Αγορά αυτοκινήτου: Οι πρώτοι και οι πρωτιές

Αγορά αυτοκινήτου: Οι πρώτοι και οι πρωτιές

Προοδευτικά ανοδική είναι η πορεία της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, παρά τις εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά και την ασύστολη εισροή αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένων από την Ευρώπη…

Αγορά αυτοκινήτου: Οι πρώτοι και οι πρωτιές
Εστω και με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς, η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2015. Παρότι αυτή η χρονιά είναι ιδιαίτερα… ανώμαλη, με εκλογικές αναμετρήσεις, διαπραγματεύσεις και διλήμματα ευρω ή δραχμή, πολλοί Ελληνες άλλαξαν το παλιό αυτοκίνητό τους, με ένα καινούργιο. Βλέπετε, μετά από έξι χρόνια κρίσης η ανελαστική ανάγκη είναι πλέον ο σημαντικότερος παράγοντας αλλαγής του αυτοκινήτου.

Με λίγα λόγια τα αυτοκίνητα δεν είναι αθάνατα και όσο παλαιώνουν ζητάνε πολλά σε συντήρηση. Απλά, πολλοί είναι αυτοί που παίρνουν χαρτί και μολύβι, υπολογίσουν χαράτσια, τέλη κυκλοφορίας, κόστος συντήρησης κατανάλωση κλπ. και βλέπουν ότι ένα καινούργιο αυτοκίνητο, αν δεν τους βγαίνει οικονομικότερο, τουλάχιστον έχει το ίδιο κόστος (και με το κόστος κτήσης αν το διαιρέσεις ανα μήνα) με το παλιό.

Όμως έχουν στα χέρια τους ένα καινούργιο, ασφαλές αυτοκίνητο. Η αγορά λοιπόν, κατά το πρώτο 8μηνο του έτους έχει συνολικά μία αύξηση λίγο κάτω από 9%, ποσοστό που θα αυξηθεί όταν προστεθεί και ο Σεπτέμβριος, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο για μία αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 25%.

Οι εκτιμήσεις είναι ότι φέτος θα πουληθούν συνολικά περίπου 73.000 αυτοκίνητα (πέρσι 71.218), ενώ εφόσον ομαλοποιηθεί η πολιτική κατάσταση της χώρας, το 2016 αναμένεται αυτό του νούμερο να αγγίξει τα 90.000 (οι πιο αισιόδοξοι μιλάνε για 100.000) αυτοκίνητα. Και όλα αυτά, ενώ συνεχίζεται -με την ανοχή του κράτους- η ανεξέλεγκτη εισροή αμφιβόλου ποιότητας (λόγω συντήρησης) μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία εισάγονται με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και καταλήγουν σε κάποιες εκθέσεις με μόλις κάποιες δεκάδες χιλιάδες στο κοντέρ τους.

ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ
Κλείσιμο
Στο Πρωτάθλημα των πωλήσεων διαφαίνεται μία Ιαπωνική κυριαρχία με την Toyota (το yaris είναι το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητοι το 2015) να είναι στην πρώτη θέση και τη Nissan στη δεύτερη. Ακολουθεί η VW που δείχνει ανεπηρέαστη από το… dieselgate, η Opel που δείχνει ιδιαίτερα αποδυναμωμένη φέτος και Peugeot που καταγράφει μια απίστευτη επίδοση, με την αύξηση των πωλήσεων να ξεπερνάει το 200%!

Στις υποκατηγορίες, όπως της πολυτελής, στην Ελλάδα τα μοντέλα της Volvo κυριαρχούν στις πωλήσεις. Η Σουηδική εταιρεία έχει ταξινομήσει συνολικά 1.441 αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας αύξηση 29% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, πολύ πάνω από το ποσοστό ανόδου της ελληνικής αγοράς (9%, στις 53.058 ταξινομήσεις από 48.794 το 2014). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και το μερίδιο αγοράς της Volvo για το αντίστοιχο διάστημα να έχει αυξηθεί κατά μισή μονάδα σε σχέση με το 2014, στο 2,7%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volvo είχε κλείσει το 2014 με μερίδιο 2,6%, το μεγαλύτερο που είχε επιτύχει στην ιστορία της στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα για τη μάρκα διεθνώς. Τα V40 και V40 Cross Country, κυριαρχούν ανάμεσα στα premium πεντάθυρα χάτσμπακ, με 1.040 ταξινομήσεις. Τα S60 και V60 είναι πρώτα στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων οικογενειακών, με 238 ταξινομήσεις. Το XC60 καταγράφει 124 ταξινομήσεις το πρώτο οκτάμηνο του 2015, ενώ και το νέο XC90 -αν και μόλις τρείς μήνες στην αγορά- έχει κατακτήσει ήδη την πρώτη θέση στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV, με 34 ταξινομήσεις.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης