PROTOTHEMA

Blogs

Πόσα PS μπροστά;

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 

Θυμάμαι τις αντιδράσεις όλων μας, στον ειδικό Τύπο όταν η Ford ανακοίνωσε την ιπποδύναμη (215PS) του Focus RS, 1ης γενιάς. 

Άπαντες διαρρηγνύαμε τα ιμάτιά μας ότι αποκλείεται να είναι ομοιογενής η συμπεριφορά ενός τόσο ισχυρού προσθιοκίνητου αυτοκινήτου. Είναι αλήθεια πως όταν τραβάς αντί να σπρώχνεις έχει περιορισμούς γι’ αυτό και τα πολύ ισχυρά αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα, ή τετρακίνητα. Οι περιορισμοί αυτοί σε μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από την ικανότητα των ελαστικών να παρέχουν πρόσφυση αλλά και από τον τρόπο που λειτουργεί ο κινητήρας.


Η πρόοδος στην τεχνολογία των ελαστικών και των ηλεκτρονικών προγραμμάτων, άμβλυναν τα θεμελιώδη προβλήματα της μπροστινής κίνησης. Το προηγούμενης γενιάς προσθιοκίνητο Civic Type R απέδιδε 310PS, οδηγώντας το είχες την αίσθηση πως αυτό είναι το απόλυτο όριο. Μείναμε άναυδοι λοιπόν όταν οδηγώντας στη Δρέσδη το ολοκαίνουργιο Civic Type R των 320PS βιώσαμε μια τεράστια ανατροπή σε όσα πιστεύαμε. Απόλυτα ισορροπημένο γραμμικό, χωρίς σπιναρίσματα, torque steering και υστερίες:

«Βρισκόμαστε στο απόλυτο όριο δύναμης για προσθιοκίνητο;» ρωτήσαμε τον επικεφαλής μηχανικό εξέλιξης του Honda Civic Type R, Χιντέκι Κακινούμα: «Δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης στον εμπρός άξονα. Μπορούμε να αυξήσουμε σημαντικά τη δύναμη και θα το κάνουμε στο μέλλον. Το στοίχημα είναι η ηλεκτρονική διαχείριση της καμπύλης ροπής με μικρές σχέσεις στο κιβώτιο και τέρμα γκάζι. Εκεί γίνεται σήμερα χάρη στην παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών, λεπτομερή δουλειά ώστε να έχουμε γραμμική απόκριση χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς να κόβουμε γκάζι αλλά και χωρίς σπινάρισμα».

Κοντολογίς γράφουν ένα πρόγραμμα με χιλιάδες πιθανά σενάρια συνδυασμών ηλεκτρικών σημάτων προερχόμενα από τιμόνι, γκάζι, φρένο, συμπλέκτη, κιβώτιο τα οποία όλα καταλήγουν σε μη σπινάρισμα. Η ηλεκτρονική διαχείριση βελτιστοποιεί το γκάζι που δίνεις, χωρίς να κόβει αισθητά και εσύ νιώθεις ξαφνικά ότι οι εντολές σου είναι πάντα στο όριο λες και απέκτησες απόλυτη αίσθηση οδηγού αγώνων. Η παραμετροποίηση του κινητήρα, η ακαμψία του ελαφρύτερου αμαξώματος και η πρόσφυση των ειδικά εξελιγμένων για το Type R, Continental Sport Contact 6 συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο στο νέο προσθιοκίνητο Honda Civic Type R των 320PS. «Στο επόμενο θα έχουμε 350PS μόνο μπροστά» μας είπε γελώντας αινιγματικά ο Κακινούμα. Να τον πιστέψουμε; 

Tasos21/06/201713:28

Σίγουρα; Δε σπινάρει με τόσα άλογα μπροστά το Honda; Αποκλείεται! Έχει γίνει τέτοια πρόοδος;

Απάντηση
Kώστας21/06/201712:27

Μαθαίνω από σένα, σήμερα εντυπωσιάστηκα.

Απάντηση
Opel OPC21/06/201710:43

To δικό μου Astra σπινάρει και με 4η στην Αττική Οδό

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία