F1: Νίκη Ρόσμπεργκ στο Στούκεν...χαιμ

F1: Νίκη Ρόσμπεργκ στο Στούκεν...χαιμ

Ο 29χρονος Γερμανός έγραψε ιστορία κερδίζοντας για πρώτη φορά με Mercedes στην πίστα που κατασκεύασε η Γερμανική εταιρεία το 1939 - Aπίστευτη τροπή στον αγώνα με συγκρούσεις, ανατροπές, φωτιές και τον Μάσα να βλέπει τον κόσμο ανάποδα...

F1: Νίκη Ρόσμπεργκ στο Στούκεν...χαιμ
O σημερινός αγώνας τα είχε όλα: Συγκρούσεις, ανατροπές, δράματα, φωτιά, υπερβολές, επαφές, προσπεράσματα, λάθη, τετακέ, αυτοκίνητο ασφαλείας έγινε κυριολεκτικά χαμός.

Ο μόνος που δεν έμπλεξε σ' όλα αυτά ήταν ο νικητής Νίκο Ρόσμπεργκ
, ο Γερμανός με την Mercedes διατήρησε το προβάδισμα στην εκκίνηση και έστριψε πρώτος. Μετέπειτα δεν απειλήθηκε από κανέναν και ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ επιλέγοντας πολύ μαλακή, μαλακή, μαλακή γόμα ήλεγξε το ρυθμό και πήρε την καρό σημαία, γράφοντας ιστορία.

Πίσω του δόθηκε συγκλονιστική μάχη ανάμεσα στους Μπότας και Χάμιλτον για τη 2η θέση. Ο Βρετανός πιλότος με την δεύτερη Mercedes εκκινούσε 20ος γιατί άλλαξε κιβώτιο και έδωσε τον υπερ πάντων αγώνα με στρατηγική 3 πιτ στοπ μεγιστοποιώντας τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας για να κερδίσει τελικά 17 θέσεις και να διεκδικεί και την 18η στο φινάλε. Ο Χάμιλτον πολλούς οδηγούς τους βρήκε 2η φορά στο διάβα του και τους ξαναπέρασε.
Κλείσιμο

Δείτε ΕΔΩ καρέ-καρέ το ανατριχιαστικό ατύχημα του Μάσα





Η εκκίνηση έκρυβε δράμα με τους Μάσα και Μάγκνουσεν να συγκρούονται.
Ο Βραζιλιάνος εκκινούσε 3ος, ο Δανός 4ος και στην πρώτη στροφή χτύπησαν. Η Williams ανατράπηκε και βρέθηκε να σέρνεται με τις ρόδες στον αέρα. Ευτυχώς αποφεύχθησαν τα χειρότερα.





Όμως οι στιγμές που πέρασαν μέχρι ν' απαντήσει ο Μάσα ότι "Όλα Οκ" πρέπει να φάνηκαν αιώνας στην οικογένειά του. Ο Βραζιλιάνος απογειώθηκε μετά την επαφή με το Μάγκνουσεν, έκανε μια πλήρη περιστροφή και βρέθηκε να σέρνεται αναποδογυρισμένος, ως τη στιγμή που μια ανωμαλία του εδάφους δημιούργησε μοχλό και τον επανέφερε στα ίσα.




Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και αποφάσισαν πως δεν υπήρχε υπαιτιότητα κανενός. Ο Μάσα όμως θεωρεί υπεύθυνο το Μάγκνουσεν: " Ήμουν μπροστά, έστριβα μπροστά του. Πρέπει να προσέξει αυτός που έπεται. Σ' αυτή τη στροφή δεν μπορεί να στρίψουν πλάι - πλάι 3 μονοθέσια και υποχώρησα για να μην συγκρουστώ με τον Μπότας. Ως συνήθως προκάλεσε το ατύχημα αυτός που προέρχεται από το GP2".

Από την πλευρά του ο Μάγκνουσεν αντιδρώντας σ' όσα είπε ο Μάσα, τόνισε
: "Σίγουρα αν υπήρχε χώρος δεν θα είχα πέσει πάνω του. Δεν έχω δει τα replay για να είμαι σίγουρος. Λυπάμαι για ότι δημιουργήθηκε έκανα το καλύτερο δυνατό για να τον αποφύγω αλλά δεν είχα που να πάνω. Δεν προσπαθούσα κάτι εναντίον του Φελίπε είναι ατυχία που συγκρουστήκαμε".
Ο Μάγκνουσεν κατάφερε να συνεχίσει και τερμάτισε στην 9η θέση του αγώνα τελικά.  



Ο αλυτάρχης έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να καθαρίσει η πίστα
από τα συντρίμμια και μετά ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ρυθμό. Μέχρι το παράθυρο του 1ου πιτ στοπ που άνοιξε μετά το 10ο γύρο ο μόνος που ακολουθούσε το Ρόσμπεργκ ήταν ο Μπότας. Οι δυο τους ολοκλήρωσαν τον αγώνα με 2 πιτ στοπ μεγιστοποιώντας τη χρήση της μαλακής γόμας.
Ο Χάμιλτον που εκκινούσε 20ος βρέθηκε σύντομα στη 10αδα αλλά μετά τα πράγματα δυσκόλεψαν. Δυσκολεύτηκε να περάσει το Ρικιάρντο, είχε επαφή με το Ράικονεν, κοπάνησε το Μπάτον σπάζοντας μέρος της εμπρός αεοροτομής αλλά τελικά κατάφερε ν' αναρριχηθεί στην 3η θέση ακολουθώντας στρατηγική 3 πιτ στοπ. Στο φινάλε μάλιστα πίεσε το Μπότας για τη 2η θέση.

Αναφερόμενος στη σύγκρουσή του με το Μπάτον ο Χάμιλτον είπε: "Είχα μια επαφή με το Τζένσον νόμισα ότι με άφησε να περάσω σ' αυτό το σημείο, ήταν λάθος εκτίμηση".

Εύγλωττα αντέδρασε ο Μπάτον: "Γιατί ν' αφήσω κάποιον να περάσει. Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε αλλά αρκετοί οδηγοί υιοθετούσαν αυτή τη γραμμή για να έχουν καλύτερη έξοδο από τη στροφή. Νομίζω πως το πρόβλημα του Λιούις είναι ότι προσδοκούσε να τον αφήσω να περάσει. Δε νομίζω ότι είμαι ο μόνος τον οποίο χτύπησε σήμερα. Είναι περίεργο γιατί δεν περιμένεις όταν έχει τόσο ταχύτερο μονοθέσιο να βρεθεί σε τόσες πολλές συγκρούσεις. Με χτύπησε στην πίσω ρόδα δεν έχω κάτι άλλο να πω. Έκανα τον αγώνα μου θα ήταν βαρετό αν τον αφήναμε όλοι περάσει".



Στην αρχή του αγώνα ο Ράικονεν που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα ήταν το κινητό εμπόδιο που όλοι τζαρτζάριζαν για να προσπεράσουν. Ο Φινλανδός πρωταθλητής, σκιά του παλιού του εαυτού δεν μπόρεσε ν' αντιδράσει ακόμη και με την πολύ μαλακή γόμα που έβαλε μετά. Ακούστηκε μάλιστα να διαφωνεί και να κοντράρεται με τους μηχανικούς του στα πιτ απαιτώντας νωρίτερα από το προγραμματισμένο αλλαγή ελαστικών.  

Συνολικά η εικόνα της Ferrari ήταν απογοητευτική, ο Αλόνσο ακολούθησε στρατηγική 3 πιτ στοπ υποχρεωτικά στο φινάλε ενώ η εμμονή των Ιταλών να τον κρατούν στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά, δείχνει ότι υπολόγιζαν λαθεμένα ότι θα μπορούσε να φτάσει μ' αυτά ως το φινάλε. Έτσι ο Ισπανός βρέθηκε να χάνει 3 sec στο γύρο για τουλάχιστον τέσσερις γύρους, πριν χάσει τελικά και τη μάχη της 4ης θέσης από το Φέτελ. Του έμεινε η χαρά ότι κέρδισε τελικά το Ρικιάρντο που εκκινούσε μεν μπροστά του από την 5η θέση αλλά μετά την εκκίνηση λόγω της σύγκρουσης έπεσε πολύ πίσω στην 15η θέση.

Μετά το τέλος  ο Ράικονεν θέλοντας να εξηγήσει τι συνέβη με τον αγώνα του αποσαφήνισε: «Νομίζαμε πως θα ήταν σωστή επιλογή η μαλακή γόμα, αλλά με χτύπησαν δυο φορές και στο τέλος βρέθηκα ανάμεσα σε δυο μονοθέσια και έσπασε μέρος της εμπρός αεροτομής. Το κάθετο πλαϊνό αποκολλήθηκε. Αυτό δε βοηθούσε, καθώς το εμπρός αριστερά ελαστικό φθείρονταν υπέρμετρα τα άλλα ελαστικά ήταν εντάξει εκτός από το εμπρός αριστερό. Δε μπορέσαμε να διανύσουμε την απόσταση που σχεδιάζαμε με την πολύ μαλακή γόμα και χάσαμε σε απόδοση λόγω της ζημιάς στο μονοθέσιο».



Αναφερόμενος στο στρίμωγμα που του έκαναν οι Αλόνσο και Φέτελ ο Ράικονεν είπε:
«Ήταν ΟΚ αλλά όταν είσαι στη μέση δεν μπορείς να πας πουθενά. Κατέληξα λίγο ζουλιγμένος. Όχι πολύ αλλά έπαθε ζημιά η αεροτομή, δεν μπορούσα να το αποφύγω κάνοντας αριστερά».

Από την πλευρά του ο Φέτελ που για 2ο συνεχή αγώνα βρέθηκε να μάχεται με τον Αλόνσο για την 4η θέση σημείωσε: «Ήταν απολαυστική η σημερινή μάχη με τον Αλόνσο ίσως συνεχίσαμε από εκεί που σταματήσαμε στο Σίλβερστον! Το πρώτο μισό του αγώνα ήταν πολύ διασκεδαστικό και κάποια στιγμή, βρεθήκαμε πολύ κοντά με τις δύο Ferrari, κατάφερα όμως να μείνω μπροστά τους. Στα δεύτερα pit stop τα πράγματα ήταν οριακά και ο Φερνάντο με πέρασε, πράγμα που με έφερε ξανά σε μειονεκτική θέση. Αποφασίσαμε να είμαστε λίγο πιο επιθετικοί προς το τέλος και να εξασφαλίσουμε πως θα ανακτήσουμε τη θέση και θα κάνουμε και διαφορά. Ήταν ζωτικής σημασίας καθώς δεν είχαμε πολλά περιθώρια στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου στα τελικά στάδια του αγώνα. Νομίζω πως πήραμε τα μέγιστα σήμερα. Δυστυχώς ο Ντάνιελ δεν κατάφερε να περάσει κι εκείνος τον Φερνάντο στο τέλος».

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο βρέθηκε στο φινάλε να πιέζει ασφυκτικά τον Αλόνσο χωρις να καταφέρει τελικά να τον περάσει: «Ήταν φανταστικός, ένας από τους πιο απολαυστικούς αγώνες της καριέρας μου. Προφανώς όχι ο πρώτος γύρος, καθώς ήμουν στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή. Ήμουν στην εξωτερική όταν έγινε το ατύχημα. Έπρεπε να το αποφύγω και αυτό με έριξε πολύ πίσω στην κατάταξη, δεν ξέρω καν σε ποια θέση. Από εκεί και μετά, είπα μέσω ασυρμάτου: “Ήρθε η ώρα να κάνουμε μία εντυπωσιακή αντεπίθεση, να κάνουμε εαυτούς υπερήφανους”. Νομίζω πως πετύχαμε αυτόν το στόχο, έδωσα πολλές μάχες και δεν άφησα καμία ευκαιρία να πάει χαμένη. Ο Φερνάντο είναι γνωστός για τη μαχητική του οδήγηση και δεν θα προτιμούσα να μονομαχήσω με κάποιον άλλο. Είχα τα ελαστικά μαλακής γόμας ενώ εκείνος φρέσκο σετ πολύ μαλακής αλλά έδωσα τον υπέρ πάντων αγώνα και… παρά τρίχα»!





Καρδιοχτύπησαν στην Toro Rosso βλέποντας το μονοθέσιο του Κβιάτ
που είχε πρόβλημα στο κιβώτιο να παίρνει φωτιά. Ο νεαρός Ρώσος άργησε να βγει από το μονοθέσιο, όπως άργησε και να ενεργοποιηθεί και το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης. Ευτυχώς όλα καλά.

Αρκετή ώρα αφότου κατέβηκε από το βάθρο και έπεσαν οι παλμοί, ο Ρόσμπεργκ δήλωσε:
«Ουάου, φανταστική μέρα μετά από τόσα σπουδαία γεγονότα μέσα στη βδομάδα. Ήρθα εδώ ελπίζοντας να κερδίσω και τα κατάφερα. Το ασημί μου βέλος ήταν κυρίαρχο χάρη στην ομάδα, τους ευχαριστώ. Πριν τον αγώνα ανησυχούσα μήπως χωρίς τη συνδεδεμένη ανάρτηση (FRIC) δε θα έχουμε τόση διαφορά. Αλλά ήμασταν και πάλι οι ταχύτεροι. Ήταν οριακά τα ελαστικά με τη στρατηγική των 2 πιτ στοπ στο τέλος της διάρκειας ζωής τους. Είμαι πολύ χαρούμενος για λογαριασμό της Mercedes. Είναι η πρώτη νίκη εδώ και πάρα πολλά χρόνια στη Γερμανία. Ευχαριστώ για τη στήριξη εδώ στο Χοκενχάιμ οι οπαδοί ήταν εκπληκτικοί μαζί μου. Στο ξεκίνημα έκαναν μέχρι και κύμα ήταν φανταστικό. Τώρα ανυπομονώ για την Ουγγαρία».

Δείτε ΕΔΩ καρέ-καρέ το ανατριχιαστικό ατύχημα του Μάσα




O Ρόσμπεργκ πανηγύρισε έξαλλα την 4η φετινή του νίκη.


Επόμενος αγώνας το ερχόμενο Σαββατοκύριακο το Ουγγρικό GP.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:


Αποτελέσματα

 

Θέση Οδηγός               Ομάδα                  Χρόνος/Διαφορά

 1. Nico Rosberg          Mercedes               1h33m42.914s

 2. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      +20.789s 

 3. Lewis Hamilton        Mercedes               +22.530s 

 4. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       +44.014s 

 5. Fernando Alonso       Ferrari                +52.467s 

 6. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       +52.549s 

 7. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   +1m04.178s

 8. Jenson Button         McLaren-Mercedes       +1m24.711s

 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       -1 γύρος

10. Sergio Perez          Force India-Mercedes   -1 γύρος

11. Kimi Raikkonen        Ferrari                -1 γύρος

12. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          -1 γύρος

13. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     -1 γύρος

14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         -1 γύρος

15. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       -1 γύρος

16. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault       -2 γύροι

17. Max Chilton           Marussia-Ferrari       -2 γύροι

18. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       -2 γύροι

 

 

    Εγκατέλειψαν

 

    Felipe Massa          Williams-Mercedes      47 γύροι

    Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault     44 γύροι

    Romain Grosjean       Lotus-Renault          26 γύροι

    Adrian Sutil          Sauber-Ferrari         0 γύροι

 

Βαθμολογία

    Οδηγών                           Κατασκευαστών

 1. Nico Rosberg        190       1. Mercedes              366

 2. Lewis Hamilton      176       2. Red Bull-Renault      188

 3. Daniel Ricciardo    106       3. Williams-Mercedes     121

 4. Fernando Alonso     97        4. Ferrari               116

 5. Valtteri Bottas     91        5. Force India-Mercedes  98

 6. Sebastian Vettel    82        6. McLaren-Mercedes      96

 7. Nico Hülkenberg     69        7. Toro Rosso-Renault    15

 8. Jenson Button       59        8. Lotus-Renault         8 

 9. Kevin Magnussen     37        9. Marussia-Ferrari      2 

10. Felipe Massa        30       10. Sauber-Ferrari        0 

11. Sergio Pérez        29       11. Caterham-Renault      0 

12. Kimi Räikkönen      19

13. Jean-Éric Vergne    9 

14. Romain Grosjean     8 

15. Daniil Kvyat        6 

16. Jules Bianchi       2 





To roll bar που βρίσκεται πάνω από το κεφάλι του οδηγού προστάτεψε το Μάσα.






Η McLaren του Μάγκνουσεν ανατρέπει τη Williams.




Ευτυχώς ο Μάσα βγαίνει ανέπαφος από το συμβάν...




Ο Βραζιλιάνος τέτοιες μέρες το 2009 στην Ουγγαρία είχε ένα σοβαρότατο ατύχημα όπου τραυματίστηκε από ελατήριο της Brawn του Μπαρικέλο.




Ευτυχώς στο φινάλε η Williams κάπου βρήκε και επανήλθε κανονικά.











Οι σπίθες που πετάγονται από το roll bar είναι σοκαριστικές.












 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης