Το νέο τεύχος ΜΑΘΕ ΦΑΕ ΖΗΣΕ κυκλοφόρησε και μας προετοιμάζει για την εποχή που ανθίζει η φύση και η καρδιά μας!
Απόσυρση Ι.Χ. ανακοίνωσε ο Σουφλιάς
Πρόγραμμα απόσυρσης οχημάτων με χρονικό ορίζοντα έως το 2012 ανακοίνωσε το μεσημέρι της Τετάρτης ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, προσδιορίζοντας ως στόχο του την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει από τα τέλη Αυγούστου με την προσδοκία να αποσυρθούν περί τα 800.000 οχήματα συνολικά. Για φέτος η εκτίμηση του υπουργείου αναφέρεται σε απόσυρση 50.000 οχημάτων, ενώ τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό.
Πρόγραμμα απόσυρσης οχημάτων με χρονικό ορίζοντα έως το 2012 ανακοίνωσε το μεσημέρι της Τετάρτης ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, προσδιορίζοντας ως στόχο του την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει από τα τέλη Αυγούστου με την προσδοκία να αποσυρθούν περί τα 800.000 οχήματα συνολικά. Για φέτος η εκτίμηση του υπουργείου αναφέρεται σε απόσυρση 50.000 οχημάτων, ενώ τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό.
Συγκεκριμένα, ξεκινούν από 500 ευρώ για αυτοκίνητα έως 900 κ. εκ., είναι 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ. εκ, φτάνουν τα 1.500 ευρώ για αυτοκίνητα κυβισμού 1.401 έως 2.000 κ. εκ., ενώ στα 1.800 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν αυτοκίνητα με κυβισμό μεταξύ 2.001 και 2.500 κυβικών εκατοστών.
Πρόσθετο δε όφελος της τάξης των 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους από τους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, και στην αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας, δηλαδή οχήματος με ημερομηνία κυκλοφορίας από 1/1/2005 είτε υβριδικού οχήματος. Για τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θα αγοραστούν με την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης και ανεξαρτήτου κυβισμού το όφελος θα είναι 1000 ευρώ.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι με την εφαρμογή του μέτρου θα αποσυρθούν περί τις 200.000 οχήματα του χρόνου, περί τις 230.000 το 2011 και περί τις 200.000 στην τελευταία χρονιά ισχύος του προγράμματος.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο θα χρηματοδοτηθεί από τα περιβαλλοντικά τέλη που θα θεσπιστούν από τη νέα χρονιά με βάση τους κινητήρες και τον κυβισμό των οχημάτων, από την καταβολή αυξημένου ΦΠΑ στο Δημόσιο που συνεπάγεται η αύξηση των πωλήσεων Ι.Χ. καθώς και από τα έσοδα από τα τέλη ταξινόμησης τα οποία επίσης αναμένεται να αυξηθούν, εφόσον πουληθούν περισσότερα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης η δαπάνη του μέτρου απόσυρσης-ανανέωσης στόλου οχημάτων θα ανέλθει σε 2,3 δις. ευρώ. Το κόστος θα καλυφθεί από τα έσοδα που θα προέλθουν από την επιβολή των περιβαλλοντικών τελών τα οποία υπολογίζονται σε 1,7 δις ευρώ. Το υπόλοιπό ποσό (600 εκατ. ευρώ) θα καλυφθεί από τον πρόσθετο ΦΠΑ αλλά και από την αύξηση των τελών ταξινόμησης. Ο κ. Σουφλιάς προέβλεψε ότι τα νέα μέτρα θα αυξήσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων κατά 70.000 έως 80.000.
Τα οικονομικά κίνητρα απόσυρσης Ι.Χ. Οχημάτων
Κατηγορίες Αποσυρόμενων Οχημάτων (κυβισμός) | Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης (€) | |
<900 | 500 | και 1.000 € επιπλέον για αγορά νέου οχήματος Euro 4 ή Euro 5 |
900<<1400 | 1.000 | |
1400<<2000 | 1.500 | |
2000<<2400 | 1.800 | |
>2400 | 2.200 |
Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης Ελαφρών Φορτηγών
Κατηγορίες Αποσυρόμενων Οχημάτων (κυβισμός) | Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης (€) | |
| ||
<900 | 500 | και 1.500 € επιπλέον για αγορά νέου οχήματος Euro 4 ή Euro 5 |
900<<1400 | 1.000 | |
1400<<2000 | 1.500 | |
2000<<2400 | 1.800 | |
>2400 | 2.000 |
Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης Βαρέων Οχημάτων
Κατηγορίες Αποσυρόμενων Οχημάτων | Οικονομικό Κίνητρο για Απόσυρση (€) | Οικονομικό Κίνητρο για Αντικατάσταση (€) |
< 8 tn | 3.000 | 4.000 |
8-15 tn | 6.000 | 4.000 |
>15 tn | 9.000 | 4.000 |
Περιβαλλοντικά Τέλη Κυκλοφορίας
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε και τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα γίνεται μόνο με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. Με τον νέο τρόπο η κλιμάκωση της χρέωσης των νέων τελών κυκλοφορίας βασίζεται και στον κυβισμό αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα (εκπομπές CO2) χωρίζοντας τα αυτοκίνητα σε τέσσερις κατηγορίες.
Στην κλάση Α με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ρύπων (με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας 1/1/2005) παρέχεται έκπτωση στα τέλη 18 ευρώ, στην κλάση Β (μέτριες εκπομπές με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/2000) που θα επιβαρυνθεί με 50 ευρώ, την κλάση Γ (υψηλές εκπομπές από 1/1/1996) που θα πληρώσει επιπλέον 100 ευρώ και την κλάση Δ (υψηλές εκπομπές από 31/12/1995) με 150 ευρώ.
Τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (Ι.Χ., δίκυκλα, φορτηγά κτλ.).
Σημειώνεται ότι η προμήθεια του σήματος των «περιβαλλοντικών» πλέον τελών κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται -όπως και σήμερα- στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες) με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας τίθενται σε ισχύ το 2010. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας για το 2010, που ως γνωστό καταβάλλονται στο τέλος του 2009, θα υπολογιστούν με τον νέο τρόπο.
Η διαφοροποίηση των τελών κυκλοφορίας για Ι.Χ:
Κλάσεις Οχημάτων | Περιβαλλ. Τέλη |
Κλάση Α (EURO 4, 5 - πρώτη κυκλοφορία από 01/01/2005) | -18 ευρώ |
Κλάση Β (EURO 3- πρώτη κυκλοφορία από 01/01/2000) | +50 ευρώ |
Κλάση Γ (EURO 2 - πρώτη κυκλοφορία από 01/01/1996) | +100 ευρώ |
Κλάση Δ (EURO 1, 0, συμβατικά, πρώτη κυκλοφορία πριν από 31/12/1995) | +150 ευρώ |
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας:
Κυβισμός | <301 | 301-785 | 786-1357 | 1358-1928 | 1929-2357 | >2357 |
| ||||||
Κλάση Α | 0 | 28 | 94 | 184 | 428 | 562 |
Κλάση Β | 68 | 96 | 162 | 252 | 496 | 630 |
Κλάση Γ | 118 | 146 | 212 | 302 | 546 | 680 |
Κλάση Δ | 168 | 196 | 262 | 352 | 596 | 730 |
|
|
|
|
|
|
|
Υφιστάμενα Τέλη | 18 | 46 | 112 | 202 | 446 | 580 |
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά οχήματα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα από 1.929 κ.ε. και άνω ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα κλάσης Α
Πράσινος» δακτύλιος
Τέλος ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε τον «Πράσινο» δακτύλιο που θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στην Αθήνα, αρχικά θα εφαρμοστεί στα όρια και στο ωράριο του υφιστάμενου δακτυλίου. Σε επόμενη φάση, όταν θα έχει προχωρήσει σημαντικά η ανανέωση του στόλου των οχημάτων, αλλά και οι επεκτάσεις του Μετρό, μπορεί να εξεταστεί η διεύρυνση των ορίων του. Το μέτρο θα εφαρμοστεί παράλληλα με την εφαρμογή του μέτρου διαφοροποίησης του χρώματος του σήματος των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, ώστε να ελέγχεται ευκολότερα η εφαρμογή του.
Για τα Ι.Χ. και τα ημιφορτηγά, προβλέπεται η εφαρμογή του «πράσινου» δακτυλίου ως εξής:
* Τα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων -δηλαδή τα παλιά οχήματα, προ 15ετίας- δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον «πράσινο» δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του. Θα εισέρχονται μόνο εκτός του ωραρίου του.
* Τα «καθαρά» αυτοκίνητα, δηλαδή τα καινούρια αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km, η είσοδος στον «πράσινο» δακτύλιο θα είναι ελεύθερη όλες τις ώρες.
* Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, θα συνεχίσουν να κινούνται με το σύστημα «μονά – ζυγά» όπως σήμερα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr