίδας επιλέγει να μου περιγράψει εν συντομία το ευρύτερο πλαίσιο του NBG i-bank #fintech crowdhackathon, του διήμερου διαγωνισμού καινοτομίας με θέμα τις οικονομικές συναλλαγές.
Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Crowdpolicy που ειδικεύεται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση πρωτοβουλιών και πλατφορμών CrowdSourcing και CrowdFunding, έχει δραστηριοποιηθεί σε ένα ευρύ φάσμα οργανισμών, ιδρυμάτων και start-up στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Ο διαγωνισμός γίνεται στο πλαίσιο των crowdhackathons που διοργανώνει η Crowdpolicy, πάνω σε θέματα που απασχολούν την οικονομία και την κοινωνία. Θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σαββατοκύριακο, 23 και 24 Απριλίου 2016, στο Innovathens στην Τεχνόπολη. Η συμμετοχή όλων είναι δωρεάν, αρκεί να προλάβει κανείς να κλείσει θέση, καθώς είναι περιορισμένες (https://goo.gl/6wXWZ0)».
Ο Σπύρος Αρσένης, συντονιστής του προγράμματος NBG Business Seeds, εξηγεί γιατί πρέπει να πάρει κανείς μέρος στον διαγωνισμό
Η εκδήλωση, όπως συνεχίζει να μου εξηγεί ο Μιχάλης, όπως και όλα τα crowdhackathons, απευθύνονται σε προγραμματιστές, αναλυτές, designers, στελέχη marketing, φοιτητές, μαθητές και γενικότερα σε οποιονδήποτε έχει όρεξη να ασχοληθεί με τη δημιουργία εφαρμογών ή συστημάτων που δίνουν κάποια λύση και μπορεί να έχουν εμπορική ή κοινωνική αξιοποίηση. Παράλληλα, απευθύνονται σε οργανισμούς, εταιρείες, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, την τοπική αυτοδιοίκηση και γενικότερα το δημόσιο, καθώς αποτελούν μια διαδικασία ανοιχτής καινοτομίας, μέσα από την οποία οι φορείς αυτοί μπορούν να βρουν μεθοδολογίες και λύσεις που έχουν αξία.
Tο πλήθος», τονίζει, μετά από μια μικρή παύση στον λόγο του, «όταν έρχεται σε επαφή με ένα πρόβλημα ή ιδέα, παρέχει πολύ μεγαλύτερο όγκο ιδεών και πληροφοριών, από ότι τα εσωτερικά στελέχη ενός οργανισμού ή ακόμα και ένας εξειδικευμένος σύμβουλος. Οι φορείς που συμμετέχουν έρχονται σε επαφή με νέες ιδέες, προτάσεις, εφαρμογές, χρησιμοποιούνται τα συστήματά τους και παίρνουν κριτικές και αυτά μέσω των μεντόρων που διαθέτουν. Όση μεγαλύτερη συμμετοχή έχει ένας φορέας, τόσο περισσότερο κερδισμένος βγαίνει».