Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Opel Ampera

Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Opel Ampera

To Opel Ampera, για όσους δε το γνωρίσουν τεχνικά, είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 111 kw ή 150 PS, αν προτιμάτε. Ο εν λόγω κινητήρας βρίσκεται εμπρός, ενώ στο κέντρο του δαπέδου σε σχήμα Τ βρίσκονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Πρόκειται για 288 κυψέλες που συνολικά

Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Opel Ampera
To Opel Ampera, για όσους δε το γνωρίσουν τεχνικά, είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 111 kw ή 150 PS, αν προτιμάτε. Ο εν λόγω κινητήρας βρίσκεται εμπρός, ενώ στο κέντρο του δαπέδου σε σχήμα Τ βρίσκονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Πρόκειται για 288 κυψέλες που συνολικά αποθηκεύουν ενέργεια 16 kw/h. Γι’ αυτό απαιτούνται 4 ώρες φόρτισης σε μια απλή οικιακή πρίζα (230V, 16A). Το κόστος φόρτισης φτάνει τα 3 ευρώ και μ’ αυτή την ενέργεια το Ampera μπορεί να διανύσει ανάλογα τη χρήση από 40 έως 80 km/h.

Εμείς, το οδηγήσαμε, συμπληρώνοντας 77 km προτού αδειάσει η μπαταρία. Οταν συμβεί αυτό ο οδηγός έχει δυο επιλογές: ή να σταματήσει για να φορτίσει το αυτοκίνητο ή να συνεχίσει! Αν επιλέξει το δεύτερο τότε ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας των 1,4 lt, 86 PS, ο οποίος τροφοδοτεί μια γεννήτρια διαμέσου της οποίος ο ηλεκτροκινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί και το Ampera συνεχίζει να κινείται ηλεκτρικά.
Συνολικά, το Ampera έχει αυτονομία 500 km, πράγμα που σας επιτρέπει να προγραμματίσετε το ταξίδι σας χωρίς άγχος.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αμέσως εντυπωσιάζεσαι από τον συνδυασμό φουτουριστικής και λειτουργικής σχεδίασης. Το ταμπλό του Ampera δείχνει πώς θα είναι τα Opel αύριο. Στο κέντρο δεσπόζει μια λειτουργική οθόνη αφής που σου επιτρέπει να ρυθμίσεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Κλείσιμο
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα, Normal, Sport, Mountain και Hold. Στο πρώτο εξασφαλίζεται η βέλτιστη οικονομία, στο δεύτερο οι καλύτερες επιδόσεις, στο τρίτο γίνεται η καλύτερη αξιοποίηση της ενέργειας ενώ ανεβαίνεις ένα βουνό, ενώ επιλέγοντας το 4ο μπορείς να διατηρήσεις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ώστε να τη χρησιμοποιήσεις όταν π.χ. θα μπεις στο κέντρο της πόλης, όπου στο μέλλον θα επιτρέπονται μόνο αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους.

Επιλέξαμε Sport, φέραμε το κιβώτιο στη θέση D και πατήσαμε τέρμα γκάζι. Ουάου! Το Ampera επιταχύνει σαν σπορ αυτοκίνητο, μόνο που είναι αθόρυβο και η επιτάχυνση δεν διακόπτεται από αλλαγές ταχυτήτων. Ετσι φτάνεις επιταχύνοντας με τον ίδιο ρυθμό από τα 0 έως τα 160 km/h που είναι η τελική του. Επαναλάβαμε αρκετές φορές τη διαδικασία, καθότι μας διασκέδαζε.

Ξεφεύγοντας από την «πράσινη» λογική και κρίνοντας οδηγικά το Ampera παραμένει καλό. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που οδηγούμε και διαθέτει αίσθηση - ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Αυτό, παρά το βάρος του που ξεπερνά τα 1.700 kg.

Στη διάθεση του οδηγού υπάρχει πληθώρα συστημάτων που τον βοηθά να εξοικονομήσει ενέργεια - κάτω απ’ αυτό το πρίσμα έχει φτιαχτεί όλο το αυτοκίνητο.
Μπορείς, για παράδειγμα, να επιλέξεις να εμφανίζεται μια πράσινη μπάλα που ουσιαστικά λειτουργεί ως επιταχυνσιόμετρο. Οσο περισσότερο η μπάλα μένει αδρανής στη θέση της τόσο μεγαλύτερη η οικονομία. Οταν πατάς δυνατά φρένο ή γκάζι η μπάλα φεύγει απ’ τη θέση της, βοηθώντας σε να συνειδητοποιήσεις τον ενεργειακό κόλαφο.
Δεν κρύβουμε ότι το Ampera μάς ενθουσίασε. Ναι, θα είναι πανάκριβο, αλλά δεν υπάρχει πιο οικονομικό όχημα σήμερα.
Σε σχέση μ’ ένα αντίστοιχο υβριδικό μοντέλο το Ampera εξοικονομεί 1.200 ευρώ σε καύσιμο ετησίως. Σε σχέση μ’ ένα συμβατικό οικογενειακό που κοστίζει τα μισά, το Ampera εξοικονομεί 3.500 ευρώ ετησίως, άρα θα αποσβέσει τη διαφορά του κόστους κτήσης σε 8 χρόνια (σ.σ.: οι υπολογισμοί έχουν γίνει με 20.000 km ετησίως).

To Ampera, διατίθεται πλέον και στη χώρα μας . Το αυτοκίνητο, προκειμένου  να μην υπερβεί τα 50.000€, κάτι που άνετα μπορεί να συμβεί με τους υπέρογκους φόρους της Κυβέρνησης (ΦΠΑ, Τέλος ταξινόμησης, Φόρος πολυτελείας) επιδοτείται από την Ελληνική αντιπροσωπία. Ετσι το Ampera θα πωλείται στην τιμή των 44.500€...


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
Ηλεκτρικός + μικρός βενζινοκινητήρας
Ισχύς: 150 PS + 86 PS
Ροπή: 37,4 kgm + 13,2kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 161 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,0 sec
Kατανάλωση (/100 km): 16 kwh ή 1,6lt/100 km
Εκπομπές CO2: 40 gr/km
Βάρος: 1.732 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.498/1.787/1.439 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή: 44.500 ευρω










Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης