Tο νέο Fiat Punto Evo στα χέρια μας

Tο νέο Fiat Punto Evo στα χέρια μας

Το ερώτημα που μας δημιουργήθηκε είναι γιατί στο Punto κόλλησαν τον κωδικό «Evo». Οταν μάλιστα πρωτοήρθε (πριν από την έκθεση της Φρανκφούρτης) η πρόσκληση από τη Fiat για να οδηγήσουμε το αυτοκίνητό τους, το αφελέστατο και με τάσεις παλιμπαιδισμού μυαλό μας σκέφτηκε πως θα έβγαζαν κάποια άγρια και ατίθαση έκδοση, πέρα από την Abarth. Καμία σχέση....

Tο νέο Fiat Punto Evo στα χέρια μας

Το ερώτημα που μας δημιουργήθηκε είναι γιατί στο Punto κόλλησαν τον κωδικό «Evo». Οταν μάλιστα πρωτοήρθε (πριν από την έκθεση της Φρανκφούρτης) η πρόσκληση από τη Fiat για να οδηγήσουμε το αυτοκίνητό τους, το αφελέστατο και με τάσεις παλιμπαιδισμού μυαλό μας σκέφτηκε πως θα έβγαζαν κάποια άγρια και ατίθαση έκδοση, πέρα από την Abarth. Καμία σχέση. Και αν η Mitsubishi μας έμαθε να συνδυάζουμε τη λέξη «evo» με πολλά άλογα, τετρακινήσεις και τουρμπίνες, η Fiat απλώς μας λέει πως evo, δηλαδή evolution, σημαίνει εξέλιξη. Σώπα…



Κλείσιμο

























Και Grande και Evo
Πολλοί θα νομίζουν πως η Fiat ουσιαστικά θα αντικαταστήσει το Grande Punto με το Evo Punto. Αυτό θα γίνει, αλλά αρκετά αργότερα. Το Grande θα συνυπάρξει με το Evo, που έρχεται στην Ελλάδα τον Ιανουάριο, με τη διαφορά πως δεν θα έχει τους Turbo T-Jet κινητήρες, παρά μόνο τους ατμοσφαιρικούς 1.2 lt των 65 PS και 1.4 lt των 77 PS. Και αυτό γιατί το Evo διαθέτει τους Multiair κινητήρες του ιταλικού γκρουπ, όπου θα υπάρχει και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση. Προφανώς, οι Ιταλοί θέλουν να αποφύγουν πιθανό εμπορικό κανιβαλισμό των δύο μοντέλων, αφού σχεδιαστικά δεν απέχουν και πολύ. Σαφώς και οι αλλαγές που έχουν γίνει στο Evo έχουν δώσει αέρα ανανέωσης - ιδιαίτερα στο εμπρόσθιο μέρος, όπου όλη η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα είναι νέα, με σαφώς πιο σπορτίφ γραμμές.

Στο εσωτερικό του εντοπίζονται οι περισσότερες διαφορές, καθώς οι Ιταλοί θέλησαν να φτιάξουν ένα ποιοτικό και πολυτελές περιβάλλον και μάλλον τα κατάφεραν. Τα υλικά του είναι καλύτερης ποιότητας, ενώ ο χρωματικός συνδυασμός (κυρίως του κόκκινου με το μαύρου) είναι απόλυτα πετυχημένος. Εργονομικά, αλλά και σε ό,τι αφορά τον πίνακα οργάνων, ακολουθήθηκε η πετυχημένη συνταγή του Bravo. Το Punto παραμένει ένα από τα πιο άνετα μικρά αυτοκίνητα της αγοράς τόσο για τους εμπρόσθιους όσο και για τους οπίσθιους επιβάτες, ενώ ο χώρος των αποσκευών παρέμεινε στα 275 λίτρα. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, οι Ιταλοί έχουν εξελίξει σε συνεργασία με τη Magneti Marelli το γνώριμο σύστημα Blue & Me, σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης Tom-Tom, μέσω του οποίου υπάρχουνι πρόσβαση του οδηγού στις βασικές λειτουργίες πληροφοριών, όπως η κατανάλωση (στιγμιαία, μέσος όρος), και οδηγίες για οικονομική οδήγηση κ.λπ.























Στον δρόμο
Οδηγήσαμε το Punto Evo στους δρόμους έξω από την Πίζα, ενώ οι πάμπολλες στροφές των γύρω βουνών της περιοχής μάς έδωσαν την ευκαιρία να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για τη συμπεριφορά του. Το Punto, τόσο στην Grande όσο και στην Evo εκδοχή του, παραμένει ένα από τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που και την άνεσή του έχει ο οδηγός και ασφαλής είναι όταν το παρακάνει στους… φιδίσιους δρόμους. Σίγουρα το αμάξωμα έχει κλίσεις, πράγμα φυσιολογικό για το ποιόν του αυτοκινήτου, ωστόσο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, ενώ αν τολμήσει κάποιος τροχός να γλιστρήσει, τον επαναφέρει σε τάξη το ESP.



























Η ποιότητα κύλισης παραμένει σε επίπεδα αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ μας άρεσε ιδιαίτερα ο υπερτροφοδοτούμενος Multiair κινητήρας των 1.4 lt, απόδοσης 135 PS! Αυτός θα αντικαταστήσει τον T-Jet των 120 PS, ενώ ο ατμοσφαιρικός των 105 PS θα αντικαταστήσει αυτόν των 95 PS που διέθετε το Grane Punto. Επι του πρακτέου, η Fiat με την τεχνολογία Multiair (μάθετε γι αυτή στο www.protothema.gr, στην ενότητα «Car+Speed») κατάφερε να αυξήσει την ιπποδύναμη και συνάμα να μειώσει την κατανάλωση και την εκπομπή ρύπων. Παράλληλα με τους Multiair κινητήρες, το Punto Evo θα διατίθεται από τον Ιανουάριο και με τον 8βάλβιδο 1.2 lt, απόδοσης 65 PS (η βασική έκδοση), και με τον 8βάλβιδο των 1.4 lt, απόδοσης 77 PS. Σε ό,τι αφορά τις τιμές, οι Ιταλοί μας διαβεβαίωσαν πως θα παραμείνουν κοντά σε αυτές του Grande Punto, οι οποίες θα πέσουν λίγο από τον Ιανουάριο, όταν και θα διατίθενται και τα δύο μοντέλα.

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4,06/1,69 /1.49 m
Χώρος αποσκευών: 275 λίτρα
Κινητήρας (cc): 1.368 Multiair, 1.368 Turbo Multiair
Βάρος (kg): 1.060, 1.155
Ισχύς (PS/rpm): 105/6.500, 135/5.000
Ροπή (kgm/rpm): 13,2/4.000, 20,9/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 & 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα:
185 km/h, 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,8 sec, 8,5 sec
Μέση Κατανάλωση (lt/100 km): 5,7, 5,6
Εκπομπές CO2: 134 g/km, 129 g/km
ΤΙΜΗ: (εκτίμηση) από 13.800€, από 15.500 €

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης