GP Μονακό: Προηγούνται οι δύο Mercedes στο Πριγκιπάτο

GP Μονακό: Προηγούνται οι δύο Mercedes στο Πριγκιπάτο

Ο Λιούις Χάμιλτον, έκανε καλή εκκίνηση και μπήκε από την αρχή επικεφαλής του αγώνα - Ρόσμπεργκ και Φέτελ ακολουθούν

GP Μονακό: Προηγούνται οι δύο Mercedes στο Πριγκιπάτο
Xωρίς παρατράγουδα η εκκίνηση στο GP του Μονακό με τον κάτοχο της pole position Χάμιλτον να κάνει πολύ καλή εκκίνηση και να τίθεται επικεφαλής του αγώνα, εμπρός από τον ομόσταυλό του Ρόσμπεργκ και τον Σεμ. Φέτελ με τη Ferrari.

Βέβαια ο αγώνας έχει δρόμο μπροστά του, όμως στο Μονακό λόγω  της ιδιαιτερότητας του αγώνα, όποιος στρίψει πρώτος είναι και αυτός που έχει και τις περισσότερες πιθανότητες για νίκη και ο Χάμιλτον πλέον θα κάνει το παν για να επαληθεύσει την παράδοση του Πριγκιπάτου.


Με συννεφιά και 15 βαθμούς Κελσίου ξημέρωσε η σημερινή μεγάλη μέρα
στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Οι μόνοι που έπιασαν δουλειά πρωί – πρωί πέρα απ’ αυτούς που συμμαζεύουν ότι απέμεινε από τα χτεσινοβραδινά πάρτι είναι οι μηχανικοί των ομάδων. Η βάρδια στα πιτ ξεκινά χωρίς καθυστερήσεις στις 07:30 την ώρα που οι άλλοι πάνε για ύπνο.
Ανάλυση των δεδομένων και των επιλογών στρατηγικής. Θα βρέξει; Θα βγει αυτοκίνητο ασφαλείας; Ένα ή δυο πιτ στοπ; Βάζουμε τη μαλακή γόμα στην πρώτη αλλαγή; Πόσους γύρους θ’ αντέξει η πολύ μαλακή γόμα; Περίπου 30 σε σύνολο 78 λέει η Pirelli!
Κλείσιμο

Βέβαια είναι πολύ λίγοι αυτοί που ασχολούνται με τα αγωνιστικά δρώμενα στο Μονακό.
Αυτός ο αγώνας που όπως χαρακτηριστικά λέει ο Μπέρνι Έκλεστον «κάνει περισσότερα το Μονακό για μας απ’ ότι εμείς γι’ αυτό» είναι μια καλή ευκαιρία για να φανείς.

Τα celebrities και οι σταρλετίτσες β’ διαλογής ανηφόρισαν από τις Κάννες – σήμερα τελειώνει το φεστιβάλ – στο Πριγκιπάτο για πόζα. Παλιότερα τα έδιναν όλα για να τις καλέσει κάποιος από τους τυχερούς αυτού του πλανήτη στο σκάφος. Σήμερα τα δίνουν όλα για μια selfie στο σωστό σημείο, για μια φωτογραφία μ’ έναν οδηγό ή ακόμη καλύτερο τον ίδιο τον Αλβέρτο που θ’ ανεβάσει τις μετοχές τους στο διαδικτυακό κόσμο.



Αμφότεροι ιδρώνουν, η μια από τον ήλιο, ο άλλος από την προσπάθεια...


Την ώρα που η καλλίπυγος δεσποινίδα απολαμβάνει για λίγο το χάδι του ήλιου
στην ταράτσα του Fairmont προτού τα σύννεφα τον κρύψουν ξανά, ο Ράικονεν από κάτω προσπαθεί να κλέψει ένα μέτρο προτού κλωτσήσει τα φρένα από τα 300km/h για να πέσει στα 80km/h πριν το σικέιν του λιμανιού. Οι φωνές από τα δωμάτια του Fairmont δεν καλύπτονται πλέον απόλυτα από τον ήχο των μονάδων ισχύος που είναι πολύ πιο ήπιος, οπότε χρειάζεται λίγο προσοχή. Η νέα διοίκηση εδώ και δυο χρόνια έχει βάλει και κερκίδα στην πισίνα και πουλάει εισιτήρια.

Φέτος το club Billionaire στο Fairmont είχε μεγαλύτερη κίνηση λόγω κρύου, βλέπετε η υγρασία το βράδυ στα σκάφη έσπαγε κόκκαλα. Αυτό βέβαια δεν πτόησε τους καλεσμένους της Red Bull στο Energy Station όπου κυριολεκτικά έγινε χαμός, ακούστηκε ότι ζητήθηκε και η συνδρομή του λιμενικού γιατί κάποιες θερμόαιμες κυρίες δεν αρκέστηκαν στην πισίνα.



Όλα αυτά όμως ανήκουν στο χτες, όπου στις κατατακτήριες δοκιμές
o Χάμιλτον σημείωσε χρόνο ταχύτερο κατά 8 δέκατα από την περσινή pole και όπως όλα δείχνουν θα κερδίσει για 2η φορά στο Μονακό. Η πρώτη του νίκη ήταν το 2008 για λογαριασμό της McLaren. Δίπλα του θα εκκινήσει ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη Mercedes.

Η Mercedes χρησιμοποίησε μια διαφορετική στρατηγική στο FP3 καθώς δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την Πέμπτη λόγω βροχής τη νέα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Έτσι τα δυο ασημί μονοθέσια ξεκίνησαν αμέσως την αξιολόγηση και την ολοκλήρωσαν περίπου όταν ο Ράικονεν ακούμπησε στην μπαριέρα στο ξεκίνημα του γύρου στη Sainte Devote. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στο Φέτελ να φανεί στο φινάλε, παρότι η Ferrari έχει αρκετά θέματα με την πρόσφυση και την υπέρμετρη φθορά των πίσω ελαστικών.

Στο Q1 ο Φέτελ ήταν 9ος και ο Ράικονεν 12ος καθώς μαζί με τις Mercedes
είχαν την ταχύτητα να καταταγούν στην πρώτη 15αδα χωρίς να βάλουν την πολύ μαλακή γόμα. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο Manor, οι δυο Sauber που το μήκος μεταξονίου τους δυσκολεύει ιδιαίτερα τους χειρισμούς σ’ αυτή τη κλειστή αργή διαδρομή και ο Βάλτερι Μπότας με τη Williams που έμπλεξε σε κίνηση. Ο άλλος Φινλανδός με τη Ferrari, Κίμι Ράικονεν διαμαρτύρονταν για υπερστροφή στην στροφή πριν το τούνελ (Portier).



Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε όλους τους οδηγούς με την πολύ μαλακή γόμα και φυσικά οι δυο Mercedes έδωσαν το ρυθμό. Ο Ρόσμπεργκ έδειξε αμέσως τις προθέσεις του (1:15.471)  σημειώνοντας χρόνο ταχύτερο από την περσινή pole (1:15.9). Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι McLaren, η Williams του Μάσα, η Force India του Χούλκενμπεργκ και η Lotus του Ρομέν Γκροζάν. Έκπληξη πρώτου μεγέθους η είσοδος του Μαλντονάντο στο Q3. Φυσικά όλοι περιμένουν πότε θα τρακάρει ο οδηγός από τη Βενεζουέλα. Ο Μπάτον διαμαρτύρονταν για μια κίτρινη σημαία, αν η ομάδα τον είχε ειδοποιήσει εγκαίρως πίστευε πως θα κατάφερνε να μπει στη δεκάδα. Ο Αλόνσο αντιμετώπισε κάποιο ηλεκτρικό πρόβλημα στη δική του McLaren και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την προσπάθειά του στο Q2.



Ακόμη μια φορά η γνώριμη 3η θέση για το Φέτελ.


Στο Q3 με τη βροχή να είναι έτοιμη να αρχίσει οι Mercedes
βγήκαν αμέσως για γρήγορο γύρο. Με τη θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου η παραμονή στις κερκίδες δεν ήταν εύκολη για όσους είχαν ελαφρύ ντύσιμο οι πιο προνοητικοί εμφάνισαν αμέσως ομπρέλες και αδιάβροχα. Ο Χάμιλτον στην πρώτη προσπάθεια με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli σημείωσε χρόνο 1:15.3 o Ρόσμπεργκ ήταν στο δέκατο πίσω του. Μεγάλη, απογοητευτική θα λέγαμε διαφορά για το Φέτελ που υστερούσε μισό δευτερόλεπτο από τη Mercedes αλλά παραταύτα διατηρούσε την 3η θέση σε αντίθεση με το Ράικονεν που τα προβλήματα υπερστροφής στην Portier όχι μόνο δεν κατάφερε να τα λύσει σε συνεργασία με τους μηχανικούς του, αλλά τα αύξησε έτσι στο πρώτο πέρασμα στο Q3 ακούμπησε στον τοίχο. Ο Χάμιλτον ζήτησε να του αυξήσουν λίγο την κλίση στην μπροστινή αεροτομή ώστε να έχει καλύτερο κράτημα εμπρός. Η θερμοκρασία οδοστρώματος παρουσίασε μια μικρή πτώση από την άλλη όμως η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli είναι ειδικά σχεδιασμένη για να δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.



Ο Ρόσμπεργκ έχει κερδίσει τα προηγούμενα δυο χρόνια στο Μονακό, αύριο όμως ξεκινάει 2ος!


Ο Χάμιλτον στη 2η προσπάθειά του βελτίωσε κατά 2 δέκατα το χρόνο του, ενώ ο Ρόσμπεργκ
δε μπόρεσε ν’ αντιδράσει. Έτσι ο Βρετανός βρέθηκε στην pole position χωρίς μάχη ουσιαστικά.
Ο Ρικιάρντο κατάφερε να πλασαριστεί στην 4η θέση και σίγουρα θ’ αποτελέσει αύριο πονοκέφαλο για το Φέτελ που επίσης δεν μπόρεσε στην τελευταία προσπάθεια να βελτιώσει τη θέση του. Οι δυο Red Bull βρίσκονται ανάμεσα στις δυο Ferrari ενδεικτικό του πόση σημασία έχει ο οδηγός σε αντίθεση με την απόδοση της μονάδας ισχύος στο Μονακό. Αξιοσημείωτο πως οι δυο ρούκι της Toro Rosso μπήκαν στην 10αδα στην πρώτη τους επαφή με F1 στην πίστα του Μονακό.

Εδώ μπορείτε να δείτε το γύρο που έδωσε στο Χάμιλτον την pole

Συνολικά οι χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:


Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος        .

Διαφορά

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m15.098s

-

2

Nico Rosberg

Mercedes

1m15.440s

0.342s

3

Sebastian Vettel

Ferrari

1m15.849s

0.751s

4

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m16.041s

0.943s

5

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1m16.182s

1.084s

6

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m16.427s

1.329s

7

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m16.808s

1.710s

8

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1m16.931s

1.833s

9

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1m16.946s

1.848s

10

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1m16.957s

1.859s

11

Jenson Button

McLaren/Honda

1m17.093s

-

12

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m17.193s

-

13

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m17.278s

-

14

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1m26.632s

-

15

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1m18.101s

-

16

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1m17.007s

-

17

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m18.434s

-

18

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m18.513s

-

19

Will Stevens

Marussia/Ferrari

1m20.655s

-

20

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

1m20.904s

-



Ο καιρός δυσκολεύει το δικό τους παιχνίδι...


Μετά το τέλος της διαδικασίας, οι οδηγοί της Mercedes έπαιξαν χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία το παιχνίδι της ψυχολογίας ενόψει του αυριανού αγώνα.
Ο poleman, Λιούις Χάμιλτον τόνισε: «Πολύ καιρό περίμενα για να πετύχω εδώ την pole. Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο χαρούμενος είμαι γι’ αυτό. Δεν είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τους δυο τελευταίους γύρους. Αυτή η διαδρομή είναι τόσο δύσκολη. Χρόνια τώρα προσπαθώ το σημαντικό είναι να βάλεις το κεφάλι κάτω και να συνεχίσεις να προσπαθείς. Είναι σα ν’ ανεβαίνεις μια σκάλα, αν γλιστρήσεις μετά δεν μπορείς να ξανανέβεις. Το κάνει ακόμη πιο ιδιαίτερο ότι πέτυχα δυο γρήγορους γύρους τον ένα μετά τον άλλο».



Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε:
« Σε αντίθεση με το Λιούις είχα καλό ρυθμό στο ξεκίνημα αλλά δυσκολεύτηκα στο τέλος. Προσπάθησα αλλά δεν τα κατάφερα. Ήμουν κοντά άλλαξα την κατανομή πέδησης και είχα την αυτοπεποίθηση πως θα τα καταφέρω αλλά δεν πήγαν όπως ήθελα τα πράγματα».



Ο Φέτελ εμφανώς απογοητευμένος τόνισε: «Έκανε λίγο κρύο για μας σήμερα. Όλοι είχαν πρόβλημα στο να φέρουν τα ελαστικά σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας ακόμη και την πολύ μαλακή γόμα. Είναι κρίμα που κρύφτηκε ο ήλιος πίσω από τα σύννεφα».





Ο αγώνας που αναμένεται εύκολος για τα ασημί βέλη ξεκινά αύριο στις 14:00 τοπική ώρα, 15:00 Ελλάδος.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης