ΒMW σειρά 7: Με δίλιτρο κινητήρα!

ΒMW σειρά 7: Με δίλιτρο κινητήρα!

Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ότι κι αν συμβεί, στο εσωτερικό της μπορείς να ξαπλώσεις και η κατανάλωσή της δεν ξεπερνά τα 3 ευρώ/100km.

ΒMW σειρά 7: Με δίλιτρο κινητήρα!
Πολύ δύσκολα θα μπορούσε κανείς να φανταστεί πριν μια δεκαετία ότι η κορυφαία σειρά της BMW, η λιμουζίνα της Βαυαρικής εταιρείας θα χρησιμοποιεί δίλιτρο θερμικό κινητήρα έστω και ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος. Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια συνολική τάση για μείωση της χωρητικότητας των θερμικών κινητήρων ανεξαρτήτως καυσίμου και ταυτόχρονα μια ραγδαία εξέλιξη των υβριδικών συστημάτων. Το καλύτερο ίσως δείγμα συνδυασμού των δυο αυτών τάσεων είναι η υβριδική μηχανή που κινεί τη νέα 740e iPerformance.

Η νέα 740e iPerformance χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα
με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo, απόδοσης 259PS. Σε συνδυασμό με το σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic παράγεται συνολική ισχύ 240 kW/326 hp και συνδυασμένη ροπή 51 kgm ενώ η κατανάλωση βενζίνης στο μικτό κύκλο είναι : 2,0 l/100 km με εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 45 g/km.
Κλείσιμο



Στιγμιότυπο από την παρουσίαση της νέας σειράς 7 και ειδικότερα του υβριδικού μοντέλου 740e iPerformance στους Έλληνες δημοσιογράφους.


Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί επίσης μια μπαταρία όπως αυτή του κινητού σας
, ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 9,2 kWh (καθαρή χωρητικότητα: 7,4 kWh). Η μπαταρία τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα σε προστατευμένη περιοχή, χωρίς μεγάλες απαιτήσεις χώρου. Φορτίζεται σε οικιακή πρίζα σε λιγότερο από τέσσερις ώρες ή σε BMW i Wallbox σε λιγότερο από τρεις ώρες. Η αυτονομία  με αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία είναι μέχρι 45km ενώ η τελική ταχύτητα μόνο με ηλεκτροκίνηση περιορίζεται στα 140 km/h. Είναι σημαντική η δυνατότητα λειτουργίας μόνο με ρεύμα ειδικά στην πόλη αλλά και σε οριοθετημένους χώρους στην εξοχή. Ο ηλεκτροκινητήρας στη φάση της επιτάχυνσης υποστηρίζει τον θερμικό κινητήρα με ταχύτατη απόκριση. Η ηλεκτρική υποστήριξη αναλαμβάνει μέρος από το έργο του θερμικού κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση βενζίνης όταν απαιτούνται υψηλότερες επιδόσεις. Η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση αυξάνει τα αποθέματα της μπαταρίας.



Χρησιμοποιώντας το διακόπτη ελέγχου οδηγικής εμπειρίας (Driving Experience Control)
  ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω δυο χαρτογραφήσεων: ADAPTIVE mode ή ECO PRO mode όπου ρυθμίζεται το ρολάρισμα για να μη γίνεται ενοχλητική η ανάκτηση ενέργειας.
Εκτός απ’ αυτό όμως υπάρχει διαθέσιμο και ένα μπουτόν eDrive, απ’ όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε υβριδικές λειτουργίας : Η στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE βελτιστοποιεί την αλληλεπίδραση ηλεκτροκινητήρα και θερμικού κινητήρα. Η ρύθμιση MAX eDRIVE προσφέρει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Η ρύθμιση Battery Control χρησιμοποιεί την ανάκτηση ενέργειας για τη διατήρηση ή αύξηση της στάθμης φόρτισης της μπαταρίας ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης αργότερα, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Εφόσον έχετε επιλέξει τον προορισμό σας στο σύστημα πλοήγησης, τότε προσαρμόζεται αυτόματα η ρύθμιση λειτουργίας για βελτιστοποιημένη απόδοση και άφιξη στον επιλεγμένο προορισμό με αμιγή ηλεκτροκίνηση.



Ο θερμικός κινητήρας διαθέτει τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και
είναι μέλος της νέας οικογένειας κινητήρων Efficient Dynamics. Διαθέτοντας μέγιστη ισχύ 190 kW/258 hp, είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της BMW. Η άμεση παραγωγή ισχύος και η μέγιστη ροπή των 40,8 kgm που είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών (1.550 – 4.400 rpm) άμεση επιτάχυνση στο αυτοκίνητο ενώ διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 83 kW/113 hp. Όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 250 Nm σταθερά. Η υποστήριξη που προσφέρει στο θερμικό κινητήρα χαρίζει απολαυστική και άμεση επιτάχυνση. Ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια, ανάλογα με την υβριδική λειτουργία που έχει επιλεγεί και απορροφά ισχύ είτε από την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης ή από το θερμικό κινητήρα. Στη συνέχεια, τροφοδοτεί την μπαταρία υψηλής τάσης.



Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πλήρως ενσωματωμένος στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic
. Έτσι διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση της ηλεκτροκίνησης, η συνεργασία με το θερμικό κινητήρα και η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης. Χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι (paddles) διατίθενται προαιρετικά, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάζει μηχανικά τις σχέσεις με εξαιρετική ταχύτητα και ευκολία. Από τη συνεργασία του θερμικού κινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα παράγεται συνδυασμένη ισχύς 240 kW/326 hp και μέγιστη ροπή 51 kgm. H BMW 740e iPerformance επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,4 δεύτερα και η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h.




Μπορείς ακόμη και να ξαπλώσεις χάρη στην ειδική διαμόρφωση του πίσω καθίσματος της BMW σειρά 7.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης