Στα χέρια μας το Fiesta ST

Στα χέρια μας το Fiesta ST

Γρήγορο, άμεσο, συμμετοχικό, «φτιαχτικό» και ταυτόχρονα πρακτικό, το Fiesta ST είναι ο νέος μύθος στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTI.

Στα χέρια μας το Fiesta ST
Ως γενιά μεγαλώσαμε με τον μύθο του 205 GΤΙ 1.9, το οποίο είχε αναλογία κιλών ανά ίππο 7.8 kg/PS, 16.7 kgm/4.750 rpm και κατανάλωση 14 lt/100 km. Σήμερα ο νέος μύθος της κατηγορίας, το Fiesta ST, έχει αναλογία κιλών ανά ίππο 6.3 kg/PS, 24.5 kgm/1.600-5.000 rpm και κατανάλωση 8 lt/100 km. Πέρα όμως από τους αριθμούς, περισσότερη σημασία έχει η συνολική αίσθηση. Το Ford Fiesta ST είναι για μας ό,τι καλύτερο έχουμε οδηγήσει ποτέ σ’ αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία. Πιο γρήγορο από Clio RS, πιο ευκολοδήγητο από Copper Works, πιο συμμετοχικό από Polo GTI.

Σε σχέση με το απλό Fiesta των 1.0 lt, 125 PS, που επίσης είναι εξαιρετικά γρήγορο και διασκεδαστικό, το ST διαθέτει: διαφορετικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, μαρσπιέ βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω αεροτομή, διπλή απόληξη εξάτμισης και διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα. Επίσης, πατά σε ζάντες Ford Team RS με ελαστικά 205/40/17 – Bridgestone RE050 στην περίπτωσή μας. Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα μπάκετ της Recaro, που συνοδεύονται από αντίστοιχης αισθητικής τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και ποδωστήρια.

Γυρνώντας το κλειδί, το Sound Symposer αναλαμβάνει δράση γεμίζοντας την καμπίνα των επιβατών με δραματοποιημένο ήχο. Προσωπικά μας ενθουσίασε, σε μακρύ ταξίδι, όμως, μπορεί να γίνει κουραστικό για τον/την αδιάφορο/η συνεπιβάτη.

Κλείσιμο
Το Fiesta ST διαθέτει επίσης χαμηλωμένη ανάρτηση (15 mm) με σπορτίφ γεωμετρία, αλλά και ηλεκτρονικό διαφορικό TVC (Torque Vectoring Control). Θεωρητικά το TVC προσομοιάζει τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικού μεταφέροντας ροπή στον τροχό που έχει πρόσφυση και φρενάροντας αυτόν που σπινάρει. Στην πράξη τα καταφέρνει εξίσου καλά χωρίς τις απώλειες και το βάρος ενός μπλοκέ. Η λειτουργία του TVC, το σετάρισμα της ανάρτησης που επιτρέπει στον οδηγό να αξιοποιήσει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να στρίψει, το άριστο τιμόνι και η γραμμική απόδοση του κινητήρα συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο.



Ξεκινώ από τα Ροζενά, χάραμα Κυριακής, να ανηφορίζω για Ευρωστίνη. Ο δρόμος στενός, στριφτερός, γλιστερός. Το ST μαζεύει απίστευτα χιλιόμετρα – βλέπεις τριψήφιους αριθμούς αρκετά προτού φρενάρεις. Πατώντας δυνατά το πεντάλ του φρένου αισθάνεσαι το αυτοκίνητο «αγκρισμένο», όπως το καλό άλογο όταν ο αναβάτης σφίγγει τα γκέμια για να δώσει εντολή. Αν επιλέξεις γραμμές, είναι ακριβές σαν καθαρό βλέμμα. Αν επιλέξεις θέαμα, το πίσω μέρος ζωντανεύει και το Fiesta γυρνάει όσο χρειάζεται για να βρεθείς με τους τροχούς να κοιτούν ευθεία στην κορυφή της στροφής. Η δυναμική συμπεριφορά του είναι εξαιρετικά προβλέψιμη και διασκεδαστική, καθώς το σετάρισμα της ανάρτησης κολακεύει το κοντρόλ.

Κλοτσάς το φρένο για δεξί ανηφορικό πέταλο, βάζεις 2α ενόσω φρενάρεις -άριστο σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο, κοιτάς προς τα κει που θες να πας και στρίβεις. Πριν από την κορυφή της στροφής πατάς γκάζι και το πέταλο… ισιώνει (!) καθώς το TVC βγάζει όλη τη δύναμη στον δρόμο χωρίς χρονοτριβές και σπιναρίσματα. Σταματώ στην Παναγιά των Καταφυγίων (σ.σ.: κάηκε το παλιό εκκλησάκι στον βράχο), ανάβω ένα κερί και ζητώ να με συγχωρέσει για όσα έκανα και για όσα θα κάνω επιστρέφοντας. «Μήπως κοπανάει λίγο;», ρωτά η σύζυγος. «Μήπως μεγάλωσες πολύ;», απαντώ κοιτώντας την επόμενη στροφή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.596 cc
Ισχύς: 182 PS/5.700 rpm
Ροπή: 24,5 kgm/1.600 – 5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 138 gr/km
Βάρος: 1.163 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.982/1.722/1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 276 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 152 ευρώ
Τιμή: 20.320 ευρώ (18.974 με απόσυρση)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης