PROTOTHEMA

Car + Speed

Tech

Πως λειτουργεί το VTEC της Honda;

Πως λειτουργεί το VTEC της Honda;

Όλα ξεκίνησαν κάπου γύρω στο 1987 όταν η Honda κατασκευάζει τον πρώτο κινητήρα μαζικής παραγωγής με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (εισαγωγής - εξαγωγής στο Civic 1.5 LSi), τελειοποιώντας στη συνέχεια την εν λόγω τεχνολογία εμφανίζοντας...

Όλα ξεκίνησαν κάπου γύρω στο 1987 όταν η Honda κατασκευάζει τον πρώτο κινητήρα μαζικής παραγωγής με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (εισαγωγής - εξαγωγής στο Civic 1.5 LSi), τελειοποιώντας στη συνέχεια την εν λόγω τεχνολογία εμφανίζοντας τους εκπληκτικούς ακόμη και σήμερα κινητήρες με κωδική ονομασία Β16A (160Hp) και Β18C (210Hp) σε διάφορα μοντέλα της εταιρίας.
Από τότε κατασκευάστηκαν διάφορες εκδόσεις στα συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων με διαφορετικά χαρακτηριστικά απόδοσης (π.χ. το VTEC-e με έμφαση στην οικονομία καυσίμου).

Με απλά λόγια το σύστημα VTEC έχει την δυνατότητα να μεταβάλλει την διάρκεια και το βύθισμα των βαλβίδων προκειμένου ο χρήστης να έχει στην διάθεσή του διαφορετικής απόδοσης χαρακτηριστικά στις χαμηλές-μεσαίες και υψηλές στροφές του κινητήρα. Το επόμενο κομβικό σημείο αυτής της τεχνολογίας έρχεται από το 2003 και μετά όταν η Honda κατασκευάζει το περίφημο i-VTEC (intelligence VTEC), καθώς συμπεριλαμβάνει στο ήδη υπάρχον σύστημα το VTC (Variable Τiming Control), το οποίο έχει την δυνατότητα να δίδει προπορεία ή βραδυπορεία στο άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής από την εναλλαγή του χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής προκειμένου η λειτουργία του μοτέρ να προσαρμόζεται στο εκάστοτε φορτίο κινητήρα (Type R models: EP3 & FN2).

Η τεχνολογία i-VTEC εφαρμόζεται και σε άλλα μοντέλα του κατασκευαστή (Accord CL7, CR-V RD8) και ονοματολογικά διατηρείται μέχρι και σήμερα, υλοποιώντας όμως εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα. Έχουμε λοιπόν και λέμε: 2006 Civic 5d & 4d, engines R18 και 2007 Jazz, 2007 CRV & Accord, engines R20. Το S 2000 είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο παραγωγής εφοδιασμένο με το ίδιο σύστημα power-VTEC που υπήρχε και στα πρώτα μοντέλα. Η ενεργοποίηση του συστήματος συνεπάγεται εμπλοκή λοβών με μεγαλύτερη διάρκεια και βύθισμα βαλβίδων για αύξηση της απόδοσης.

Η ενεργοποίηση του i-VTEC (υπό ορισμένες συνθήκες φορτίου και rpm) συνεπάγεται καθυστέρηση στο κλείσιμο μιας από τις δύο βαλβίδες εισαγωγής προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η ενεργοποίηση του συστήματος προϋποθέτει τη διαχείριση του κινητήρα σε ηπιότερο χάρτη καυσίμου-ανάφλεξης. Εφόσον το σύστημα καθυστερεί το κλείσιμο της μιας βαλβίδας εισαγωγής με αυτό τον τρόπο μειώνεται η σχέση συμπίεσης συνεπώς και η αναλογία αέρα/καυσίμου• από την μεταβολή αυτή μειώνονται οι απώλειες από την άντληση των εμβόλων. Η υψηλή σχέση συμπίεσης αυξάνει την αντίσταση στην κίνηση των εμβόλων κατά τον χρόνο της συμπίεσης.

Περισσότερα στο www.caroto.gr (klik)    
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Stras05/08/201110:56

Όποιος λέει ότι το CRX ήταν μόνο για ευθείες είναι ή άσχετος ή δεν είχε ποτέ CRX και απλός έχει κάτι να λέει, για να βγάλει το κομπλεξ του, από την καπνίλα που είχε φάει από τα CRX (και στις στροφές). Ο Στρατισίνο στους 4τ έγραφε αγωνιστικό στήσιμο μόνο για έμπειρους, στην Αγγλία κάναν ενιαίο με CRX, αλλά εμείς τα βγάλαμε ότι δεν στρήβουν...ΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!

Απάντηση
JeB24/06/201102:15

Εγώ πάντως 28 μήνες το "έζησα" το CRX και η γνώμη είναι προσωπική. Αλλά πράγματι το 1991, με 4.5 μύρια δρχ (με απόσυρση) δεν έπαιρνες κάτι αντίστοιχο. Οι υπόλοιποι που εκφράζουν γνώμη σίγουρα δεν ήταν ιδιοκτήτες CRX ... διότι, απλά. δεν θα λέγανε αυτά που λένε τώρα!!!

Απάντηση
Μιχάλης23/06/201117:51

Πείτε μου ενα αυτοκίνητο στο ίδιο εύρος κόστους εκείνης της εποχής που να παρουσίαζε αυτά τα χαρακτηριστικά ποιά τα γερμανικά μήμπως??? μην τρελαθούμε . Η προσωπική μου άποψη είναι οτι τα ιαπωνικά προιωντα και την τελευταια 10ετία τα κορεάτικα είναι πολύ ποιο τίμια βάση της αξίας τους σε σχέση με τα ευρωπα'ι'κα ή τα αμερικάνικα εκ των οποίων τα δυο τελευταία ήταν ανέκαθεν υπερεκτιμημένα.

Απάντηση
for Martin&JeB23/06/201114:30

Αέρας πάντως σίγουρα πήγαινε γιατί πάταγε στον αέρα!

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία