Νέα σελίδα στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Νέα σελίδα στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Η σύγχρονη τεχνολογία έχει ανεβάσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε επίπεδο... επιστημονικής φαντασίας. Σε λιγότερα από 10 χρόνια μάλιστα τα αυτοκίνητα θα οδηγούνται μόνα τους!

Νέα σελίδα στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια
Αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας, ABS, ESP, μερικοί ακόμη αερόσακοι κ.ά. είναι στοιχεία εξοπλισμού που έχουν αυξήσει σημαντικά το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων που οδηγούμε. Ωστόσο, την τελευταία 5ετία ο τομέας της ασφάλειας  μοιάζει στάσιμος για την αυτοκίνηση, καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές απλά βελτίωναν ή διαφοροποιούσαν τα ήδη υπάρχοντα συστήματα.
Παράλληλα ωστόσο πολλές εταιρίες δούλευαν αθόρυβα πάνω σε δύσκολα και φουτουριστικά συστήματα. Μετά από αρκετά χρόνια εξέλιξης, κατάφεραν να μας παρουσιάσουν εφαρμογές που χρησιμοποιούν διάφορους αισθητήρες, ραντάρ, κάμερες, συστήματα πλοήγησης κ.ά. Και πλέον έχουν εξελίξει τέτοια τεχνολογία που στα επόμενα χρόνια αυτά που θα δούμε θα μοιάζουν με θαύματα!

Πρώτο στάδιο: νέες εφαρμογές

Η εξέλιξη έχει πολλές μορφές και στη βάση της αφορά την πρόοδο των τεχνολογιών που ήδη υπάρχουν. Δύο πολύ καλά παραδείγματα μας έρχονται από την GM και την BMW. H GM από το 2012 θα εφαρμόσει τον πρώτο στον κόσμο εμπρόσθιο κεντρικό αερόσακο. Αυτός θα βρίσκεται τοποθετημένος στο κάθισμα του οδηγού και θα ανοίγει σε περίπτωση πρόσκρουσης από το πλάι δημιουργώντας ένα προστατευτικό «μαξιλάρι» ανάμεσα στον οδηγό και στο συνοδηγό. Έτσι, θα αποφεύγεται όχι μόνο η σύγκρουση των δύο επιβατών (αυτό συμβαίνει ακόμη κι αν φορούν ζώνη ασφαλείας), αλλά και τραυματισμοί στον αυχένα και τη σπονδυλική στήλη.
Η BMW από την άλλη πλευρά εξελίσσει την τεχνολογία εμπρός φώτων laser με δυνατότητα εστίασης σε εμπόδια. Η νέα αυτή τεχνολογία προσφέρει πολλαπλάσια ισχύ φωτός και πολύ χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με τα σημερινά φώτα LED. Παράλληλα, τα νέα φώτα θα είναι «έξυπνα», καθώς θα εστιάζουν τη δέσμη τους σε κινητά αντικείμενα (πεζοί, ποδήλατα, ζώα κ.ά.) που σήμερα δεν είναι εύκολα ορατά το βράδυ.

Κλείσιμο


Δεύτερο στάδιο: το ημιαυτόνομο αυτοκίνητο
Σήμερα υπάρχουν αρκετά συστήματα που ελέγχουν την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρουν αυτόματα το αυτοκίνητο εάν κρίνουν ότι επίκειται σύγκρουση. Εταιρίες όπως η Nissan ωστόσο προχωρούν ένα βήμα πιο μπροστά εξελίσσοντας τεχνολογίες με τις οποίες οι αισθητήρες του συστήματος υπερισχύουν της πρόθεσης του οδηγού. Π.χ. το σύστημα «Acceleration Suppression» της ιαπωνικής εταιρίας φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε ένα parking, ακόμη κι αν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού! Επίσης, το σύστημα «Predictive Forward Collision» διαβάζει όχι μόνο τη συμπεριφορά του μπροστινού οχήματος, αλλά των δύο μπροστινών αυτοκινήτων. Με αυτό το σύστημα το αυτοκίνητό μας θα μπορεί να μειώνει ταχύτητα από μόνο του, πριν καν εμείς αντιληφθούμε ότι κάτι συμβαίνει δύο αυτοκίνητα μπροστά από εμάς!

Τρίτο στάδιο: το αυτοκίνητο που οδηγείται μόνο του

«Μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε θα έχουμε δημιουργήσει εντελώς αυτόνομα αυτοκίνητα»! Τη δήλωση αυτή δεν την έκανε κάποιος ήρωας ταινίας του Χόλιγουντ, αλλά ο αντιπρόεδρος της GM που είναι υπεύθυνος του τμήματος έρευνας και τεχνολογίας! Με τις κάμερες, τους αισθητήρες και τα συστήματα πλοήγησης που υπάρχουν σήμερα, στους δρόμους στους οποίους οδηγούμε σήμερα και με τα αυτοκίνητα που έχουμε σήμερα μπορούν να υπάρξουν οχήματα που οδηγούνται χωρίς την παρουσία οδηγού. Εκτός από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και η Google έχει δημιουργήσει μερικά τέτοια μοντέλα, τα οποία κάνουν συχνά πυκνά βόλτες στους δρόμους της Καλιφόρνια (παρουσία οδηγού, ο οποίος απλά επιβλέπει τη διαδικασία χωρίς να επεμβαίνει). Φυσικά πρέπει να ακολουθήσουν ατέλειωτες ώρες εξέλιξης μέχρι αυτά τα συστήματα να περάσουν στα αυτοκίνητα παραγωγής, καθώς ένα και μόνο ατύχημα θα ήταν αρκετό ώστε να δημιουργήσει σκιές αμφιβολίας και να πετάξει αυτήν την τεχνολογία στο καλάθι των αχρήστων για πολλά χρόνια…

Που πήγε η οδηγική απόλαυση;
Κανείς δε διαφωνεί πως οτιδήποτε συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι θεμιτό. Όμως από τη νέα εξίσωση φαίνεται να απουσιάσει ο μέχρι σήμερα πιο βασικός παράγοντας: ο οδηγός! Δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν την οδήγηση σαν απόλαυση κι όχι σαν αγγαρεία. Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν ένα αυτοκίνητο επειδή προσφέρει έντονες οδηγικές εμπειρίες και συγκινήσεις. Πώς θα υπάρχουν αυτές αν στο μέλλον το αυτοκίνητό μας δεν έχει καν τιμόνι; Αυτό είναι ένα βασικό θέμα προβληματισμού για τα επόμενα χρόνια και οι κατασκευαστές θα πρέπει να βρουν μια ικανοποιητική λύση που θα ικανοποιεί και τους λάτρεις της οδήγησης…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης