Αγάπη μου θα τα πούμε στην άλλη ζωή
danikas_dimitris

Δημήτρης Δανίκας

Αγάπη μου θα τα πούμε στην άλλη ζωή

Μερικές, ελάχιστες αναφορές στο Συμπόσιο του Πλάτωνα  σχετικά με τον Ερωτα,  βασισμένες στις σκέψεις του Σωκράτη του  φιλόσοφου της  σοφής άγνοιας. Οπως  είναι    διατυπωμένες από ομιλία του Γιάννη Γκανάσα με θέμα «Μανία και  Ερως στο έργο του Πλάτωνα»

«Το Εγώ  δεν είναι κυριάρχος  του Ερωτα, Το  Εγώ υφίσταται Ερωτα. Γι αυτό αισθάνεται το Πάθος. Για την    ψυχολογία  ο Ερωτας είναι ένα παραλήρημα. Για τον Φαίδρο, στο  Συμπόσιο του Πλάτωνα, ο Ερως δημιουργεί  μέσα μας  την  Αρετή Οι   γυναίκες, αντίθετα με  τους Ανδρες,  δρουν  μεν πλησίον  της  λογικο-μαθηματικής σκέψης  αλλά  το ίδιο και στο περιθώριο αυτής. Ο  Ερως  βρίσκεται  στα όρια μεταξύ θείου και ανθρώπινου  στοιχείου» 

Η Ερωτική μανία  μπορεί να αποβεί  δημιουργική,  γι αυτό  θεία Μανία. Μπορεί  και καταστροφική. Η  διαλεκτική των αισθημάτων. Των ακραίων αισθημάτων

Ολα αυτά με  αφορμή   μια μοιραία, «τυφλωμένη» από έρωτα  σαραντατετράχρονη ύπαρξη που όπως  φαίνεται η ίδια   έδωσε τέλος  στην ζωή της. Παρασύροντας στον όλεθρο  τα πάντα. Προφανώς  για την Ειρήνη Λαγούδη η κουβέντα. Που πριν από ελάχιστες μέρες  βρέθηκε  νεκρή στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου της, κοντά στο Μεσολόγγι

Κλείσιμο
Προφανώς νεκρή στο πίσω κάθισμα, εκεί όπου έκανε  έρωτα με  κάποιον παντρεμένο μεγαλογιατρό της περιοχής. Στο πίσω κάθισμα για να μην την βλέπουν. Σαν η ίδια πριν πάρει στο τάφο της  ζωή της, αισθάνθηκε  ντροπή γι αυτή την απελπισμένη πράξη  της

Αφού προηγουμένως, μέσα στην μανία  του  αχαλίνωτου,  ασυγκράτητου πάθους  της, τηλεφώνησε στην σύζυγο   του αγαπημένου της  για να της αποκαλύψει  τα πάντα για την  σχέση τους. Προφανώς σαν μια ύστατη πράξη,  σαν  ένα  τελευταίο αόρατο καταφύγιο  ώστε να σώσει τη ζωή της, να διαλύσει την   σχέση του  εραστή της με την οικογένειά του και να  τον κερδίσει οριστικά εκείνη  στην καρδιά της

Μια απελπισμένη πράξη, πριν από την τελική την αυτοκτονική. Γνωρίζοντας έτσι, ότι εκείνος όχι μόνο δεν πρόκειται να εγκαταλείψει  την σύζυγό του και την οικογένειά του. Αλλά αντιθέτως  μ αυτή την πράξη, μ αυτή την αποκάλυψη, εκείνη κινδύνευε να τον χάσει οριστικά από την  ζωή της. Κι έτσι μόνη και απροστάτευτη να διαβεί  την Αχερουσία να να πέσει στην αγκαλιά του Αδη

Η  περίπτωσή της μία από τις  χιλιάδες παγκοσμίως. Και  φυσικά πηγή έμπνευσης για τους σεναριογράφους. Οπως λόγου  χάριν «Η γυναίκα της  διπλανής πόρτας».  Με την  Φανί  Αρντάν, μόλις  τριάντα δύο, να καλεί τον  Ζεράρ Ντεπαντιέ,  νύχτα στον κήπο,  την ώρα που εκείνος κοιμόταν  στο ίδιο κρεβάτι με την   σύζυγό του. Κι εκείνος κατεβαίνει. Αφού αδύνατον να συγκρατήσει  την ερωτική  του μανία.  Κι έτσι μέσα στη νύχτα, πάνω στο κορμί της Φανί Αρντάν πέφτει. Και καθώς εκείνος, μέσα στο  ερωτικό και σεξουαλικό του πάθος είναι τυφλωμένος, εκείνη ανασύρει από την  τσάντα της μικροσκοπικό περίστροφο και τον  σκοτώνει

Η Ειρήνη του Μεσολογγίου δεν σκότωσε  τον  δικό της Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Μπορεί να κατέστρεψε την  ζωή του, αλλά  για τον εαυτό της επιφύλαξε  το υστερόγραφο της καταστροφικής μανίας. Δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ  δημιουργίας και καταστροφής. Ζωής και  θανάτου.  Ολα αλλάζουν.  Διαρκώς αλλάζουν.  Ομως τα  ακραία  αισθήματα ζουν, βασιλεύουν και την  ψυχή μας κυριεύουν. Μέσα σε οκτώ λέξεις  η  Ειρήνη  τα είπε  όλα: «Αγάπη μου, θα τα πούμε στην άλλη ζωή»!

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ