Οδηγούμε στην πίστα το Leon Cup Racer!

Οδηγούμε στην πίστα το Leon Cup Racer!

«Μονομαχούμε» στην αρένα του Καστεγιολί με το αγωνιστικό Seat Leon Cup Racer, σε μια δοκιμή υψηλών ταχυτήτων και άφθονων συγκινήσεων!

Οδηγούμε στην πίστα το Leon Cup Racer!
Καιρό είχαμε να δοκιμάσουμε ένα αγωνιστικό όχημα και η προσμονή μάς γέμισε προσδοκίες, αλλά -θα το ομολογήσουμε- και λίγο άγχος. Οταν πετάς αξημέρωτα και ακόμα μελετάς χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τη χάραξη της πίστας, δεν μπορείς να υποστηρίξεις το αντίθετο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ

Δεν είναι το σιρκουί της Καταλονίας που κάθε φίλος της F1 «το έχει» από μνήμης. Το Καστεγιολί είναι ένα σιρκουί 4 χιλιομέτρων, μισή ώρα έξω από την πρωτεύουσα της Καταλονίας, χαμένο μέσα σε μια πλαγιά. Η αγωνιστική διαδρομή απλώνεται ανάμεσα στα δέντρα, έχει μεγάλες υψομετρικές διαφορές, κλίσεις και μικρές εξόδους διαφυγής. «Θέλει προσοχή γιατί με ένα λάθος μπορεί να τελειώσουν όλα», μας λέει ενώ «χορεύει» ο Πέπε Οριόλα που μας έκανε ταχύρρυθμα μαθήματα δύο γύρων. Ο νεότερος νικητής στην ιστορία του WTCC είναι, κάτι θα ξέρει. Ειδικά δεδομένου ότι βρίσκεται στο… γραφείο του, αφού τρέχει με το Leon Cup Racer στο πρωτάθλημα TCR, αν και το συγκεκριμένο θηρίο είναι το «όπλο επιλογής» στο Leon Eurocup Series. Εχοντας περάσει σχεδόν 9 χιλιόμετρα ζάλης στις στροφές και «σφαλιάρας» στα φρένα, εύλογα αναρωτιέσαι περνώντας στο αριστερό μπάκετ: «Και τώρα, τι;».

Κλείσιμο


Πολυβόλο
Το Leon Cup Racer κουβαλάει το 40% των εξαρτημάτων του Cupra παραγωγής, αλλά φυσικά όλα είναι εξελιγμένα όσο πάει. Στην όψη άγριο, το τέκνο της Seat Sport έχει απλωθεί στον δρόμο με το μετατρόχιο να αγγίζει τα δύο μέτρα. Χορτάτο από στεροειδή σε εμφάνιση αλλά και ουσία, προσφέρει 50 επιπλέον άλογα (20 χάρη στη νέα χαρτογράφηση και 30 από τη νέα εισαγωγή αέρα/εξάτμιση). Η εισαγωγή αέρα στο καπό δίνει ανάσα, το splitter κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα χαρίζει 80 kg κάθετης δύναμης και η εντυπωσιακή πίσω αεροτομή μπορεί να προσφέρει άλλα 150. Οσο για τον ήχο, απλώς πατώντας το κουμπάκι η μελωδία ξεκινά και σαν σαγηνευτική σειρήνα σε καταδικάζει σε προδιαγεγραμμένες κινήσεις. Η αμέσως επόμενη είναι να βάλεις πρώτη, το δεξί σου πόδι να βουτήξει στο γκάζι και το πάρτυ να αρχίσει. Δεν θέλει φόβο, θέλει όμως σεβασμό γιατί φορώντας αγωνιστική φόρμα δεν γίνεσαι ξαφνικά Φέτελ.

Το μοτέρ αρχίζει να ωρύεται (ειδικά αν αργήσεις να αλλάξεις σχέση), το μικρό τιμόνι μιμείται τον καλύτερο πληροφοριοδότη και το Leon φαντάζει υπάκουος λέοντας. Θα ’θελες. Οσο γκαζώνεις αιχμαλωτίζεσαι και μπαίνεις στην αρένα νομίζοντας ότι είσαι ο κυνηγός, αλλά στην πραγματικότητα είσαι το θήραμα. Οι στροφές είναι 3ης σχέσης και πάνω και καλείσαι να βρεις άμεσα ρυθμό. Ολα γίνονται σε ρυθμό fast-forward, οδηγείς, νιώθεις, φρενάρεις, στρίβεις, παρατηρείς, ο γύρος περνάει. Η μέση πονάει καθώς η συμβατική ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) έχει απαλλαχθεί από όσα μέρη προσφέρουν άνεση, χοροπηδάς στη μεγάλη ευθεία, αλλά ευτυχώς από τα 200km/h τα φρένα της AP (εμπρός φοράει δίσκους 362 mm με 6πίστονες δαγκάνες, πίσω δίσκο 272 mm) εξασφαλίζουν ότι θα κόψεις αρκετά για να στρίψεις, αλλά το φλερτ με την υπερστροφή είναι αναπόφευκτο. Αλλού αντιστέκεσαι επιτυχώς, αλλού όχι. Αλλωστε σε ποια σχέση πάθους μαθαίνεις τα χούγια από το πρώτο ραντεβού;



Τρεις μόνο γύροι, ισάριθμα αναίμακτα λάθη (σε διαφορετικά σημεία), χιλιάδες εικόνες, αισθήσεις, ήχοι. Από τα χαλίκια που χτυπούν σαν βόλια το πάτωμα κάθε που ξακρίζεις μέχρι το ουρλιαχτό των Yokohama στις στροφές. Συνέργεια σε έγκλημα χάρη στα απολαυστικά 41,8 kgm ροπής που έρχονται σταθερά από τις 2.000 έως τις 5.000 στροφές και ενοχή που ξέρεις ότι το Leon Cup Racer μπορεί να προσφέρει περισσότερα απ’ όσα πραγματικά εσύ του ζητάς. Ενα γνήσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, με το οποίο η Seat Sport αποδεικνύει ότι μπορείς να στήσεις… πολεμικές μηχανές χωρίς τρελούς προϋπολογισμούς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας (cc): 1.984
Ισχύς (PS/rpm): 330/6.200
Ροπή (kgm/rpm): 41,8/2.000-5.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DSG 6 σχέσεων
Διαφορικό: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, περιορισμένης ολίσθησης
Ανάρτηση: Γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω
Μήκος (mm): 4.363
Μετατρόχιο (mm): 1.950
Μεταξόνιο (mm): 2.666
Βάρος (kg): 1.150


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης