GP Ουγγαρίας: Στο στενό Ουγγαρόρινγκ!

GP Ουγγαρίας: Στο στενό Ουγγαρόρινγκ!

Η F1 προσπαθεί ν' ανασυνταχθεί και να ξεπεράσει το σοκ από την απώλεια του Μπιανκί, σίγουρα σ' αυτό θα βοηθήσει ένας καλός αγώνας πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα.

GP Ουγγαρίας: Στο στενό Ουγγαρόρινγκ!
Απομένουν μόνο δυο αγώνες μέσα στο καλοκαίρι το Ουγγρικό GP που είναι προγραμματισμένο γι' αυτό το Σαββατοκύριακο (25-26/7) στη Βουδαπέστη και το Βελγικό GP (22-23/8). Το Ουγγρικό GP υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986.  Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς εκεί έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’. Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται. Μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό. Όπως εκεί έτσι και εδώ απαιτείται μέγιστη κλίση στις πτέρυγες των αεροτομών με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερης κάθετης δύναμης.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 29η φορά
που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο δυο φορές στα 29 χρόνια έχει πιάσει βροχή πέρσυι και το 2006. Πέρυσι κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull είναι μέχρι σήμερα  προτελευταία νίκη των Ταύρων. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Ο Μπάτον κέρδισε και το 2011 στην Ουγγαρία μια νίκη επετειακή για τον ίδιο καθότι στο συγκεκριμένο αγώνα συμπλήρωσε 200 συμμετοχές σε GP. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή όπου η McLaren έχει κερδίσει τα 6 από τα 10 τελευταία GP είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει το 2007, το 2009, το 2012 και το 2013. Μάλιστα η τελευταία του νίκη εκεί ήταν η πρώτη της καριέρας του για λογαριασμό της Mercedes. Από τους 20 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 2 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ο λόγος για τους Ράικονεν (2005) και Αλόνσο (2003). Ο Φέτελ έχει στο παλμαρέ του νίκες σε 20 διαφορετικές πίστες
Κλείσιμο
αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμη να στεφθεί νικητής στο Ουγγαρόρινγκ. Σίγουρα δε θα είναι εύκολο να το πετύχει αυτή την Κυριακή με τη Ferrari αλλά δεν αποκλείεται κιόλας.

Η πρόβλεψη του καιρού κάνει λόγο για υψηλές θερμοκρασίες. Η Pirelli στη διάθεση των ομάδων έχει αυτό το τριήμερο τη μέση και τη μαλακή γόμα. Η ίδια επιλογή είχε γίνει και τα προηγούμενα χρόνια από την Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών.  
Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι 1.2  – 1.5 δευτερόλεπτα ανά γύρο με τη μαλακή να είναι ταχύτερη. Υπό κανονικές συνθήκες αναμένεται να μεγιστοποιηθεί η χρήση της μαλακής γόμας στον αγώνα.



Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα
ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Πηγαίνουμε από το Σίλβερστον μια από τις πιο γρήγορες και με συνεχή ροή πίστες του πρωταθλήματος, στο Ουγγαρόρινγκ που είναι μια από τις πιο αργές πίστες με συνεχείς κλειστές στροφές. Είναι μια πραγματική πρόκληση για οδηγούς, μονοθέσιο και ελαστικά που εργάζονται σκληρά χωρίς διακοπή. Αν εξαιρέσει κανείς την ευθεία των pit δεν υπάρχει άλλο σημείο στην πίστα όπου μπορεί κάποιος να πάρει ανάσα. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αποτελεί ο καιρός. Οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλές στη Βουδαπέστη τον Ιούλιο και αυτό έχει μια συγκεκριμένη επίδραση στην θερμική πτώση της απόδοσης (thermal degradation). Για να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας επιλέξαμε την μέση και τη μαλακή γόμα όπως είχαμε κάνει και πέρυσι. Η επιλογή μας είναι αρκετά μαλακή για να υπάρχει η μηχανική πρόσφυση που είναι απαραίτητη στις στροφές και ταυτόχρονα αρκετά σκληρή για ν’ αντιμετωπίσει τις επίπονες καιρικές συνθήκες αλλά και τη χάραξη του Ουγγαρόρινγκ. Είναι μια πίστα όπου τα προσπεράσματα δεν γίνονται εύκολα, οπότε η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών μπορεί να κάνει τη διαφορά».

Υπάρχει μόνο μια ευθεία στο Ουγγαρόρινγκ αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν έχουν την ευκαιρία να ψυχθούν επαρκώς. Ειδικά η μέση γόμα που δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες βρίσκεται συνεχώς στο άνω άκρο του παραθύρου λειτουργίας της, αν κάνει ζέστη. Το Ουγγαρόρινγκ εκτός των ελαστικών είναι εξαιρετικά απαιτητικό και όσον αφορά στη φυσική κατάσταση των οδηγών. Συχνά το συγκρίνουν με τη Σιγκαπούρη (σ.σ: η πιο απαιτητική διαδρομή από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς) λόγω του μεγάλου ρυθμού στροφών, των υψηλών θερμοκρασιών και την αναλογικά χαμηλή ροή αέρα στο κόκπιτ.
Πρόκειται για μια διαδρομή που έχει μια καλά ισορροπημένη κατανομή όσον αφορά στην πρόσφυση, στο φρενάρισμα και στις πλευρικές καταπονήσεις. Όλα τα φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο είναι σχεδόν ισομεγέθη, αυτό οδηγεί σε ουδέτερο σετάρισμα. Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο για να παράγουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμικά).

Πέρυσι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κέρδισε τον αγώνα των 70 γύρων για λογαριασμό της Red Bull πραγματοποιώντας 3 pit stop ακολουθώντας μια επιθετική στρατηγική για να κερδίσει το πλεονέκτημα. Οι μεικτές συνθήκες ανάγκασαν τους οδηγούς να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα έτσι δεν είχαν υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες των σλικ ελαστικών στη συνέχεια. Αφού ολοκλήρωσε στην αρχή ένα μέρος με τα ενδιάμεσα ελαστικά μετά ο Ρικιάρντο χρησιμοποίησε σ’ όλο τον αγώνα τη μαλακή γόμα. Η στρατηγική του επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές. Ο Χάμιλτον επίσης λόγω της στρατηγικής ελαστικών που υιοθέτησε κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι εκκίνησε από τη γραμμή των pit.
 
Η ευθεία εκκίνησης – τερματισμού των 700 μέτρων είναι η μοναδική ευθεία της πίστας, με τα ελαστικά να καταπονούνται συνεχώς σε ένα σερί 14 στροφών στο υπόλοιπο μήκος των 3.681m. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο οποίο τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι είναι τα 10 δευτερόλεπτα.  Απαιτείται ακρίβεια στην είσοδο κάθε στροφής αλλά και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά το σετάρισμα του εμπρός μέρους δεν πρέπει να επιτείνει τη φθορά των ελαστικών που είναι κρίσιμος παράγοντας στην Ουγγαρία.


GP Ουγγαρίας, 10ος αγώνας

 

Μήκος πίστας: 4.381km

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)

Αριθμός γύρων: 70

Συνολική απόσταση: 306.630km

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 80 km/h σε δοκιμές και αγώνα.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης