Φάνηκε στο χειροκρότημα

Φάνηκε στο χειροκρότημα

Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη και η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων αποθεώθηκαν στη δεύτερη συναυλία τους στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Φάνηκε στο χειροκρότημα
Όταν μαθαίνω ότι ένας τραγουδιστής με πείρα και σημαντικό ρεπερτόριο θα συμπράξει επί σκηνής με μια συμφωνική ορχήστρα ελπίζω μέσα από την ψυχή μου να καταφέρει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της και να μην μείνει απλώς στο εφέ που δίνει μια σκηνή γεμάτοι μουσικούς κλασικής παιδείας. Γιατί είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μόδα -και στην Ελλάδα- να φιλοξενούνται συμφωνικές ορχήστρες σε συναυλίες αλλά να μην μπορούν να ξεδιπλώσουν τη δυναμική της.

Αυτό ευτυχώς δεν συνέβη χθες το βράδυ στη δεύτερη συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μαζί με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων και τη χορωδία GraduArti. Η μεγάλη ερμηνεύτρια επιμεληθήκε η ίδια το πρόγραμμα και επέλεξε τραγούδια πιο ιδιαίτερα δικά της και άλλων. Τραγούδια όμως που ενορχήστρωσε υποδειγματικά ο Κώστας Παπαδούκας και εκτέλεσε επί σκηνής η ορχήστρα με τρόπο που δεν μπορούσε να αφήσει κανέναν αδιάφορο.

Και μπορεί οι λιγότερο γνώστες της δισκογραφίας της να μην έμειναν ικανοποιημένοι καθώς δεν είπε ούτε τα «Λαϊκά», ούτε το «Σωτηρία της ψυχής», ούτε τον «Άδωνι», ούτε το «Τράβα σκανδάλη», αλλά σε μια τέτοια συναυλία περιμένεις μια τραγουδίστρια της κλάσης της Πρωτοψάλτη να κάνει τη διαφορά. Και την έκανε. Τόλμησε να αφήσει απ' έξω μεγάλες της επιτυχίες και να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα τραγούδια «κρυφά».

Κλείσιμο
Έτσι η βραδιά ξεκίνησε με το «Αιγαίο» του Νίκου Αντύπα και της Λίνας Νικολακοπούλου, συνέχισε με το «Μυστικό τοπίο» του Διονύση Σαββόπουλου και το «Διθέσιο». Μια από τις καλύτερες στιγμές του πρώτου μέρους ήταν και το «Ο Άγγελός μου» του Στέφανου Κορκολή με την ορχήστρα να δείχνει για πρώτη φορά στη βραδιά τί πραγματικά μπορεί να κάνει. Τα βιολιά έπαιξαν ένα εξαιρετικό σόλο και ο Κώστας Παπαδούκας στο πιάνο μας θύμισε πόσο μεγάλος συνθέτης είναι ο Στέφανος Κορκολής. Ακολούθησε το «Δικαίωμα», και η «Μαριάνθη των ανέμων» του Μάνου Χατζιδάκι να μας δίνει την πρώτη έκπληξη του προγράμματος το πρώτο μέρος του οποίου ολοκληρώθηκε με την «Θέα παραδείσου», την «Καταιγίδα» και το «Canzone arrabbiata».

Το δεύτερο μέρος κράτησε την ίδια διάθεση με το πρώτο και πάλι με τραγούδια λιγότερα γνωστά για το ευρύ κοινό. Με το «Θάλασσα γυαλί» της Ευανθίας Ρεμπούτσικα να ανοίγει την αυλαία και «Του μικρού βοριά» του Μίκη Θεοδωράκη να ακολουθεί σε μια εντυπωσιακή ερμηνεία και από την Πρωτοψάλτη και από την χορωδία. Στέφανος Κορκολής και πάλι στη συνέχεια με το «Κύκνειο άσμα» και ένα από τα καινούργια αγαπημένα της ερμηνεύτιρας το «Ήταν αγάπη». Σίγουρα η καλύτερη στιγμή του δεύτερου μέρους ήταν όμως το «Τρίτο στεφάνι» του Σταμάτη Κραουνάκη σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου, αλλά και τα υπόλοιπα του ίδου συνθέτη «Ανθρώπων έργα» σε τζαζ εκδοχή, «Πάτωμα», «Δερβίσης»,«Κάστρο» ενθουσίασαν το κοινό που έχει αγαπήσει ιδιαίτερα τα κομμάτια που έχουν προκύψει από το καλλιτεχνικό τρίο.

Και στη χθεσινή συναυλία, όπως και στην πρεμιέρα η ερμηνεύτρια δεν αρνήθηκε δύο encore αλλά όπως είπε χαριτολογώντας «αυτή η ορχήστρα δεν δέχεται παραγγελίες». Η «Δουλειά» ήταν ένα από αυτά ενώ η βραδιά έκλεισε με το «Χειροκρότημα» δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό να αποθεώσει όρθιο τόσο την Πρωτοψάλτη όσο και την ορχήστρα.

Άφησα για το τέλος -και όχι τυχαία- τον μάεστρο Λουκά Καρυτινό. Το ταλέντο του, η αύρα του και φυσικά η άψογη τεχνική του έδινε πνοή στην ορχήστρα και τη χορωδία και η Άλκηστις Πρωτοψάλτη δεν σταμάταγε λεπτό να τον κοιτάει προκειμένου να συντονιστεί άψογα με τους μουσικούς όπως και έκανε. Πειθαρχημένη, συγκεντρωμένη, άριστη μαθήτρια η Πρωτοψάλτη βγήκε νικήτρια όχι μόνο για τις ερμηνευτικές της ικανότητες αλλά και για την τόλμη της να παρουσιάσεί ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης