GP Ουγγαρίας: O Ρόσμπεργκ έκανε ό,τι μπορούσε για να χάσουν οι Mercedes!

GP Ουγγαρίας: O Ρόσμπεργκ έκανε ό,τι μπορούσε για να χάσουν οι Mercedes!

Η ανάλυση του χθεσινού αγώνα γεννά πάρα πολλά ερωτηματικά για την συμπεριφορά του Γερμανού οδηγού χτες στην πίστα αλλά και τις επιλογές στρατηγικής που έγιναν από την Mercedes.

GP Ουγγαρίας: O Ρόσμπεργκ έκανε ό,τι μπορούσε για να χάσουν οι Mercedes!
Οι Mercedes βρίσκονταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης στο Ουγγαρόρινγκ χτες αλλά για δεύτερο συνεχή αγώνα δεν κατάφεραν να κρατηθούν εμπρός στην πρώτη στροφή που απείχε 610 μέτρα. Όπως στη Βρετανία με τις Williams έτσι και στην Ουγγαρία οι Ferrari που εκκινούσαν από τη 2η σειρά βρέθηκαν μπροστά από τις Mercedes στην πρώτη στροφή. Στο grid η σειρά ήταν: Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Ράικονεν. Στην πρώτη στροφή η σειρά είχε γίνει: Φέτελ, Ράικονεν, Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον. Χτες ένα πρόβλημα του Μάσα οδήγησε σε δεύτερο γύρο σχηματισμού και όπως εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Πάντι Λόου υπερθερμάνθηκε ο συμπλέκτης του Χάμιλτον ενώ το σημείο που στήθηκε ο Ρόσμπεργκ είχε πολλή σκόνη. Όπως και να έχει, οι Ferrari πέρασαν μπροστά και στην έκτη στροφή ο Χάμιλτον προσπάθησε να περάσει τον Ρόσμπεργκ που τον στρίμωξε και τον ανάγκασε να βρεθεί εκτός πίστας. Ο Βρετανός αναφέρει σχετικά: «Ήταν οριακά με το Νίκο, μπλόκαρα τους τροχούς μου και βγήκα». Αυτό κόστισε στον Χάμιλτον που βρέθηκε 10ος και έδωσε μάχη στη συνέχεια για να ανέβει.


Κλείσιμο


Οι Φέτελ και Ράικονεν έχουν περάσει τις Mercedes στην πρώτη στροφή.

Εκεί όμως που τα πράγματα ξεφεύγουν από τη λογική είναι με την επιλογή ελαστικών που έκανε ο Ρόσμπεργκ σε συνεργασία με την ομάδα. Ο Γερμανός οδηγός είναι ο μόνος(!) από τους 20 οδηγούς χτες που αποφάσισε να μεγιστοποιήσει τη χρήση της πιο αργής, μέσης γόμας της Pirelli. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να ανεβαίνει από τους 38 στους 49 βαθμούς Κελσίου και τη μέση γόμα να είναι φτιαγμένη για να δουλεύει σε χαμηλές θερμοκρασίες, η επιλογή της για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα είναι αδιανόητη! Κι όμως ο Ρόσμπεργκ την χρησιμοποίησε για 44 από τους 69 γύρους αν δεν είχε αναγκαστεί να μπει στο φινάλε στα πιτ θα την είχε για 49 γύρους.



Με το άσπρο χρώμα είναι η πιο αργή μέση γόμα, ο Ρόσμπεργκ είναι ο μόνος που έχει επιλέξει μεγιστοποίηση της χρήσης της.


Πριν τον αγώνα η Pirelli εκτιμούσε πως η μέση γόμα θα χρησιμοποιούνταν στο φινάλε
καθότι όλοι είναι υποχρεωμένοι να τη βάλουν έστω και για ένα γύρο. Ο Ρόσμπεργκ έβαλε τη μέση γόμα στον 20ο γύρο και τη διατήρησε στην επόμενη αλλαγή παρότι δεν υποχρεούνταν στον 42ο γύρο! Ο Γερμανός έκανε ταχύτερο πέρασμα με 1:26.917 με τη μέση γόμα και 1:25.149 με τη μαλακή γόμα. Προσπαθώντας να εξηγήσει τα ανεξήγητα ψέλλισε πως δεν είχε καλή ισορροπία κρατήματος με τη μαλακή γόμα. Πράγματι ο Ρόσμπεργκ στην αρχή του αγώνα δεν μπορούσε να κρατηθεί πίσω από τις Ferrari με τη μαλακή γόμα.
Το να την επιλέξει όμως στον 42ο γύρο υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας και τις διαφορές μηδενισμένες ώστε να επιτεθεί στο Φέτελ δεν ήθελε ιδιαίτερη σκέψη. Ειδικά τη στιγμή που ο οδηγός της Ferrari ήταν αναγκασμένος να βγάλει τη μαλακή γόμα που είχε ως εκείνη τη στιγμή και να βάλει τη μέση γόμα με την οποία η Ferrari είχε πρόβλημα κρατήματος και ρυθμού.



Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούσαν τη χρήση της μαλακής γόμας. Δείτε τη διαφορά στους χρόνους του Ρόσμπεργκ με τις δύο γόμες.


Προσπαθώντας να δικαιολογηθεί ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes
, Τότο Βολφ είπε: «Ήρθε οριακά στα πιτ ο Νίκο όταν εμφανίστηκε το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και δεν ήμασταν προετοιμασμένοι να του βάλουμε μαλακή γόμα αλλά μέση. Φυσικά εκ των υστέρων είναι προφανές πως με τη μαλακή γόμα θα μπορούσε να επιτεθεί στο Φέτελ».



Μετά το κλατάρισμα λόγω σύγκρουσης με το Ρικιάρντο στον 64ο γύρο έβαλαν ξανά τη μαλακή γόμα στο Ρόσμπεργκ. Προφανώς ο Γερμανός βρέθηκε να υπερασπίζεται εις μάτην τη 2η θέση από τον Αυστραλό γιατί είχε την αργή μέση γόμα ενώ η Red Bull φορούσε τη μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη 1.8sec στο γύρο


Το έργο του Ρόσμπεργκ ολοκλήρωσε ο Ρικιάρντο. Οι συγκρούσεις του με τις δυο Mercedes
μηδένισαν τις όποιες ελπίδες είχαν τα ασημί βέλη για βάθρο. Έτσι για πρώτη φορά φέτος οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ βρέθηκαν εκτός βάθρου. Παρά ταύτα, ενδεικτικό της ταχύτητας που διέθετε η W06 αλλά για κάποιο (;) λόγο δεν αξιοποιήθηκε, είναι πως ο Χάμιλτον, λίγους γύρους πριν το φινάλε βρέθηκε τελευταίος και κατάφερε να τερματίσει 6ος.

Όλα τα ανωτέρω δεν μειώνουν κατ’ ελάχιστο την πανάξια νίκη του Φέτελ, που χτες είχε το ρυθμό, την στρατηγική, την ταχύτητα, ήταν αλάνθαστος και πήρε τη 2η του νίκη με τη Ferrari και την πρώτη της καριέρας του στην Ουγγαρία. Στη Mercedes αντί για διακοπές καλό είναι να κάνουν μια λεπτομερή ανάλυση του πως έχασαν έναν αγώνα απ’ αυτούς που δεν χάνονται ούτε στα παραμύθια. Ενδεικτική του κλίματος η δήλωση του Ρόσμπεργκ: «Αυτή τη στιγμή δεν ανυπομονώ να πάω διακοπές. Θέλω να μπω ξανά στο μονοθέσιο και να αγωνιστώ ξανά αύριο».




Ο Φέτελ κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Ουγγαρία, ο Κβιάτ ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, ενώ ο Ρικιάρντο είχε κερδίσει πέρυσι στην Ουγγαρία.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης