Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0lt Ecoboost

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0lt Ecoboost

Σπάνια ένα facelift συνοδεύεται από τόσες πολλές αλλαγές, όσο αυτές στο Fiesta. Η Ford φρόντισε ώστε το μοντέλο με τα 36 χρόνια ζωής και τις άνω των 15 εκατ. πωλήσεις να ανανεωθεί σε υπερθετικό βαθμό. Στη Ρώμη, με αφετηρία τα θρυλικά στούντιο της Τσινετσιτά, στήθηκε το ιδανικό «σκηνικό»...

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0lt Ecoboost
Σπάνια ένα facelift συνοδεύεται από τόσες πολλές αλλαγές, όσο αυτές στο Fiesta. Η Ford φρόντισε ώστε το μοντέλο με τα 36 χρόνια ζωής και τις άνω των 15 εκατ. πωλήσεις να ανανεωθεί σε υπερθετικό βαθμό. Στη Ρώμη, με αφετηρία τα θρυλικά στούντιο της Τσινετσιτά, στήθηκε το ιδανικό «σκηνικό» για την πρώτη γνωριμία με το ανανεωμένο σουπερμίνι.

Οι σχεδιαστές της Ford ασχολήθηκαν κυρίως με το μπροστινό μέρος του Fiesta. Η μεγάλη κάθετη τραπεζοειδής γρίλια θυμίζει Aston Martin, ο προφυλακτήρας απέκτησε πιο έντονες ακμές και στα φωτιστικά σώματα ενσωματώθηκαν τα φλας, ενώ υπάρχουν και φώτα ημέρας LED. Στην «ουρά» του αμαξώματος εντοπίζονται τα διαφορετικά κρύσταλλα για τα φώτα. Ανανεωμένο δείχνει και το εσωτερικό, όπου η διάταξη των κουμπιών και τα υλικά στην κεντρική κονσόλα παραπέμπουν σε άλλα μοντέλα της Ford, όπως το B-MAX. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δείχνουν καλύτερης ποιότητας και με βελτιωμένη συναρμογή, ενώ «φάουλ» του προηγούμενου Fiesta – όπως οι τοποθετημένοι πολύ πίσω στις πόρτες διακόπτες των παραθύρων – ευτυχώς δεν επαναλήφθηκαν.
Κλείσιμο

Ακόμη και ένα τόσο εκτεταμένο facelift δεν θα αρκούσε πάντως για να δώσει στο Fiesta την απαιτούμενη ώθηση σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Από τη στιγμή λοιπόν που η Ford έχει στο… οπλοστάσιό της τους κινητήρες EcoBoost  δεν θα μπορούσε να μην τους χρησιμοποιήσει και εδώ. Ο τρικύλινδρος turbo χωρητικότητας 999 cc εξοπλίζει το σουπερμίνι και στις δύο εκδόσεις ισχύος, με 100 και 125 PS. Θα είναι διαθέσιμος όμως και χωρίς υπερτροφοδότηση, με 65 και 80 PS. Σε συνδυασμό με σύστημα start/stop, οι τέσσερις κινητήρες εμφανίζουν κοινή μέση κατανάλωση (4,3 lt/100 km) και εκπομπές ρύπων (99 g/km). Στην Ελλάδα θα υπάρχει άμεσα έκδοση diesel, με τον 1.6 Duratorq TDCi να αποδίδει 95 PS και χάρη στην τεχνολογία ECOnetic (start/stop, σύστημα επανάκτησης ενέργειας, αεροδυναμικό πακέτο, διαφορετική σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης) εκπέμπει μόλις 87 g/km και καταναλώνει 3,3 lt/100 km.

Στη διάθεσή μας είχαμε για δοκιμή την ισχυρή έκδοση των 125 PS. Όπως και στην περίπτωση του B-MAX, έτσι και στο Fiesta επιλέχθηκε 5άρι μηχανικό κιβώτιο για να συνοδεύσει το 1.0 EcoBoost. Σε ερώτησή μας προς τα στελέχη της Ford, αν σκέφτηκαν την τοποθέτηση 6τάχυτου κιβωτίου, μας απάντησαν ότι η επιλογή είχε να κάνει με το κόστος αλλά και την κατανάλωση. Όντως, προς αυτή την κατεύθυνση το κιβώτιο είναι μακρύ και δείχνει να «πνίγει» ορισμένες στιγμές το γεμάτο ζωή τρικύλινδρο turbo. Δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε καν τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Ford, όμως και πάλι το Fiesta αναμένεται να είναι ένα από τα λιγότερο «λαίμαργα» αυτοκίνητα στην κατηγορία.

Πέρα από το ότι περιμέναμε το Fiesta πιο… ζωντανό, στα υπόλοιπα σημεία ανταποκρίθηκε  στις προσδοκίες μας. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος γύρω από την ευθεία και κρατά τον οδηγό σε συνεχή επαφή με τα όσα συμβαίνουν στο δρόμο. Όπως και πριν, το Fiesta συμπεριφέρεται άψογα είτε με υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο είτε σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές. Εμφανίζει μεγάλα επίπεδα πρόσφυσης (ακόμη και στη βροχή), δεν γέρνει και χαρίζει σε όποιον κρατά το τιμόνι του οδηγικές συγκινήσεις που ελάχιστα αντίπαλα μοντέλα μπορούν να προσφέρουν.

Αφήσαμε για το τέλος τον εξοπλισμό ασφάλειας και ψυχαγωγίας του Fiesta, είναι όμως άξιος αναφοράς. Στάνταρ είναι οι 7 αερόσακοι και το ESP, ενώ προαιρετικά διατίθεται το Active City Stop για αποφυγή συγκρούσεων με χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα ασφαλείας και ψυχαγωγίας SYNC, το MyKey για «προσωποποίηση» των κλειδιών ώστε οι νέοι οδηγοί να… επιτηρούνται από τους γονείς τους. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα του ανανεωμένου σουπερμίνι με το μπελ οβάλ σήμα στη μάσκα ξεκίνησαν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.0 ECOBOOST 125 PS)
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 17,3 kgm στις 1.400 – 4.500 rpm (20,4 kgm με overboost)
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,4 sec
Μικτή κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Βάρος: 1.091 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.969/1.709/1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 290 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0  ευρώ
Τιμή: από 14.705€








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης