GP Ιαπωνίας: Το μεγαλύτερο rollercoaster του κόσμου!

GP Ιαπωνίας: Το μεγαλύτερο rollercoaster του κόσμου!

Η θρυλική πίστα της Σουζούκα αποτελεί την επόμενη στάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 που αριθμεί 5 αγώνες για να ολοκληρωθεί.

GP Ιαπωνίας: Το μεγαλύτερο rollercoaster του κόσμου!
Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ θα δώσουν
τη μητέρα των μαχών, για τον παγκόσμιο τίτλο. Ο Βρετανός προηγείται με 3 βαθμούς διαφορά, ενώ απομένουν 5 αγώνες και 150 βαθμοί να μοιραστούν. Στο Grand Prix της Ιαπωνίας, τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ που έχει σημειώσει 4 σερί νίκες από το 2009 έως σήμερα, με εξαίρεση το 2011 που κέρδισε ο Μπάτον, για λογαριασμό της McLaren. Θα γίνει φέτος η ανατροπή; Θα καταφέρουν οι Mercedes να στεφθούν νικήτριες σε μια πίστα όπου δεν τα έχουν καταφέρει ποτέ στην ιστορία;

Πρωταθλητές στη Σουζούκα έχουν αναδειχτεί στο παρελθόν
Κλείσιμο
ο Πικέ (1987), Σένα (1988), Προστ (1989), Σένα (1990), Σένα (1991), Χιλ (1996), Χάκινεν (1999), Σουμάχερ (2000, 2003), Αλόνσο (2006),  Φέτελ (2011).

Η F1 έχει στενούς δεσμούς με την Ιαπωνία.
Μπορεί σήμερα να μην συμμετέχει στο πρωτάθλημα Ιάπωνας κατασκευαστής αλλά στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχαν τρεις: Toyota, Bridgestone, Honda, με την τελευταία να έχει ήδη ανακοινώσει την επιστροφή της στο grid το 2015, όπου θα προμηθεύει με μονάδες ισχύος αποκλειστικά την McLaren.

Ο Καμούι Κομπαγιάσι είναι ο μόνος Ιάπωνας που αγωνίζεται άλλοτε με τα χρώματα της Sauber φέτος μ' αυτά της Caterham.

Ο νικητής του περσινού αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ είχε πάρει τον τίτλο στη Σουζούκα το 2011 τερματίζοντας 3ος: «Έχω πολύ καλή παράδοση στη Σουζούκα καθώς εκεί έχω κερδίσει τέσσερις φορές ενώ το 2011 κατέκτησα και μαθηματικά τον Παγκόσμιο Τίτλο – ήταν πολύ ωραία εμπειρία. Πρόκειται για μία φανταστική πίστα, ίσως τη μοναδική στο καλεντάρι που μπορεί να συγκριθεί με το Σπα. Αποτελεί μεγάλη πρόκληση, ειδικά ο πρώτος τομέας που έχει πολλές στροφές υψηλών ταχυτήτων. Τις απολαμβάνω, όπως άλλωστε τη στροφή “Spoon” που είναι πολύ τεχνική αλλά και την “130R”. Οι θεατές είναι ξεχωριστοί και η ατμόσφαιρα απίστευτη. Το κοινό δείχνει να εκτιμά όσα κάνουν οι οδηγοί της F1».



Η Σουζούκα έχει μερικά κοινά χαρακτηριστικά με το Σπα καθώς είναι και αυτή μια πίστα που παίζει κυρίαρχο ρόλο ο οδηγός. Υπάρχουν στροφές που η μια αποτελεί συνέχεια της άλλης και ακόμη υψηλότερες απαιτήσεις απ’ ότι στο Σπα, όσον αφορά στα πλευρικά ενεργειακά φορτία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συνδυασμός γομών για τη Σουζούκα να είναι ένα επίπεδο πιο σκληρός από το Σπα. Εκεί είχαν χρησιμοποιηθεί η μέση και η μαλακή γόμα εδώ θα χρησιμοποιηθούν η μέση και η σκληρή. Παραταύτα η δουλειά των ελαστικών δε θα είναι πιο εύκολη καθώς καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν μια σειρά συνεχόμενων προκλήσεων. Σε συνδυασμό με την επιφάνεια του οδοστρώματος που είναι σχετικά τραχιά έχουμε ως αποτέλεσμα υψηλή φθορά (wear) και πτώση στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (degradation).  Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγω για χαμηλές θερμοκρασίες κάτι που δεν είναι ασυνήθιστο αυτή την εποχή στην Ιαπωνία. Οι ισχυρές βροχές υπήρξαν θέμα στο παρελθόν στη Suzuka, ένας βροχερός αγώνας είναι πάντα μια ισχυρή πιθανότητα.

 

Ο Φέτελ ήταν νικητής στη Σουζούκα το 2009, το 2010, το 2012 και το 2013.
Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο οι Αλόνσο (2006), Ράικονεν (2005) και Μπάτον (2011) έχουν κερδίσει εκεί.

Η πίστα της Σουζούκα είναι από τις αγαπημένες των πιλότων λόγω της απαιτητικής της σχεδίασης. Το σχήμα της μοιάζει με στραπατσαρισμένο 8 και εκεί υπάρχουν θρυλικές στροφές όπως η περίφημη 130R. Η Pirelli όπως προαναφέραμε θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, τη σκληρή και τη μέση γόμα συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε φέτος άλλες τέσσερις φορές σε Μαλαισία, Ισπανία, Βρετανία, και Ιταλία.

Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Η Ιαπωνία αποτελεί ένα από τα highlight της χρονιάς όχι μόνο για μας αλλά για όλη τη F1. Οι θεατές είναι φανταστικοί, έχουν μεγάλο ενθουσιασμό και γνωρίζουν πραγματικά το άθλημα, ίσως δεν υπάρχουν όμοιοί τους σ’ όλο τον κόσμο. Η Suzuka είναι πραγματικά μια πίστα που ο οδηγός παίζει κυρίαρχο ρόλο, ακριβώς γι’ αυτό συνιστά μια υπολογίσιμη πρόκληση για τα ελαστικά. Εδώ απαντώνται μερικά από υψηλότερα πλευρικά φορτία όλης της χρονιάς. Ως αποτέλεσμα είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε δυο με τρία pit stop. Η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει κομβικό ρόλο στον αγώνα. Σίγουρα μετά τις ελεύθερες δοκιμές θα ξέρουμε περισσότερα για τη στρατηγική. Είναι μια πίστα που συχνά ασκεί ταυτόχρονα συνδυασμό δυνάμεων πάνω στο ελαστικό. Φέτος η μεγαλύτερη ροπή σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη αεροδυναμική απόδοση αυξάνουν τις απαιτήσεις σε μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Αν ένα ελαστικό αποδίδει καλά στη Suzuka μπορεί να αποδώσει καλά, σχεδόν παντού». 



Κλειδί για μια ανταγωνιστική εμφάνιση είναι η αεροδυναμική απόδοση ενώ απαιτείται και πολύ καλή ισορροπία κρατήματος στο μονοθέσιο. Λόγω χάραξης με τη μια στροφή να διαδέχεται την άλλη σε συνεχή ροή, η πίστα της  Σουζούκα, μήκους 5.807km έχει μικρές σχετικά απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης αλλά υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Το πρώτο μισό του γύρου είναι ως επί το πλείστον ένα σερί συνεχόμενων στροφών. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία των ελαστικών καθώς δεν υπάρχει κάποια μεγάλη ευθεία για να μπορέσουν να κρυώσουν. Το ελαστικό που καταπονείται περισσότερο είναι το εμπρός αριστερό.

Τα pit stop στη Suzuka δεν μεταφράζονται σε μεγάλες χρονικές απώλειες λόγω του μικρού pit lane των 395 m, που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική του αγώνα. Η 130R (στροφή 15) είναι η ταχύτερη του πρωταθλήματος – με 310 χλμ/ώρα και πλευρική επιτάχυνση 3,1G. Είναι το μέγιστο φορτίο που καλείται ν’ αντιμετωπίσει η δομή των ελαστικών όλη τη χρονιά. Τα υψηλά επίπεδα καταπόνησης των ελαστικών μπορεί να προκαλέσουν τυπικές φθορές εάν το μονοθέσιο δεν είναι σωστά σεταρισμένο. Η άσφαλτος στη Suzuka είναι σχετικά τραχιά όμως η πίστα βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό σταδιακά. Είναι καθοριστικό να βρεις το σωστό σετάρισμα ώστε να παραμένεις ‘κολλημένος’ στην βέλτιστη αγωνιστική γραμμή. Υπάρχει όμως και πιθανότητα για τοπικές παραμορφώσεις στο ελαστικό (graining) ειδικά στο ξεκίνημα του τριημέρου όταν η πίστα είναι ακόμη γλιστερή. Η πλειοψηφία των οδηγών πέρσι χρησιμοποίησε στρατηγική δύο pit stop. Αυτή ήταν και η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στη Red Bull του Φέτελ. Ο Γερμανός εκκίνησε με την μέση γόμα έβαλε στον 14ο γύρο τη σκληρή γόμα, στον 37ο γύρο πάλι τη σκληρή και πήγε μέχρι το τέλος (53 γύροι).



Στην τηλεόραση

Το Ιαπωνικό GP είναι προγραμματισμένο για να διεξαχθεί στις 09:00 το πρωί της Κυριακής 5/10 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΟΤΕ). Υπάρχουν όμως θέματα με τον καιρό καθώς εκείνη την ώρα εκτιμάται πως θα έχει χτυπήσει την περιοχή που βρίσκεται η πίστα, τυφώνας. Ο αγώνας θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση από τον Alpha.  Το F1 Countdown θα ξεκινήσει στις 14:20 της Κυριακής με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου. Στην πλούσια θεματολογία του μπορείτε εκτός των άλλων να δείτε πως ανέβηκε βάθρο στο Mini Challenge ο Σταμάτης Κατσίμης αλλά και πως ξεσήκωσε η Κατερίνα Στικούδη το PICK στην Πάτρα. Στην παρουσίαση της εκπομπής και στο σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης. 

GP Ιαπωνίας

 

Μήκος διαδρομής: 5807m

Ρεκόρ γύρου: 1:31.540 Ράικονεν, McLaren, 2005

Μέση ταχύτητα γύρου: 237 km/h

Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 45 στο γύρο.

Γύροι: 53

Απόσταση: 307.471km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας

Αριθμός στροφών: 18 (8 αριστερές, 10 δεξιές)





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης