Π. Ζαμπέτας: «Δίνουμε δυναμικό παρών ακόμη και μέσα στην κρίση»

Π. Ζαμπέτας: «Δίνουμε δυναμικό παρών ακόμη και μέσα στην κρίση»

Η Volkswagen Bank Hellas γιόρτασε τη συμπλήρωση 10 ετών από την έναρξη λειτουργίας της. Συνομιλήσαμε με τον κ. Πέτρο Ζαμπέτα, Γενικό Διευθυντή της αυτοκινητικής τράπεζας, για το παρελθόν αλλά -κυρίως- για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας...

Π. Ζαμπέτας: «Δίνουμε δυναμικό παρών ακόμη και μέσα στην κρίση»
... που εκπροσωπεί στη χώρα μας,
ον μεγαλύτερο οργανισμό παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ευρώπη.
Σήμερα η αυτοκινητική τράπεζα, συνεχίζει να προσφέρει τα πιο πρωτοποριακά χρηματοοικονομικά και ασφαλιστικά προϊόντα για αυτοκίνητα Volkswagen, Audi, Seat, Skoda και μοτοσυκλέτες Ducati.

Η Volkswagen Bank έκλεισε πρόσφατα 10 χρόνια στην Ελλάδα. Άρχισε να δραστηριοποιείται μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, σε μία άλλη εποχή τόσο από πλευράς οικονομίας όσο και ψυχολογίας. Πώς διαχειρίστηκε η εταιρεία τα δύσκολα χρόνια, από το 2009 έως το 2014;
Κλείσιμο

Την περίοδο 2004-2005 είχαμε να αντιμετωπίσουμε τεράστιο ανταγωνισμό από τις τότε εδραιωμένες ελληνικές τράπεζες. Δυσκολευτήκαμε τότε να διεισδύσουμε στην αγορά, με ποσοστό στα μοντέλα των εταιρειών που εκπροσωπούμε γύρω στο 15-20%. Εκείνη την περίοδο οι χρηματοδοτήσεις αντιπροσώπευαν περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεων. Με το που έφθασε η κρίση, ο πελάτης συνειδητοποίησε κάποια πράγματα, καθώς δεν τον βομβάρδιζαν οι τράπεζες με μηνύματα του στιλ «0% επιτόκιο, έλα να αγοράσεις τώρα και μην σε νοιάζει τι θα γίνει αύριο».
Στις αρχές του 2011 οι χρηματοδοτήσεις είχαν υποχωρήσει πλέον στο 35% των συνολικών πωλήσεων. Τότε εμείς καταφέραμε να αυξήσουμε το ποσοστό μας, εξασφαλίζοντας το 95% των συνολικών χρηματοδοτήσεων Volkswagen και Audi Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το δίκτυο της Kosmocar είδε πως συνεχίζουμε να εγκρίνουμε τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτων, κάτι που δεν έκαναν οι τράπεζες. Είχαν ξεκάθαρο πρόβλημα ρευστότητας, το οποίο εμείς δεν αντιμετωπίζαμε λόγο της μητρικής μας εταιρείας . Εκείνη την περίοδο εγκρίναμε περίπου το 87% των αιτήσεων για δάνεια. Μέσα στην κρίση λοιπόν, έως και σήμερα, εμείς είμαστε «εδώ».
Το 2014 ήταν μία σημαντική χρονιά για εμάς, γιατί στο πρώτο εξάμηνο χορηγήσαμε την ελληνική προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ασφαλίσαμε το στόλο των περίπου 69 αυτοκινήτων της Audi, σε συνεργασία με την Allianz. Συμβάλλαμε έτσι στη μείωση του κόστους για την ελληνική προεδρία και δεχτήκαμε θετικά σχόλια. Δεν χρησιμοποιήσαμε αυτή την κίνηση για την προβολή της εταιρείας, αλλά για να βοηθήσουμε ουσιαστικά.



Σήμερα που βρισκόμαστε;

Η αγορά δείχνει σημάδια ανάπτυξης της χρηματοδότησης, καθώς πλησιάζει το 40% επί των συνολικά νέων αυτοκινήτων που ταξινομούνται . Βλέποντας ο πελάτης σημάδια ανάκαμψης αρχίζει να αισθάνεται πιο σταθερά στα πόδια του και να λέει «ήρθε ο καιρός να αλλάξω αυτοκίνητο». Έχει ρυθμίσει τα έξοδά του και σκέφτεται την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μην ξεχνάμε ότι επί 5 έτη η αγορά ήταν ουσιαστικά ακίνητη. Εμείς συνεχίζουμε να έχουμε πολύ μεγάλη πιστότητα, κυρίως στο δίκτυο Volkswagen-Audi όπου η επιλογή της Volkswagen Bank είναι σχεδόν καθολική. Στη Seat είμαστε σε διείσδυση περίπου στο 30% και στη Skoda στο 28%. Ταυτόχρονα αρχίζουν δειλά-δειλά να μπαίνουν στην αγορά αυτοκινήτου και οι τράπεζες. 
Η εγκρισιμότητα αυτή τη στιγμή είναι στο 80% και ο δείκτης ικανοποίησης του πελάτη μας είναι στο 97%.

Πόσο έχει αλλάξει μέσα σε αυτή τη δεκαετία η νοοτροπία του Έλληνα καταναλωτή στον τομέα της αγοράς αυτοκινήτου;
Επιλέγει πλέον πρακτικά και οικονομικά μοντέλα. Αυτά είναι τα δύο βασικά στοιχεία που εξετάζει πριν αγοράσει ένα αυτοκίνητο. Κοιτάζει επίσης την εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ αρχίζει να στρέφεται στο φυσικό αέριο, αν και η Ελλάδα έχει μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα. Ο επιθυμητός συνδυασμός είναι ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο, που θα τον εξυπηρετεί όμως παράλληλα στην καθημερινότητά του. Από το μέσο κυβισμό 1.600 cc έχουμε υποχωρήσει πλέον γύρω στα 1.300 cc.


Το πιο πετυχημένο πρόγραμμα της Volkswagen Bank είναι το «easy up!». Πού οφείλεται η αποδοχή του από το καταναλωτικό κοινό;

Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «κούμπωσε» με τα χαρακτηριστικά του πελάτη του up!. Μη έχοντας ο Όμιλος VW αυτοκίνητο μέχρι τότε στη μικρή κατηγορία, με το up! εισήλθε σε αυτή, όπως και η Volkswagen Bank. Οι εκτιμήσεις είναι ότι το πρόγραμμα easy up! έφερε επιπλέον πωλήσεις στο μοντέλο αυτό. Είναι ένα προϊόν που ξεκινά με χαμηλό επιτόκιο τα πρώτα δύο χρόνια (ενδεικτικά στο 3,9%), και στη συνέχεια ακολουθεί το τρέχον επιτόκιο. Αυτό δημιουργεί στον πελάτη μία ασφάλεια μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Ξεκινά δηλαδή με χαμηλή δόση και μετά από τη διετή περίοδο περνά στην τρέχουσα δόση της αγοράς. Έτσι ευελπιστούμε ότι στη συνέχεια θα περάσει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως το Polo και το Golf. Την ίδια σχεδόν προσέγγιση έχουμε ακολουθήσει και στο Seat Mii.



Η Volkswagen Bank συνεχίζει το επετειακό πρόγραμμα «10 σε όλα», το οποίο έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Για τα 10 χρόνια της τράπεζας στην Ελλάδα δημιουργήσαμε ένα προϊόν με 10 άτοκες δόσεις, για τους μήνες δηλαδή που ο πελάτης επιβαρύνεται συνήθως τους περισσότερους τόκους. Προσθέσαμε επίσης τη δυνατότητα να πληρώσει μόνο την αστική ευθύνη για ένα χρόνο και να παρέχουμε εμείς τις 10 συμπληρωματικές ασφαλιστικές καλύψεις (π.χ. από φωτιά, κλοπή). Έχει μεγάλη αποδοχή από το κοινό το συγκεκριμένο πρόγραμμα και για αυτό αποφασίσαμε να παρατείνουμε την ισχύ του και για τον Ιανουάριο. Το πρόγραμμα αυτό έφερε περισσότερο κόσμο μέσα στις εκθέσεις. Ουσιαστικά το 2006 εισήλθαμε πολύ δυνατά και στο ασφαλιστικό κομμάτι, ιδρύοντας τη σχετική εταιρεία. Στον τομέα των ασφαλίσεων ο ανταγωνισμός ήταν μεγαλύτερος, καθώς υπήρχε πολύ μεγάλος αριθμός ασφαλιστικών εταιρειών που προσέφεραν εξαιρετικά φθηνά ασφάλιστρα. Στη συνέχεια όμως έκλεισαν αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες, μερικές εκ των οποίων ήταν μεγάλα ονόματα στο χώρο. Το σημαντικό είναι ότι έχουμε συνεργασία σε παγκόσμιο επίπεδο με την Allianz, μία μεγάλη εταιρεία που «κουμπώνει» με το προφίλ της Volkswagen Bank.
Ο κόσμος λοιπόν άρχισε να αναζητεί τη σοβαρή ασφαλιστική εταιρεία. Ο λόγος που οι τιμές των ασφαλίστρων έχουν υποχωρήσει τόσο είναι ότι έχει μειωθεί ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στις αστικές περιοχές - όπως η Αθήνα - και άρα μειώνονται οι πιθανότητες ατυχήματος. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μέσα στα επόμενα 2 χρόνια θα αυξηθούν τα κυκλοφορούντα οχήματα, άρα θα ανέβουν τότε ελαφρά και οι τιμές.

Από τα συμβόλαια χρηματοδότησης που διατηρεί η Volkswagen Bank, σε ποιο ποσοστό υπάρχει ταυτόχρονα και ασφαλιστικό συμβόλαιο;

Ένα 35-40% των πελατών μας που έχουν δάνεια επιλέγουν ταυτόχρονα και ασφάλεια. Πολλοί όμως που αγοράζουν το αυτοκίνητό τους τοις μετρητοίς επιλέγουν ασφαλιστική κάλυψη σε εμάς, χωρίς δηλαδή να έχουν χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Ορισμένοι βέβαια που βρίσκονται ήδη σε καθεστώς χρηματοδότησης επιλέγουν στην πορεία το ασφαλιστικό πρόγραμμα που προτείνουμε εμείς. Εξακολουθούμε να διαφοροποιούμαστε από τις εταιρείες που βλέπουμε να προσφέρουν τα χαμηλά ασφάλιστρα, ως προς τις υπηρεσίες που παρέχουμε καθώς και τις καλύψεις . Για αυτό μας επιλέγουν άλλωστε, καθώς γνωρίζουν ότι από την Allianz θα πληρωθούν άμεσα.


Ασφαλίζετε/ Χρηματοδοτείτε και στόλους αυτοκινήτων στη Volkswagen Bank;

Έχουμε ασφαλίσει και ορισμένους στόλους αυτοκινήτων, αλλά δεν είναι αυτή η στρατηγική μας. . Κοιτάμε πιο πολύ προς την πλευρά του ιδιώτη, τη σχέση ένα προς ένα. Αρχίσαμε πάντως συνεργασία και με εταιρείες rent a car, με το πρόγραμμα flexy credit με 6 ανισόποσες δόσεις, μεγάλες για το καλοκαίρι και μικρές για το χειμώνα. Ο τουρισμός ανεβαίνει και οι εταιρείες rent a car έχουν ανάγκη τη χρηματοδότηση.


Πώς θα μπορούσαμε να σκιαγραφήσουμε τον μέσο πελάτη της Volkswagen Bank στην Ελλάδα;

Το 70% των πελατών μας είναι άνδρες, με τη μέση ηλικία γύρω στα 40 με 45 έτη. Είναι κάτοικοι κυρίως των μεγάλων αστικών κέντρων. Το προφίλ των πελατών μας δείχνει ότι οι περισσότεροι έχουν κάποια ακίνητα στο όνομά τους και είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό ιδιωτικοί υπάλληλοι. Σε αυτό παίζει ρόλο το ασφαλιστικό πρόγραμμα που έχουμε και καλύπτει το ενδεχόμενο ανεργίας. Είναι ένα πολύ σημαντικό προϊόν, καθώς κατά τη διάρκεια του δανείου (84 μήνες) παρέχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε τις δόσεις για δύο διαστήματα των 10 μηνών. Έτσι διώχνουμε σε μεγάλο βαθμό το άγχος που υπάρχει στο ενδεχόμενο απώλειας της θέσης εργασίας. Το μέσο εισόδημα είναι 10.000-12.000 ευρώ και η μέση δόση 200 με 220 ευρώ. Υπάρχουν όμως και αυτοκίνητα όπως το up! με δόση κάτω από τα 100 ευρώ.


Πόσο διαφορετικό ενδέχεται να είναι το 2015 σε σχέση με το 2014 και σε ποιους τομείς;
Θεωρώ ότι θα κινηθούμε ελαφρά ανοδικά, δεν περιμένουμε κάποιο «μπαμ». Η αγορά νέου αυτοκινήτου αναμένεται να κινηθεί τη νέα χρονιά στις 75 με 80.000 μονάδες. Ποσοστιαία είναι μία σημαντική αύξηση άνω του 10%, με αντίστοιχη τροποποίηση και των χρηματοδοτήσεων. Ίσως οι χρηματοδοτήσεις πλησιάσουν το 45% επί των συνολικών αγορών νέων αυτοκινήτων. Δεν προβλέπουμε κάποια μεταβολή στα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, όσον αφορά το μέγεθος ή τον κυβισμό τους. Μελλοντικά περιμένουμε η αγορά να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 120.000-130.000 αυτοκινήτων ετησίως.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: volkswagenbankhellas.gr, volkswagenbank.gr, audifinancialservices.gr, seatcredit.gr, skodafinancialservices.gr και ducatifinancialservices.gr.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης