PROTOTHEMA

Car + Speed

2800km με το Hyundai ix35

Hyundai ix35: Aν θα το αγόραζα; Ναι!

Hyundai ix35: Aν θα το αγόραζα; Ναι!

Η συζήτηση καλοκαιρινή, μεταμεσονύκτια, χαλαρή... αντρική έβγαλε «θέμα» καθότι αφορούσε στο νέο Hyundai ix35 το οποίο υποβάλλαμε σε δοκιμή 2.800 km!

Όπως ίσως έχετε ήδη διαβάσει σε σχετικό παλιότερο άρθρο μας το ix35 είναι μια νέα ολοκληρωμένη πρόταση από τη Hyundai  στην κατηγορία των δικίνητων ατμοσφαιρικών SUV όπου μέχρι τώρα κυριαρχεί το Nissan Qashqai (115PS) με το επίσης νεόφερτο Mitsubishi ASX (117PS) να «κλέβει» αγοραστές.
 
Παραλάβαμε από την ελληνική αντιπροσωπεία στα μέσα του καλοκαιριού ένα λευκό IX35 στην έκδοση STYLE η οποία τιμάται 24 χιλιάδες ευρώ και διανύσαμε μαζί του τους προηγούμενους μήνες 2800km επί ελληνικού εδάφους. Το εν λόγω ix35 είναι προσθιοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6lt, απόδοσης 135PS ο οποίος εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του, την ισχύ του αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση που επιτυγχάνει.

Τα επίπεδα εξοπλισμού του ix35, η βασική έκδοση του οποίου τιμάται 20 χιλιάδες ευρώ, είναι: Classic, Comfort, Style, Premium, με την βασική έκδοση (Classic) να περιλαμβάνει  6 αερόσακους, ESP, ηλεκτρικές ευκολίες, A/C, ράγες οροφής, προβολής ομίχλης,  ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και ράδιο CD με θύρα USB.  Η Style που είχαμε στα χέρια μας και κοστίζει 4000 ευρώ παραπάνω διαθέτει καθίσματα με συνδυασμό δέρματος – υφάσματος, σύστημα Multimedia με Navigation και Bluetooth για απρόσκοπτη χρήση του κινητού τηλεφώνου διαμέσου της στερεοφωνικής εγκατάστασης, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, δερμάτινο τιμόνι, φιμέ τζάμια πίσω, σύστημα εύκολης πρόσβασης χωρίς να ψάχνεις το κλειδί, αισθητήρα φώτων, δίχτυ αποσκευών, εξωτερικούς καθρέπτες με φλας, χειριστήρια στο τιμόνι, ανίχνευση πίεσης ελαστικών και cruise control.


Μπαίνοντας στο εσωτερικό ο κάτοχος κάποιου προγενέστερου Hyundai θα εκπλαγεί ευχάριστα από την αισθητική των οργάνων αλλά και την ποιότητα κατασκευής. Το ix 35 στέκεται στα ίσα απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει ως ισχυρά ατού την αρμονία στο σχήμα, την άριστη πανοραμική θέα για τον οδηγό και τους άπλετους χώρους στο εσωτερικό.


Πρωταθλητής τριάθλου!
Στα χέρια μας το ix 35 αποδείχτηκε κορυφή στο τρίπτυχο άνεση – κατανάλωση – ενεργητική ασφάλεια που απασχολεί πρωτίστως κάθε συνειδητοποιημένο οικογενειάρχη στην περίοδο των διακοπών και όχι μόνο. Βέβαια δεν υστερεί και σε άλλους επιμέρους τομείς όπως η ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά, το κύρος (!), η προσωπικότητα αλλά και οι δυνατότητες εκτός δρόμου.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Κινηθήκαμε με το ix 35 ως εξής:
Αθήνα – Ναύπακτο –Κυλλήνη – Λεβίδι – Ναύπλιο – Λεβίδι – Ακράτα – Λεβίδι – Ζάκυνθο – Λεβίδι – Αροάνια – Λεβίδι – Ναύπακτο – Αθήνα  – Ακράτα – Αθήνα σύνολο 2830km!

Με το γκάζι στο πάτωμα τις περισσότερες στιγμές η κατανάλωση έμεινε πεισματικά κάτω από τα 8lt/100km και τα άγγιξε σα μέσο όρο ύστερα από πολύ πίεση προς το τέλος της μακριάς αυτής δοκιμής. Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας φορούσε ελαστικά διαστάσεων 225/60/17 της HANKOOK προτείνουμε την αντικατάστασή τους με ένα σετ ελαστικών κάποιου κορυφαίου κατασκευαστή  (π.χ.: Continental, Pirelli, Bridgestone, Goodyear).

Εν αρχή ην οι χώροι!
Το ix 35 κατάφερε να συγκαλύψει με άνεση τις υπερβολές της γυναίκας μου και τις απαιτήσεις της κόρης μου βγάζοντας εμένα «γκρινιάρη» καθώς χώρεσε με άνεση τα πάντα: «Είδες όλο μουρμούρα είσαι αφού χωράει κι άλλα» άκουσα και έγινα κατακόκκινος προς στιγμή ενώ αργότερα σκεφτόμουν πόσο χρηστικό αποδεικνύεται το αυτοκίνητο. Μπορείς για παράδειγμα να βγάλεις με μια κίνηση το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και να έχεις έναν ενιαίο χώρο φόρτωσης μέχρι πάνω (465lt – 1436lt). Αν έχεις κάτι εύθραυστο ή μικρό μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δίχτυ για να το ακινητοποιήσεις. Επιπλέον τα πίσω καθίσματα πέφτουν σε αναλογία 60:40 δίνοντας ακόμη περισσότερες επιλογές όπως η φόρτωση ενός ποδηλάτου ή ενός κανό.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το ix35 αποδεικνύεται λίρα εκατό. Χωρίς καμία διάθεση υπερβολής η ποιότητα κύλισης θυμίζει γερμανικές κατασκευές όπως και η ποιότητα κατασκευής, η άνεση της ανάρτησης φιλτράρει όλες τις ανωμαλίες του δρόμου, η ροπή του κινητήρα σε βοηθά να προσπεράσεις χωρίς να αγχωθείς ενώ η κλιμάκωση του κιβωτίου επιτρέπει να βάλεις 6η στα 100km/h και να μην την ξαναβγάλεις ποτέ με την αρωγή του αγχολυτικού cruise control.

Την ίδια ώρα στο πίσω κάθισμα το παιδί κοιμάται ενώ εσύ ακούς χαμηλά την μουσική της αρέσκειάς σου μέσω USB. Η καλή ηχομόνωση της καμπίνας, η αεροδυναμική μορφή, ο αθόρυβος κινητήρας και οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου συντελούν στην ξεκούραστη μετακίνηση. Το ix35 «κρύβει» τουλάχιστον 30km/h από τους επιβάτες με την ποιότητα κύλισης, νομίζεις ότι κινείται με 120km/h αλλά η ένδειξη του ταχύμετρου έχει στη θέση του 2, το 5.
Στα προσπεράσματα η 3η σχέση στον κόφτη αγγίζει τα 120km/h και θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις. Για τις υπόλοιπες αρκεί η ροπή του κινητήρα (17kgm) που είναι όλη διαθέσιμη στις 4000rpm.

Δε νομίζω ότι αφορά κανέναν η πραγματική τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου (σ.σ: ξεπερνά τα 180km/h). Αυτό που έχει σημασία είναι μέχρι ποια ταχύτητα ταξιδεύει άνετα (σ.σ: 140 – 150 km/h).


Κι όμως στρίβει!
Κατηφορίζοντας από Λεβίδι για Κυλλήνη από τον παλιό «111» μέσα από Λαγκάδια, Τρόπαια το ix35 βρέθηκε σε μια μεγάλη ειδική διαδρομή την οποία πέρασε αγόγγυστα και με περίσσεια αξιοπρέπειας. Το τιμόνι δεν έχει καμία σχέση με ότι ξέραμε ως χτες για τα Hyundai, είναι ακριβές, αρκούντως βαρύ και σου επιτρέπει να τοποθετήσεις με τη μια, με ακρίβεια το αυτοκίνητο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, το κράτημα εντυπωσιακό για το χαρακτήρα του και η παρέμβαση των ηλεκτρονικών διακριτική όταν πραγματικά το έχεις παρακάνει. Σ’ αυτή τη φάση το πρώτο που ακούγεται είναι το στρίγκλισμα των ελαστικών και αμέσως μετά το «κόψε λίγο».
Τα φρένα υπεράνω κριτικής όπως και η χρηστικότητα – ευκολία του κιβωτίου. Ο κινητήρας – αποκάλυψη έχει δύναμη σε όλο το εύρος στροφών και τραβά θετικά επιτρέποντάς σου να προσπεράσεις ακόμη και νταλίκα σε στενό επαρχιακό δρόμο!

Βγαίνοντας από το δρόμο σε βατό χωματόδρομο το ix35 συνεχίζει αγέρωχο. Μάλιστα με τη χρήση του συστήματος ελέγχου πέδησης και εκκίνησης σε κλίση μπορείς να αντιμετωπίσεις κάποιες καταστάσεις. Ο ιδιοκτήτης που θέλει πρόσφυση σε λάσπη ή χιόνι μπορεί κάλλιστα να τοποθετήσει ελαστικά μεικτών συνθηκών (m+s)  τα οποία σε συνδυασμό με το TCS είναι σε θέση να υποκαταστήσουν σε light καταστάσεις την 4κίνηση που δε διαθέτει το συγκεκριμένο όχημα. Βέβαια η τοποθέτηση τέτοιων ελαστικών υψηλού συντελεστή τριβής θα έχει ως συνέπεια την αύξηση της κατανάλωσης.

Αβίαστα…
Ένα από τα βασικά ατού του ix35 είναι η ευκολία χρήσης. Τα ποδωστήρια και τα χειριστήρια του οδηγού δεν απαιτούν ιδιαίτερη δύναμη, η πόρτα του χώρου φόρτωσης δεν είναι υπερβολικά βαριά για τις γυναίκες, όλοι οι διακόπτες γενικότερα απαιτούν ελάχιστη δύναμη.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το σύστημα Smart Button / ενεργοποίησης - απενεργοποίησης κινητήρα. Φεύγεις από την παραλία κουβαλώντας την ογκώδη τσάντα που περιέχει μέσα τα πάντα! Εξ’ ορισμού τα κλειδιά του αυτοκινήτου θα είναι κάτω – κάτω και θα χρειαστεί να βγάλεις όλα τα πράγματα έξω μες το λιοπύρι για να τα βρεις.
Με το σύστημα Smart Button / ενεργοποίησης - απενεργοποίησης κινητήρα απλά πιάνεις την πετούγια, το αυτοκίνητο ανιχνεύει το κλειδί, ανοίγει και στη συνέχεια σου επιτρέπει να βάλεις εμπρός και να φύγεις πατώντας το σχετικό κουμπί χωρίς να σπας τα νεύρα σου ψάχνοντας. Η εν λόγω διάταξη αποδεικνύεται πολύ πρακτική και όταν πλησιάζεις φορτωμένος ψώνια ή πράγματα και το αυτοκίνητο ανιχνεύει το κλειδί που είναι πάνω σου και ανοίγει τις πόρτες.

Ένα από τα άγχη που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος ταξιδεύοντας ανά την Ελλάδα είναι η πλοήγηση. Ειδικά στις μέρες μας που η βενζίνη κοστίζει ακριβά δε συμφέρει να χαθείς άσε που με το άθλιο οδικό δίκτυο είναι σημαντικό να περιορίζεις την έκθεσή σου σε κινδύνους.
Μια από τις πιο επικίνδυνες φάσεις οδήγησης είναι όταν ψάχνεις να βρεις κάτι και αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο ενώ ταυτόχρονα γίνεσαι επιρρεπής σε μανούβρες που αντιβαίνουν τον ΚΟΚ.
Η μεγάλη οθόνη και το εύχρηστο σύστημα Navi του ix35 αποτελούν σύμμαχο του οδηγού ενώ οι λεπτομερείς χάρτες σε βοηθούν να δεις το μέρος που κατευθύνεσαι προτού φτάσεις. Έτσι προγραμματίζεις τον προορισμό σου και το αυτοκίνητο σε πάει με τη μία στο «Λιμνιώνα» που οι άλλοι χτες έψαχναν όλο το απόγευμα για να τον βρουν.

Το σύστημα Bluetooth που συνδέει το κινητό με το αυτοκίνητο αποδείχτηκε ταχύτατο και αξιόπιστο. Σου επιτρέπει να δέχεσαι ή να πραγματοποιείς κλίσεις με φωνητικές εντολές χωρίς να πάρεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Χρησιμοποιεί δε την ηχητική εγκατάσταση του αυτοκινήτου. Ενδεικτικά αναφέρουμε δυο χρηστικές καταστάσεις: Χτυπά το τηλέφωνο την ώρα που ακούς ένα ωραίο τραγούδι. Αυτό συνεχίζεται από κει που σταμάτησε αμέσως μόλις ολοκληρώσεις την κλήση. Εισέρχεσαι στο αυτοκίνητο μιλώντας στο τηλέφωνο και βάζεις μπροστά, η κλήση αυτόματα μεταφέρεται στα ηχεία καθότι το τηλέφωνο συνδέεται άμεσα χωρίς να πρέπει να κάνεις εσύ κάτι.

Κυριλέ!
Πέρα από το «είσθε» το ix 35 τα καταφέρνει εξίσου καλά και στο «φαίνεσθε». Χωρίς καμία διάθεση υπερβολής θα μπορούσαμε κάλλιστα να το είχαμε πουλήσει τρεις φορές στη διάρκεια του καλοκαιριού κάτι που πιστεύουμε ότι θα αποτυπωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στους δρόμους. Σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε μειονεκτικά «τι είπες ότι οδηγείς, Hyundai;» αντίθετα το ix35 έκλεβε βλέμματα και προκαλούσε επιδοκιμαστικά επιφωνήματα.  
Το ix35 είναι το πρώτο δείγμα γραφής μιας νέας εποχής για τη Hyundai και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Για μας απλά η κορυφαία πρόταση στην κατηγορία σήμερα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1591 cc
Ισχύς: 135 PS /6400 rpm
Ροπή: 17.0 kgm /4500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα:
182 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 10,6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 8,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2:  149 gr/km
Βάρος: 1450 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.410/1.820/1.660mm
Χώρος αποσκευών:  591 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 224 ευρώ ετησίως
Τιμή: 20.500 (βασική έκδοση)





Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Maik11/05/201417:46

είμαι κάτοχος ενός ix35 και το μονο που έχω να πω είναι ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό !!!!!χορούς άφθονους ποιότητα κατασκευής και το πιο καλύτερο είναι το μοτέρ του. δυνατό χωρίς να ζορίζεται από ανηφόρες και προπαντός οικονομικό.έκανα την καλύτερη επιλογή σαν οικογενειάρχης που είμαι.

Απάντηση
Lefteris12/04/201314:58

Μάπα ροπή από 16άρη ατμοσφαιρικό τα 17 κιλά; Δηλάδη πόσα θέλατε; Αλλά μάλλον κάποιοι είναι εκνευρισμένοι με τίποτα tsi-tfsi-tsagiero και τους φταίνε τα χιουντάι.Πάρτε skoda yeti 1.2τσι με φουλ πιεσμένο μοτέρ για να μη πληρώνετε ασφάλεία και τέλη (αλλά θα τα δώσετε στα συνεργεία). Ακριβό για χιουντάι σε σχέση με δεκαετία 90 ίσως, σε σχέση με τον ανταγωνισμό όχι, πλέον δε ζηλέυουν τίποτα από τα άλλα.

Απάντηση
KK25/10/201109:33

@georgexxx7 Ναι για Χιουνται δεκαετιας 90 οντως, για Χιουνται 2012 ομως με τετοια ποιοτητα και εξοπλισμο πολυ λιγα θα ελεγα εγω. @Κατσας, ναι οντως η ροπη δεν ειναι αρκετη για να τρεξεις στο Λαλλι Ντακαρ αλλα στην πολη και σε ''λογικες'' εκτος δρομου διαδρομες μια χαρα, οχι βεβαια για επιδοσεις. :) @Little πολυ καλο το μικρο φιατακι. Αλλα ειναι ενα μικρο φιατακι, για διασκεδαση εκτος δρομου οτι πρεπει. Αλλα το Χιουνται αυτο ειναι αλλη κατηγορια, δε γραφει πουθενα οτι το παιρνεις για να...παρεις τα βουνα :)

Απάντηση
LiTTle09/09/201116:40

Παιδιά όλα αυτά είναι άχρηστα. Δεν υπάρχει καλύτερο αμάξι για το βουνό απο το fiat panda 900cc 4x4. Οποιο και να παρεις δε θα τολμησεις ουτε καν να πας σε βουνο. Μη λερωθεί, μη γρατζουνιστει, μη,μη... Όσο για τη ροπη, θα ήθελα να μαθω οι κυριοι που το βρίζουν ποση ροπη εχουν στα αυτοκινητα τους αν εχουν αυτοκινητο!!! Βασικα σε αυτους και ferrari να τους δώσεις θα σου πουν δεν παει, θελει χαμηλωμα, turbo κλπ. Δειτε μια φορα αντικειμενικά τα αυτοκίνητα ρε παιδες.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία