Δοκιμή: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Δοκιμή: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Το ισχυρότερο βενζινοκίνητο Skoda Karoq έρχεται για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας, τονισμένη άνεση λόγω και του αυτόματου κιβωτίου του. Ας το δούμε πιο διεξοδικά.

Δοκιμή: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7
Το 2017 ήταν πολύ σημαντικό για τα SUV της Skoda, αφού λανσαρίστηκαν τόσο το μεσαίο
Kodiaq (στα μέσα της χρονιάς), όσο και το μικρομεσαίο Karoq στα τέλη της. Ιδίως για το δεύτερο, το νέο μοντέλο μπαίνει στην πιο δημοφιλή εμπορικά κατηγορία εκ των δύο για να συνεχίσει με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο την πολύ καλή πορεία που είχε τα περασμένα έτη η Skoda με το Yeti.

Εμείς, μετά την πρώτη δοκιμή της έκδοσης με τον diesel κινητήρα των 1.6 λίτρων (116 PS) του Karoq τον περασμένο Νοέμβριο, δοκιμάζουμε και την πιο ισχυρή βενζινοκίνητη εκδοχή του μοντέλου, αυτή με τον νεότερο 1.500άρη turbo (TSI EVO) κινητήρα των 150 ίππων, η οποία μάλιστα έχει ακριβώς το ίδιο κόστος με τον diesel «αδερφό» της  (21.900 ευρώ), αποκτώντας ένα άμεσο αγοραστικό προβάδισμα.
Κλείσιμο

Σύγχρονη σχεδίαση, ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό


Η εξωτερική εμφάνιση του Karoq 1.5 TSI δεν διαφοροποιείται από αυτήν του diesel μοντέλου που είχαμε δοκιμάσει και έτσι, το SUV της Skoda διατηρεί ένα σύγχρονο σχεδιαστικά υπερυψωμένο αμάξωμα (απόσταση από το έδαφος: 172 χλστ.), που ακολουθεί την πλέον πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία της μάρκας. Επιπλέον αυτών, στοιχεία όπως οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τονίζουν την λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, ενώ δεν λείπουν περιμετρικά του αμαξώματος και τα απαραίτητα σε μοντέλο της κατηγορίας, μαύρα πλαστικά προστατευτικά.

Karoq 640 (3)

 Στην καμπίνα των επιβατών, το Karoq παίρνει πολύ υψηλό βαθμό τόσο στην επιλογή των υλικών (άφθονη χρήση μαλακού στην αφή πλαστικού), όσο και στο φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Το ταμπλό διαθέτει γραμμές που αναδεικνύουν στοιχεία όπως την κεντρικά τοποθετημένη, μεγάλη σε μέγεθος, οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας για το σύστημα πολυμέσων. Άριστα παίρνει το Karoq στο πεδίο της πρακτικότητας, αφού υπάρχουν πολλές και εύκολα προσβάσιμες θήκες για αποθήκευση διαφόρων μεγεθών αντικειμένων. Στους χώρους, 5 ενήλικες θα βρουν με άνεση θέση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με το πορτ-μπαγκάζ να διαθέτει κορυφαία χωρητικότητα 521 λίτρων. Μάλιστα, με το τράβηγμα προς τα εμπρός των πίσω καθισμάτων, το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη χωρητικότητά του στα 580 λίτρα.

Karoq 640 (1) Karoq 640 (5)

Ισχυρός βενζινοκινητήρας νέας γενιάς


To Karoq είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που αποκτά τον νεότερο 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα (TSI EVO) του VW Group, ο οποίος διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν δεν απαιτείται η λειτουργία τους, που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Η ονομαστική ισχύς του μοτέρ αυτού αγγίζει τους 150 ίππους, όντας έτσι και η ισχυρότερη επιλογή στη γκάμα του Karoq (ίδια ισχύ έχουμε και από τον 2λιτρο TDI diesel), με τη ροπή του να φθάνει τα πολύ καλά 25.5 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 στροφές.

Το μοτέρ αυτό κινεί με χαρακτηριστική άνεση το μικρομεσαίο SUV της Skoda και ανεβάζει γρήγορα στροφές μέχρι και τον κόφτη όταν απαιτηθεί, εκμεταλλευόμενο παράλληλα τη ροπή του για να προσφέρει σβέλτα προσπεράσματα στην εθνική. Ο συνδυασμός του με το προαιρετικό 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) στην έκδοση της δοκιμής μας τονίζει την ευκολία στην οδήγηση, ενώ υπάρχει και δυνατότητα manual αλλαγών των σχέσεων για όποιον το θελήσει (χωρίς όμως paddles πίσω από το τιμόνι). Στο πεδίο της κατανάλωσης, κάναμε αρκετά χιλιόμετρα σε εθνική και πόλη και η μέση τιμή που είδαμε ήταν 8,0 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο το οποίο είναι πολύ καλό για ένα SUV 150 ίππων. Να σημειώσουμε επίσης την πολύ καλή λειτουργία του συστήματος απενεργοποίησης των κυλίνδρων, αφού η μετάβαση από τους 4 στους 2 και ξανά στους 4 κυλίνδρους δεν γίνεται αντιληπτή στον οδηγό, παρά μόνο από την ειδική σήμανση στην οθόνη του πίνακα οργάνων.

Karoq 640 (6)

Ασφαλές και άνετο στο δρόμο


Το Skoda Karoq βασίζεται πάνω στη νεότερη MQB πλατφόρμα του Ομίλου VW, με το πάτωμα αυτό για μια ακόμη φορά να πριμοδοτεί ένα αυτοκίνητο του Group με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας και ομοιογένειας. Σε συνδυασμό δε με την καλορυθμισμένη ανάρτηση, το Karoq προάγει το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού του και εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης με ουδέτερες αντιδράσεις και λογικές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές.

Παράλληλα, σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα κύλισης, αλλά και η γενικότερη ηχομόνωση της καμπίνας στο ταξίδι, συμβάλλοντας στη γενικότερη άνεση των επιβατών. Μέσα στην πόλη, παρότι η ανάρτηση δεν είναι η πιο μαλακή της κατηγορίας το Karoq καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης, το ελαφρύ τιμόνι βοηθά στους ελιγμούς και, σε συνδυασμό με την υψηλή θέση οδήγησης και τις αρκετές γυάλινες επιφάνειες, συμβάλει στην ευκολία κατά την καθημερινή οδήγηση. Αποτελεσματικά και πειστικά στη λειτουργία τους έδειξαν τα φρένα.

Karoq 640 (4)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

 Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
 Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.6 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 150 €
 Βάρος: 1.393 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.382/1.841/1.603 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Χώρος αποσκευών: 521 lt
Τιμή: 21.900 ευρώ (έκδοση με μηχανικό κιβώτιο) & 26.500 ευρώ η έκδοση δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης