Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai

Κάποτε στα περιοδικά αυτοκινήτου λέγαμε πως οποιαδήποτε είδηση αφορά στο VW Golf, ενδιαφέρει τους πάντες και συνεπώς πρέπει να μπει στο εξώφυλλο. Αλλαζε φανάρι το Golf; Εξώφυλλο… Ακουγόταν μια φήμη για το επόμενο Golf; Εξώφυλλο… Παρουσιαζόταν το καινούριο Golf; Εξώφυλλο για τα τρία επόμενα τεύχη ...

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai
Κάποτε στα περιοδικά αυτοκινήτου λέγαμε πως οποιαδήποτε είδηση αφορά στο VW Golf, ενδιαφέρει τους πάντες και συνεπώς πρέπει να μπει στο εξώφυλλο. Αλλαζε φανάρι το Golf; Εξώφυλλο… Ακουγόταν μια φήμη για το επόμενο Golf; Εξώφυλλο… Παρουσιαζόταν το καινούριο Golf; Εξώφυλλο για τα τρία επόμενα τεύχη!

Σήμερα όμως ακόμη και το Golf υποκλίνεται στο φαινόμενο… Qashqai! Το ιαπωνικό μοντέλο αρχικά εξέπληξε, μετά μπέρδεψε και στη συνέχεια έδειξε ότι έχει μεγάλα και σουβλερά δόντια, κι ας κολλάει στο χιόνι και τη λάσπη… Η πορεία του στην ελληνική και στην ευρωπαϊκή αγορά απέδειξε ότι τελικά είναι πολλοί αυτοί που θέλουν ένα SUV χωρίς δυνατότητες 4x4. Επειδή απλώς θέλουν ένα αυτοκίνητο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ψηλή θέση οδήγησης για να βλέπουν καλύτερα τον δρόμο. Αυτά τα προσφέρει το Qashqai και επιπλέον ο οδηγός του επωφελείται από τον οικονομικό κινητήρα και την αναγνωρισμένη ποιότητα και αντοχή στον χρόνο που προσφέρει ένα ιαπωνικό μοντέλο.
Κλείσιμο

Τρία χρόνια μετά…
Με τους Ιάπωνες να αποδεικνύονται πλέον πολύ καλοί σε θέματα μάρκετινγκ (αφού κατάφεραν να βρουν μια υποκατηγορία που δεν υπήρχε πριν), κανείς δεν εξεπλάγη από το γεγονός ότι με το ανανεωμένο Qashqai πια κατάφεραν να ικανοποιήσουν μερικά από τα πιο δημοφιλή παράπονα που είχαν κοινό και Τύπος από το επιτυχημένο μοντέλο.
Κατά γενική ομολογία, το πρώτο Qashqai ήταν λίγο… απρόσωπο σχεδιαστικά. Κοιτάξτε όμως το καινούριο! Τα νέα φωτιστικά σώματα, το μυώδες καπό, η πιο έντονη γρίλια, ο τονισμένος προφυλακτήρας και οι θόλοι τροχών έδωσαν την προσωπικότητα που έλειπε από το Qashqai. Μικρότερης έκτασης αλλαγές έγιναν και στο πίσω μέρος, στο οποίο τοποθετήθηκαν διαφορετικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα με φώτα LED και ανασχεδιασμένη αεροτομή. Οι παραπάνω αλλαγές δημιούργησαν όχι μόνο καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά και βελτιωμένη αεροδυναμική (cd: 0,33), που συνεπάγεται ελαφρώς χαμηλότερη κατανάλωση.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες, καθώς εκεί τα παράπονα ήταν πολύ λιγότερα. Οι Ιάπωνες απλώς τοποθέτησαν έναν νέο, πιο ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, καθώς και μερικές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Φυσικά, το εσωτερικό του εξακολουθεί να ξεχωρίζει για την ποιότητα και την εργονομία του και οι χώροι για πέντε ενηλίκους είναι επαρκείς. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο όγκος του οποίου φθάνει τα 410 lt.

Βελτιωμένη εμπειρία
Με τις ορατές αλλαγές να αφορούν μόνο στην αισθητική και την πρακτικότητα στο εσωτερικό, δεν περιμέναμε κάτι καινούριο στην οδήγηση από το ανανεωμένο Qashqai. Οι Ιάπωνες όμως φρόντισαν να κάνουν και εκεί αλλαγές σε σημεία-κλειδιά. Η ηχομόνωση είναι καλύτερη από πριν (ωστόσο ο κινητήρας εξακολουθεί να είναι ενοχλητικά θορυβώδης στις υψηλές στροφές) και η άνεση της ανάρτησης σημαντικά βελτιωμένη. Η τελευταία αλλαγή μάλιστα δεν είχε επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά, η οποία και πάλι είναι αρκετά καλή. Ωστόσο, θα θέλαμε να είχαν περιοριστεί οι κλίσεις στις στροφές, οι οποίες είναι πιο έντονες από αυτές των ανταγωνιστικών SUV ανάλογου μεγέθους. Οι Ιάπωνες επίσης επέλεξαν να κρατήσουν και τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,6 lt με τους 115 PS. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι σαν τον πιστό σκύλο: δεν θα σε προδώσει ποτέ, αλλά και δεν θα σε ενθουσιάσει με νέα κόλπα. Οφείλουμε πάντως να του αναγνωρίσουμε ότι η κατανάλωσή του (6,6 lt / 100 km σε μικτές συνθήκες) είναι πολύ καλή για τις επιδόσεις που προσφέρει. Οι τελευταίες μπορεί να μην ακούγονται εντυπωσιακές (0-100 km/h σε 11,8 sec, τελική ταχύτητα 178 km/h), όμως στις ρεπρίζ η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου και το… σκυλί (ο κινητήρας δηλαδή) προσφέρουν ικανοποιητική επιτάχυνση.

Η χαλαρή αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων αρχικά εκπλήσσει δυσάρεστα, όμως στην πράξη αυτός είναι αρκετά καλύτερος και δεν σκαλώνει εύκολα στις γρήγορες αλλαγές. Ενα από τα μυστικά της επιτυχίας του Qashqai είναι βεβαίως το value for money. Και αυτή τη φορά το δημοφιλές μοντέλο κρατάει αυτό το χαρακτηριστικό, καθώς προσφέρεται με 19.080 ευρώ (20.080 μείον την έκπτωση 1.000 ευρώ που προσφέρει η αντιπροσωπία) και αρκετά πλούσιο εξοπλισμό. Και πλέον δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι στο τέλος του 2010 θα μιλάμε για μία ακόμη χρονιά θριάμβου για το Nissan Qashqai!



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
  • Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.315/1.780/1.615 mm
  • Χώρος αποσκευών: 410 lt
  • Βάρος: 1.297 kg
  • Κινητήρας: 1.598 cc
  • Ισχύς: 115 PS / 6.000 rpm
  • Ροπή: 15,9 kgm / 4.400 rpm
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
  • Τελική ταχύτητα: 178 km/h
  • Επιτάχυνση 0-100 km: 11,8 sec
  • Μικτή κατανάλωση: 6,6 lt / 100 km
  • Εκπομπές CO2: 155 g/km
  • Τιμή: 19.080 ευρώ

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης