PROTOTHEMA

Blogs

Χωρίς Π μένει το Όρσε!

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 

Είναι σημαντικό να επωφεληθούμε ως κοινωνία από την οπτικοποίηση του πολύνεκρου τροχαίου στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Αφού είπαν όλοι τη γνώμη τους, ο απλός άνθρωπος, ο μέσος οδηγός, ο φορολογούμενος πολίτης έχει μείνει με την απορία: «Τι έφταιξε τελικά;».

Βασική αιτία ήταν η υπερβολική ταχύτητα που κινούνταν η Porsche. Τέτοιες συμπεριφορές στο δρόμο είναι αντικοινωνικές, επικίνδυνες, θανατηφόρες. Η υπέρμετρη ταχύτητα οδήγησε σε υπερθέρμανση του ελαστικού και αστοχία. Φρονώ ότι χρειάζεται μια παρέμβαση από κάποια εισαγωγική εταιρεία εμπορίας ελαστικών (σ.σ: ή όλες μαζί από κοινού) ώστε στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να ενημερώσουν με αντίστοιχη καμπάνια τον κόσμο σε ότι αφορά στα χειμερινά ελαστικά.


Κρατήστε πάντως ότι τα κανονικά ελαστικά που χρησιμοποιούμε όλοι στα αυτοκίνητά μας χάνουν σταδιακά την απόδοσή τους κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου. Τα χειμερινά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για χαμηλές θερμοκρασίες και μεικτές συνθήκες. Διαθέτουν σκελετό ειδικό ώστε να ζεσταίνονται εύκολα και να αποδίδουν στο κρύο. Δεν αντέχουν σε παρατεταμένη καταπόνηση όπως η έκθεση σε υπέρμετρη ταχύτητα καθότι υπερθερμαίνονται. Γι’ αυτό έχουν χαμηλό δείκτη ταχύτητας.

Ίσως το χειρότερο που ακούστηκε όλο αυτό το διάστημα ήταν αυτό περί «ταξικού δυστυχήματος», ειπώθηκε από το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκο Μανιό. Στο δικό μου κόσμο, στη δική μου Ελλάδα, στο ΕΜΠ που σπούδασα μηχανολόγος μηχανικός, στις νεανικές παρέες, ως αναγνώστης αρχικά και ως συνεργάτης μετέπειτα στην αίθουσα Σύνταξης των 4Τ έμαθα να θαυμάζω την ικανότητα, την αριστεία, τη συνεχή μεθοδική εργασία, την τεχνολογική αρτιότητα. Τη δουλειά των μηχανικών, το καλό σετάρισμα του αυτοκινήτου, το χαμηλό βάρος, τα αποτελεσματικά ευφυή διαφορικά, τη χρήση ελαφρών υλικών και εν τέλει το σύνολο που ξεχωρίζει. Δε ρώτησα ποτέ πόσο κάνει μια 911 turbo, περισσότερο μ’ ενδιέφερε πόσο ζυγίζει και σε τι χρόνο γυρίζει στην πίστα. Έμαθα να εκτιμώ αυτόν που πληρώνει 150 χιλιάδες σε φόρους στο ελληνικό κράτος για να την αγοράσει, θαυμάζω όμως αυτόν που μπορεί να την οδηγήσει στο όριο, στο ασφαλές περιβάλλον μιας πίστας. Στο δικό μου ρεπορτάζ 20χρονοι, 25χρονοι και 30χρονοι, οδηγούν με 330km/h ενόσω τους παρακολουθεί όλος ο πλανήτης. Όταν βγουν από το μονοθέσιο και μπουν στο αυτοκίνητό τους, φορούν ζώνη ασφαλείας, δε χρησιμοποιούν κινητό, σέβονται τα όρια ταχύτητας και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

Μιας όμως και ετέθη ταξικό ζήτημα θα περίμενα από τον αξιότιμο βουλευτή της κυβέρνησης να μας πει τι έκανε όσον αφορά στη φορολογία αγαθών που έχουν άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια του Ελληνικού λαού. Πόσο μείωσε τους φόρους στα ελαστικά, στους υαλοκαθαριστήρες (σ.σ: σήμερα βρέχει και τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν κατάλληλους) , στα τακάκια φρένων, στα κράνη, στα προστατευτικά σώματος και άλλα. Ποιες ενέργειες έγιναν ώστε ο 18χρονος (χωρίς δίπλωμα) που πάτησε και σκότωσε μια 14χρονη κοπέλα να διαπαιδαγωγηθεί σωστά, ώστε αύριο να κινείται ασφαλώς; Ποιες κατευθύνσεις/ εντολές έδωσε στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας (σ.σ: κι όμως υπάρχει!!!!!!!!!!!!!) ώστε να αξιοποιηθεί η δημοσιότητα που πήρε το δυστύχημα για την εκπαίδευση/ευαισθητοποίηση των Ελλήνων οδηγών; Ποιες ενέργειες αποφασίστηκαν για την διευκόλυνση της λειτουργίας του αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων και του αντίστοιχου στις Σέρρες; Ποιες ενέργειες έγιναν για να προχωρήσει η πίστα στη Χαλανδρίτσα; Χώροι όπου μπορούν με ασφάλεια να εκπαιδευτούν οι Έλληνες οδηγοί. Δεν ακούω τίποτα τώρα!

Οι επιστημονικοί συνεργάτες του ΙΟΑΣ καταγράφουν τις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην οδική ασφάλεια. Αυτοκίνητα πλημμελώς συντηρημένα, με φθαρμένα ελαστικά/φρένα, πεσμένα αμορτισέρ σε κατάσταση επικίνδυνη που δεν πρέπει να κυκλοφορούν. Αυτό είναι αποτέλεσμα της υπέρμετρης φορολογίας στην αγορά αυτοκινήτου και ανταλλακτικών. Τα τροχαία έχουν ένα κόστος που αγγίζει ετησίως τα 20 δις στη χώρα μας. Λένε τα στατιστικά πως οι νεκροί μειώθηκαν στο μισό (807 πέρυσι). Είναι λάθος αυτό, απλά άλλαξαν τρόπο μέτρησης, αναφέρουν μόνο όσους κατέληξαν στο σημείο του δυστυχήματος και όχι όσους κατέληξαν καθοδόν, ή στο νοσοκομείο.

Δημοσιονομικά μια επένδυση στην οδική ασφάλεια, στην κυκλοφοριακή αγωγή, στην εκπαίδευση των Ελλήνων οδηγών σημερινών και αυριανών θα ήταν το πιο αποτελεσματικό οικονομικό μέτρο που θα μπορούσε να προτείνει/μεθοδεύσει κάποιο κόμμα ή ακόμη καλύτερα σύσσωμη η Βουλή. Ελπίζω στο άμεσο μέλλον να δούμε μια τέτοια πρωτοβουλία αφήνοντας τα «ταξικά θέματα» εκεί που ανήκουν, στη λήθη του παρελθόντος.  

Αιρετικός12/03/201712:31

Από την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος όλοι είπαν όλα και όλοι κατηγόρησαν ολους (κακή τύχη, υπερβολική ταχύτητα, απειρία οδηγού κλπ). Όλοι όμως βγάλατε από το κάδρο των ευθυνών έναν (αυτον που δίνει διαφήμιση): τον τραγικό μεν αλλά υπεύθυνο εξ αμέλειας (και πιθανότατα τσιγκουνιά δε) πατέρα. Αγόρασε ένα σχεδόν super car με 300+ τελική και το κυκλοφορούσε με χειμερινά ελαστικά 11 ετών!!!! Ο εκατομμυριούχος πατέρας δεν έδωσε 2.000 ευρώ να αλλάξει ελαστικά στο υπεραυτοκίνητο του. Αν είχε κανονικά ελαστικά το αυτοκίνητο θα ζούσε ο γιος του; Δυστυχώς λογω τσιγκουνιάς δεν θα το μάθει ποτέ. Όμως θέλω να ρωτήσω; Εισαγγελέας κυκλοφορει στην χώρα; Εξ' αμέλειας καμια κατηγορία παίζει; Αν δεν λεγόταν Βακακης αλλά Κακομοιρογλου με Ντατσουν 35ετιας και λάστιχα β χέρι τι θα γράψατε ακόμα σήμερα; Για την εγκληματική αμέλεια, για το κράτος που δεν ελέγχει τα σαπακια (κλπ κλπ για κάποιον που δεν δίνει διαφήμιση άρα μπορεί να σταυρωθεί άνετα). Σε κάποια άλλη χώρα που πολλοι θαυμάζουμε για την οδική ασφάλεια και τους νόμους της αυτή δεν θα ήταν η εξέλιξη; Εδώ κουκούλια και μονο

Απάντηση
Πειραιώτης12/03/201713:28

Από ό,τι ξέρω,ο μακαρίτης νεαρός,είχε μία Μερσεντέ για προσωπικό αυτοκίνητο,η οποία είχε βγάλει μία βλάβη,με αποτέλεσμα να πάρει την Πόρσε που ήταν διαθέσιμη,και η οποία δεν ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας,και γι' αυτό αμφιβάλλω αν κυκλοφορούσε συχνά.Εξ ου και τα λάθος λάστιχα. Το τι ακριβώς έγινε πάντως,θα το μάθουμε όταν βγει το πλήρες πόρισμα,ή όταν γίνει κάποια δίκη.

Απάντηση
Αιρτον Σενα12/03/201710:51

Τελικά "ο πλούσιος" κατάφερε να περάσει μια καμήλα από την τρύπα που ανοίγει η βελόνα... Μου θυμίζει το τραγικό δυστύχημα στα τέμπη με τα παιδάκια... Ενα δευτερόλεπτο διαφορά για κάποιο λόγο, ίσως να είχε άλλη κατάληξη και στα δυο τροχαία... Αν δεν έμπαινε στην τρύπα ίσως και να ζούσαν τα παιδιά. Ολοι οι άντρες κάποια στιγμή έχουμε πιάσει τα 250 χλμ. σε ευθεία στην εθνική, τουλάχιστον μια φορά ειτε σαν οδηγοί ειτε συνοδηγοι απλά είμασταν τυχεροί. Αυτο το πλάνο ούτε ο Σπίλμπεργκ δεν θα το φανταζότανε, ήτανε γραφτό να φύγουν δεν εξηγήτε αλλιώς, ας σταματήσουμε να βρίζουμε τον νεκρό. Οπως και νά'χει αυτά τα χιλιόμετρα ακόμη και με υπέρ αυτοκίνητα ειναι επικίνδυνα.

Απάντηση
Πειραιώτης12/03/201713:31

...μα γι' αυτό και ο πατέρας που έχασε γυναίκα και παιδί, που ήταν κι αυτός kavlόγκαζος,μίλησε με τον τρόπο που μίλησε στην αρχή, και κάποιοι τον έβριζαν,γιατί κι αυτός είχε τρέξει πολύ στη ζωή του.

Απάντηση
ααα12/03/201710:19

ο ενημερωμένος γενικά κος Πουρναράκης θεωρεί τεχνολογικά ότι σε βιομηχανικό προιόν που ονομάστηκε αυτοκίνητο μπορεί το μοτέρ να είναι κρεμασμένο πίσω από τους πίσω τροχούς , και αυτό νσ λέγεται αυτοκλινητο Το σχεδιο αυτό φκιάχτηκε για άλλους λόγους. Τα μηχανολογικά αυτά κατασκευάσματα φέρουν εξ κατασκευής των το σπέρμα της αυτοδιαλυσής των. Λάθος σχέδιο , λάθος κατασκευή ώς Super car ,λάθος προιόν.

Απάντηση
Πειραιώτης12/03/201713:43

...σώπα ρε συ.Με τι προσόντα γράφεις αυτές τις αηδίες για ένα αυτοκίνητο που θεωρείται,αλλά και είναι από τα κορυφαία;Αυτοκίνητα με 4κίνηση και χιλιάδες ηλεκτρονικά βοηθήματα που κάνουν και το χαζό σαν κι εσένα να νοιώθει όταν τα οδηγεί,τουλάχιστον ως... Χάμιλτον... Αλλά βέβαια,εσύ,ως φοβερός ξερόλας,μας λες ότι τα αυτοκίνητα που μπορούν να πιάνουν τα 250 για πλάκα,δεν γίνεται να στουκάρουν άμα ο οδηγός είναι άσχετος, ή οι συνθήκες του δρόμου είναι κακές,εκτός από τις Πόρσε,και μάλιστα τις Τurbo και τις TurboS που συνηθίζουν να το κάνουν,ε; Ξέχασες τη Μερσεντέ του μακαρίτη του Παντελίδη δηλαδή πχ.

Απάντηση
κωστας12/03/201707:55

Τι μαθαμε λοιπον σημερα; Οτι οι κυβερνωντες διαχρονικα δεν ενδιαφερονται η ειναι ασχετοι περι τα αυτοκινητικα. (Κομιζεις γλαυκαν εις Αθηνας). Οι κρατιστες της κυβερνησης ενδιαφερονται πρωτα για να "δημιουργησουν επιτροπες με υποεπιτροπες με σαφως καθορισμενους στοχους" (Αστεριξ) δηλαδη να κανουν τη μπαζα τους. Και οι μεγαλυτεροι κρατιστες απ'ολους ειναι οι σοσιαλιστες και οι αριστεροι. το κερασακι στην τουρτα των Συριζανελ ειναι και τα ροζ γυαλακια, με τα οποια τα παντα ειναι ταξικα. Λοιπον ταξικος πρεπει να ειναι και ο τροπος που πρεπει να φυγουν κλωτσηδον, αλλοιως ανακαμψη δεν θα υπαρξει.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία