Τα παλιά αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα

Τα παλιά αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα

Η συζήτηση για την οδική ασφάλεια έχει σημαντικές προεκτάσεις στο Μ.Ο. της ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν σε κάθε χώρα.

Τα παλιά αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα
Μόνο την περίοδο των γιορτών στη χώρα μας είχαμε 29 νεκρούς σε τροχαία δυστυχήματα. Το 2017 συνολικά οι απώλειες ξεπέρασαν τις 700. Το θέμα είναι πολυπαραγοντικό και σίγουρα μια από τις πιο σημαντικές του διαστάσεις είναι τα παλιά αυτοκίνητα.

  
Εδώ μπορείτε αν θέλετε να δείτε τι συμβαίνει όταν συγκρουστεί ένα αυτοκίνητο του 1998 μ’ ένα αυτοκίνητο του 2015. Μάλιστα το παράδειγμα αφορά σ’ ένα από τα πιο καλοπουλημένα διαχρονικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα το Toyota Corolla.

 Τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που βοηθούν στην αποφυγή της σύγκρουσης αλλά και πληθώρα συστημάτων παθητικής ασφάλειας που μειώνουν τις επιπτώσεις της. Οι κατασκευαστές την τελευταία 10ετία αναπτύσσοντας και εξελίσσοντας νέες τεχνικές έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στην εξασφάλιση ζωτικού χώρου επιβίωσης για τους επιβαίνοντες.
Κλείσιμο

Οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, οι αερόσακκοι, τα απορροφητικά υλικά και η χρήση υπερανθεκτικών υλικών σε συγκεκριμένα σημεία έχουν συμβάλλει τα μέγιστα προς αυτή την κατεύθυνση. Στην Ελλάδα όμως αντί να δίνονται φορολογικά κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων με στόχο τη μείωση των ρύπων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Όπως επισημαίνει και σε σχετική ανακοίνωση το ΙΟΑΣ: “…o μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την οδική ασφάλεια.

STOLOS_AFTOKINITON_EE_3707

 Αναλύοντας σημαντικά στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπιστώνεται ότι ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη. Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη.

Τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει η Πολωνία με μέσο όρο τα 17,2 έτη και ακολουθείται από τη Λιθουανία με 16,7 έτη και τη Λετονία με 16,3 έτη. Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων στη Ρουμανία είναι τα 15,3 έτη. Αναλύοντας την ηλικία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα άνω της 10ετίας είναι 3.537.525 από τα συνολικά 5.104.908 οχήματα που κυκλοφορούν, με περίπου 530.000 εξ αυτών να είναι της τελευταίας εξαετίας. Αντίστοιχα στο Λουξεμβούργο που είναι χώρα με τον πιο νεανικό στόλο αυτοκινήτων, τα επιβατικά οχήματα άνω της 10ετίας είναι μόλις 74.840 από τα 381.105 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν.

Στην Πολωνία, χώρα με τον μεγαλύτερο μέσο όρο, τα οχήματα άνω της 10ετίας είναι 16.538.945 σε σχέση από τα 20.723.423 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Να επισημάνουμε ότι ο μέσος όρος της ηλικίας σε όλη την ΕΕ είναι 10,7 έτη, με τα οχήματα 10ετίας να είναι 123.433.397 από τα συνολικά 252.043.348 που κυκλοφορούν». Σημειώστε πως από το 2011 όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε. φέρουν ESP και ABS.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης