PROTOTHEMA

Car + Speed

To Car Magazine ταξιδεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Είμαστε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όπου μόλις πήραμε μια γερή δόση από αυτό που οι ίδιοι οι άνθρωποι της Αlfa Romeo πιστεύουν ακράδαντα ότι είναι «το πιο γρήγορο SUV του κόσμου». Κυρίες και κύριοι οι πρώτες εντυπώσεις μας από την Alfa Romeo Stelvio Q των 510 ίππων.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΗΝΩΜΕΝΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ: ΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ


 Καθώς κατεβάζω από 4η σε 3η σχέση για να στρίψω στην επερχόμενη αριστερή ανηφορική φουρκέτα σκέφτομαι ότι για κάτι τέτοιες μέρες εξακολουθώ να κάνω αυτή τη δουλειά μετά από 20 χρόνια. Ο ήχος του εκπληκτικού διτούρμπινου V6 2.9 είναι σχεδόν ανατριχιαστικός, καθώς τα σκασίματα βγαίνουν με ορμή από τα ανοικτά κλαπέτα της εξάτμισης και χτυπάνε πάνω στα βράχια αυτού του εξωπραγματικού βουνού που σκαρφαλώνουμε, σαν να εξαρτάται από την ταχύτητα της ανάβασης η ίδια μας η ζωή.

Βρισκόμαστε στο Jebel Jais, την οροσειρά που ξεπετάγεται μέσα από την απέραντη έρημο των Εμιράτων, λίγα μόλις χιλιόμετρα από το Ντουμπάι. «Είναι το Stelvio pass της Μέσης Ανατολής» διάβαζα την προηγούμενη μέρα στην παρουσίαση της Alfa Romeo με μια ομολογουμένως σκωπτική διάθεση.

Είχαν απόλυτο δίκιο. Μόνο που τελικά είναι καλύτερο. Διότι εδώ έχουμε να κάνουμε με περίπου 39 χιλιόμετρα μιας εκπληκτικής σε χάραξη ανάβασης, η οποία επιπλέον είναι και σχεδόν έρημη από κίνηση! Παράδεισος κι ας μοιάζει με εικόνα από άλλον πλανήτη, με τα βράχια να κρέμονται πάνω από το κεφάλι σου και το άνυδρο τοπίο να φωτίζεται από έναν κόκκινο από τη σκόνη ήλιο.

Alfa Romeo Stelvio Q (3) Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1600-3c

 Σε αυτό το μετααποκαλυπτικό τοπίο η κόκκινη Stelvio Quadrifoglio μοιάζει με κόκκινο βέλος που θέλει να τρυπήσει το γκρίζο βουνό. Και στρίβει όπως, είμαι σχεδόν βέβαιος γι αυτό, κανένα άλλο SUV δεν μπορεί να στρίψει. Δεν είναι μόνο οι 510 ίπποι του V6, με καταγωγή από τη Ferrari, δεν είναι καν τα 61,2 kgm ροπής που παραμένει αδιάλειπτη από τις 2.500 μέχρι και τις 5.000 rpm.

Είναι που όλο αυτό το κάνει με ένα τρόπο απίστευτα αποτελεσματικό και διασκεδαστικό συνάμα. Και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να θεωρείται καθόλου δεδομένο για ένα SUV με ύψος 1,68 μ. και βάρος 1.800 κιλά. Αλλά είναι τα άλλα νούμερα που σου παίρνουν το σκαλπ. Βαθειά ανάσα: Ειδική απόδοση 176 ίπποι στο λίτρο, αναλογία κιλών /ίππο 3,6 kg., 0-100 km/h σε 3,8” και τελική ταχύτητα 283 km/h. Και τα νούμερα δεν λένε και πολλά μπροστά στην αίσθηση. Η οποία δεν είναι εκρηκτική αλλά υποχθόνια σαν τσουνάμι. Λες ότι δεν τρέχεις και ξαφνικά από την κορυφή της μιας στροφής μέχρι στα φρένα της επόμενης έχεις μαζέψει πάνω από 180 km/h. Στην ανηφόρα..

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1600-4d AR Stelvio Q - Interiors (6)

 Το 8άρι κιβώτιο της ZF, ειδικά στην λειτουργία RACE του προγράμματος DNA της Alfa είναι καταιγιστικό. Τραβάς αριστερά τον λεβιέ για να πας στο χειροκίνητο πρόγραμμα και μετά πιάνεις στα χέρια σου τα υπέροχα σταθερά αλουμινένια paddles και σε κάθε τράβηγμα των δεξιών δαχτύλων σου δεν το πιστεύεις πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται, με ένα ευπρόσδεκτο «γκαπ» που κάνει το κεφάλι να κοπανάει στο προσκέφαλο. Δεν το πιστεύεις όμως και πόσο γρήγορα «ακούει» στο κατέβασμα. Ακόμα κι αν αυτό μπορεί να στείλει τη βελόνα του στροφόμετρου στο βαθύ κόκκινο.

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1600-51

 Η ενεργή ανάρτηση είναι ισοπεδωτική. Εντάξει, στο Race, υπάρχουν κάποιες αναπηδήσεις αλλά μέχρις εκεί. Σε όλα τα υπόλοιπα προγράμματα η απόσβεση είναι για βραβείο και ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος σε ξεγελάει τόσο ώστε να νομίζεις ότι οδηγείς σπορ μπερλίνα. Και το τιμόνι, Α! το τιμόνι. Απλώς το καλύτερο στην κατηγορία του. Ελαφρύ αλλά μεστό σε πληροφόρηση και με τέτοια αμεσότητα στις εντολές σου που θέλεις να φιλήσεις τη στεφάνη.

Η Stelvio είναι φυσικά τετρακίνητη αλλά και εκεί οι μηχανικοί της Alfa έχουν φροντίσει να έχει περισσότερο πισωκίνητη κατανομή. Σε κανονικές συνθήκες μάλιστα είναι 100% πισωκίνητη και μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται μπορεί η ροπή να περάσει κατά 50% στους εμπρός τροχούς. Στα στενά κομμάτια βέβαια, ειδικά στις πιο κλειστές φουρκέτες χρειάζεται να κάνεις υπομονή με το γκάζι. Διαφορετικά θα έχεις την αναπόφευκτη υποστροφή.

Αν όμως δουλέψεις με τα εκπληκτικά ανθρακονημάτινα φρένα, που παρακαλάνε για κακομεταχείριση διότι έτσι αποδίδουν καλύτερα- μεταφέρεις το φρενάρισμα όσο το δυνατόν πιο μέσα στη στροφή και μετά πατήσεις σθεναρά γκάζι και μείνεις σταθερός, η Stelvio θα σε ανταμείψει, βγάζοντάς σε στην κορυφή με ίσιους τροχούς και ένα μικρό άνοιγμα της ουράς, ίσα για να εκτοξευτείς ταχύτερα προς την επόμενη.

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1600-52

 Ετούτο το SUV λοιπόν θέλει να γίνει ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ στην επόμενη ζωή του. Αλλά τι λέω σχεδόν είναι, από αυτήν εδώ. Μπορεί να μην έχει το εμμονικό φινίρισμα μιας Porsche, ίσως και να είναι λίγο πιο αργή στις χαμηλομεσαίες στροφές από τη νέα Cayenne Turbo, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει άλλο πιο διασκεδαστικό και διαδραστικό από αυτήν σε καμία κατηγορία της συνομοταξίας της.

AlfaStelvio-422
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Quore Sportivo17/12/201700:02

Τι είναι αυτό ρε παιδιά; Δεν είναι να δημοσιευθεί ένα άρθρο για μια οποιαδήποτε ALFA ROMEO. Θα πλακώσουν όλοι οι haters με ένα σωρό κακεντρεχή σχόλια για την Alfa Rome. Γιατί σας τσούζει τόσο πολύ και βγάζετε τα κόμπλεξ σας χύνοντας τόση χολή; Είναι η ιστορία, το αξεπέραστο στυλ και ομορφιά των Alfa Romeo; Η ότι κάποιοι, δεν μπορούν να ανεχθούν αυτοκίνητα με λιγότερα κυβικά να "ρίχνουν στα αυτιά" porsche, BMW και Mercedες με 3+++ χιλιάδες κυβικά. Μιλάω για δρόμους με στροφές όπου εκεί φαίνεται ο πραγματικός οδηγός και το καλό αυτοκίνητο. Στις ευθείες των αεροδρομίων και η γιαγιά μου με BMW Μ3 θα το παίζει "πρώτη μούρη".

Απάντηση
Διαβασε να μαθαινεις17/12/201712:42

Αυτο που σου περιγραφω,ειναι και ο λογος που η Alfa δεν μπορει να πιασει πελατη πανω απο τη μεσαια κατηγορια.Μεχρι εκει φτανει.Η 166 πηγε απατη,την ιδια τυχη θα ειχε και μια 176 ας πουμε.Το ρολο αυτο θα μπορουσε να τον παιξει ευκολα η Μασερατι,αλλα για πολλοστη φορα η Φιατ επαναλαμβανει το ιδιο λαθος.Αν oι giulia/stelvio ειχαν σημα Μασερατι,οπως και η 4c,ξερεις ποσες θα κυκλοφορουσαν αυτη τη στιγμη στους δρομους;Αυτος που θα δωσει 50+χιλιαδες θελει και ενα ονομα.Τα 5-10 παραπανω αλογα ή το 0,2sec γρηγοροτερα δεν τον νοιαζει καθολου.Αυτο σου το λεω εκ πειρας.Στο εξωτερικο η Ghibli πουλαει.Και κλεβει κυριως απο τις 6series, Cls,A7.Η νεα Αlfetta ή 169,αν βγει ποτε,θα βασιζετε στην Ghibli.Νομιζεις οτι θα πουλαει σαν Αlfa;

Απάντηση
Aldebaran17/12/201718:20

Κάνεις λάθος στο ότι η Alfa δεν πουλάει στις μεγάλες κατηγορίες ίππων/κυβικών. Π.χ For Jan-Sep 2017, D-sedans in EU: QV 1.599 sales Μ3 Competition 1.475 M3 414 C63 AMG S 960 C63 AMG 751 ATS-V 26. At 280 hp: Giulia 280hp 1.912 sales XE 250&240hp 862 330i 252hp 750 A4 2.0 252hp 614 C300 245hp 279 Volvo, Cadillac, Lexus are far away Στις μικρότερες κατηγορίες (κάτω των 200 hp) είναι εκεί που χωλένει. Αυτό οφίλεται εν μέρει στο ότι έχει επιλέξει να μην πουλά πολλές εκδόσεις business που έχουν χαμηλότερο περιθώριο κέρδους.

Απάντηση
wt..16/12/201720:30

Εγω δεν έμπαινα στο κάρο αυτό. Ίσως νεκρός να εμπαινα αλλά δεν ορκίζομαι.

Απάντηση
sousreal16/12/201719:50

Είναι πράγματι αξιοθαύμαστο, το ότι υπάρχουν ακόμα κάγκουρες που σφάζονται, για οχήματα απο τα οποία δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε το σηματάκι. Σούργελα που θέλουν να "300ρίζουν" και στις ΕΟ. Βουβάλια.

Απάντηση
Ωχχχχ16/12/201716:11

μετά τον Aldebaran μας έκατσε και ο giorgos alfa75 america!! Πληθαίνουν οι άρρωστοι που ζουν στην κοσμάρα τους.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία