GP Ουγγαρίας: Χωρίς ανάσα!

GP Ουγγαρίας: Χωρίς ανάσα!

Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί έφυγαν από τη Γερμανία, οδικώς, διένυσαν απόσταση 800km και είναι έτοιμοι για τον 11ο αγώνα της χρονιάς στην Ουγγαρία και στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης.

GP Ουγγαρίας: Χωρίς ανάσα!
Ο συγκεκριμένος αγώνας υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986. Μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό. Όπως εκεί έτσι και εδώ απαιτείται μέγιστη κλίση στις πτέρυγες των αεροτομών με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερης κάθετης δύναμης.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 28η φορά
που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο μια φορά στα 28 χρόνια έβρεξε και αυτή ήταν το 2006. Τότε είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Η πρόγνωση του καιρού δείχνιε πιθανότητα βροχής και αυτή την Κυριακή. Ο Μπάτον κέρδισε και το 2011 στην Ουγγαρία μια νίκη επετειακή για τον ίδιο καθότι στο συγκεκριμένο αγώνα συμπλήρωσε 200 συμμετοχές σε GP. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή όπου η McLaren έχει κερδίσει τα 6 από τα 9 τελευταία GP είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει το 2007, το 2009, το 2012 και το 2013. Μάλιστα η περσινή του νίκη εκεί ήταν η πρώτη της καριέρας του για λογαριασμό της Mercedes. Από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 2 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ο λόγος για τους Ράικονεν (2005) και Αλόνσο (2003).
Κλείσιμο

Ο Φέτελ έχει στο παλμαρέ του νίκες σε 20 διαφορετικές πίστες
αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμη να στεφθεί νικητής στο Ουγγαρόρινγκ: «Μου αρέσει ο αγώνας και η ατμόσφαιρα έχω καλές αναμνήσεις από αυτό το Grand Prix, παρότι δεν έχω κερδίσει ποτέ στη Βουδαπέστη - ακόμα μου διαφεύγει! Είναι μία αρκετά αργή πίστα, που μπορεί να σε ξεγελάσει. Έχει μερικές κλειστές στροφές και αρκετές αναπηδήσεις, δεν πρέπει να την υποτιμήσεις. Συνήθως στην Ουγγαρία έχει πολύ ζέστη τις ημέρες του αγώνα, πράγμα που μετατρέπει την οδήγηση σε πραγματική πρόκληση. Μου αρέσει το σκηνικό στην πίστα, που βρίσκεται λίγο έξω από τη Βουδαπέστη και κοντά στον Δούναβη. Μου αρέσει να περπατώ τα απογεύματα στις όχθες του ή να τρέχω εκεί τα πρωινά. Το ουγγρικό GP είναι το τελευταίο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, θα δουλέψουμε λοιπόν σκληρά για ένα καλό αποτέλεσμα ώστε να απολαύσουμε τις διακοπές μας».



Στο φετινό Ουγγρικό GP ο καιρός είναι απρόβλεπτος για αύριο
και μεθαύριο δείχνει να έχει ζέστη για την Κυριακή όμως υπάρχει πιθανότητα βροχής. Η Pirelli στη διάθεση των ομάδων έχει αυτό το τριήμερο τη μέση και τη μαλακή γόμα. Η ίδια επιλογή είχε γίνει και τα προηγούμενα χρόνια από την Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών.  

Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Ουγγαρία είναι γνωστή για την ιδιαίτερη χάραξή της, είναι δύσκολο να προσπεράσεις εκεί ή να βρεις το ιδανικό στήσιμο για όλο το γύρο. Η στρατηγική έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία καθώς σπάνια δίνεται η ευκαιρία να κερδίσεις θέση στην πίστα. Ο καιρός συνήθως αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στην Ουγγαρία. Είδαμε όμως πως συμπεριφέρθηκαν τα ελαστικά μας στις πολύ ζεστές συνθήκες του Χοκενχάιμ οπότε αισιοδοξούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Τα ελαστικά που πηγαίνουμε στην Ουγγαρία είναι ένα επίπεδο πιο σκληρά ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε τις αυξημένες απαιτήσεις. Τούτου δοθέντος περιμένουμε στρατηγική 2 pit stop αν και θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα μετά από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής».





Το Ουγγαρόρινγκ είναι μια ισορροπημένη διαδρομή όσον αφορά
στις απαιτήσεις πρόσφυσης, φρεναρίσματος αλλά και τα πλευρικά φορτία. Τα μονοθέσια έχουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε το αεροδυναμικό φορτίο να πιέζει προς τα κάτω, για καλύτερη μηχανική πρόσφυση στις αργές στροφές. Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες ενώ αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος στην Ουγγαρία είναι συχνά από τις υψηλότερες της χρονιάς. Τα ελαστικά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων στο Ουγγαρόρινγκ. Το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως συνέπεια τα ελαστικά να πιέζονται από κάθετη δύναμη προς τα κάτω, ταυτόχρονα ασκούνται πλευρικές δυνάμεις στις στροφές αλλά και διαμήκεις στη φάση της επιτάχυνσης και της πέδησης. Όλα αυτά αυξάνουν την δομική καταπόνηση.
Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη το 2013 ήταν τα 3 pit stop με το Λιούις Χάμιλτον να σημειώνει την πρώτη νίκη της καριέρας του για λογαριασμό της Mercedes χρησιμοποιώντας τη μέση και τη μαλακή γόμα. Ο Κίμι Ράικονεν τερμάτισε δεύτερος για λογαριασμό της Lotus πραγματοποιώντας μόνο 2 pit stop.




Η ευθεία εκκίνησης – τερματισμού των 700 μέτρων είναι η μοναδική ευθεία της πίστας, με τα ελαστικά να καταπονούνται συνεχώς σε ένα σερί 14 στροφών στο υπόλοιπο μήκος των 3.681m. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο οποίο τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι είναι τα 10 δευτερόλεπτα.  Απαιτείται ακρίβεια στην είσοδο κάθε στροφής αλλά και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά το σετάρισμα του εμπρός μέρους δεν πρέπει να επιτείνει τη φθορά των ελαστικών που είναι κρίσιμος παράγοντας στην Ουγγαρία.Όπως πέρυσι έτσι και φέτος θα υπάρχουν δυο ζώνες DRS. Η πρώτη παραμένει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και η δεύτερη θα είναι αμέσως μετά τη στροφή 1 για να διευκολύνει τα προσπεράσματα.

Στην τηλεόραση!

Το GP της Ουγγαρίας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha και τον OTE στις τρεις μετά το μεσημέρι την Κυριακή. Περίπου μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει στο στούντιο του Alpha η αντίστροφη μέτρηση «F1 Countdown» στο στούντιο. Πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ μας προτρέπουν να φοράμε ανακλαστικό γιλέκο, ο Ράικονεν το ρίχνει στην κηπουρική και η Χριστίνα Πάζιου προσπαθεί να αποσπάσει την προσοχή του Τάκη Πουρναράκη από την ξεσκέπαστη Γερμανίδα που του πήρε τα μυαλά.

F1 Countdown: 14:10
Race: 15:00



GP Ουγγαρίας, 11ος αγώνας

 

Μήκος πίστας: 4.381km

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)

Αριθμός γύρων: 70

Συνολική απόσταση: 306.630km

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 80 km/h σε δοκιμές και αγώνα.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης