Χωρίς Π μένει το Όρσε!

Τάκης Πουρναράκης

Χωρίς Π μένει το Όρσε!

Είναι σημαντικό να επωφεληθούμε ως κοινωνία από την οπτικοποίηση του πολύνεκρου τροχαίου στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Αφού είπαν όλοι τη γνώμη τους, ο απλός άνθρωπος, ο μέσος οδηγός, ο φορολογούμενος πολίτης έχει μείνει με την απορία: «Τι έφταιξε τελικά;».

Βασική αιτία ήταν η υπερβολική ταχύτητα που κινούνταν η Porsche. Τέτοιες συμπεριφορές στο δρόμο είναι αντικοινωνικές, επικίνδυνες, θανατηφόρες. Η υπέρμετρη ταχύτητα οδήγησε σε υπερθέρμανση του ελαστικού και αστοχία. Φρονώ ότι χρειάζεται μια παρέμβαση από κάποια εισαγωγική εταιρεία εμπορίας ελαστικών (σ.σ: ή όλες μαζί από κοινού) ώστε στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να ενημερώσουν με αντίστοιχη καμπάνια τον κόσμο σε ότι αφορά στα χειμερινά ελαστικά.

Κρατήστε πάντως ότι τα κανονικά ελαστικά που χρησιμοποιούμε όλοι στα αυτοκίνητά μας χάνουν σταδιακά την απόδοσή τους κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου. Τα χειμερινά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για χαμηλές θερμοκρασίες και μεικτές συνθήκες. Διαθέτουν σκελετό ειδικό ώστε να ζεσταίνονται εύκολα και να αποδίδουν στο κρύο. Δεν αντέχουν σε παρατεταμένη καταπόνηση όπως η έκθεση σε υπέρμετρη ταχύτητα καθότι υπερθερμαίνονται. Γι’ αυτό έχουν χαμηλό δείκτη ταχύτητας.

Ίσως το χειρότερο που ακούστηκε όλο αυτό το διάστημα ήταν αυτό περί «ταξικού δυστυχήματος», ειπώθηκε από το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκο Μανιό. Στο δικό μου κόσμο, στη δική μου Ελλάδα, στο ΕΜΠ που σπούδασα μηχανολόγος μηχανικός, στις νεανικές παρέες, ως αναγνώστης αρχικά και ως συνεργάτης μετέπειτα στην αίθουσα Σύνταξης των 4Τ έμαθα να θαυμάζω την ικανότητα, την αριστεία, τη συνεχή μεθοδική εργασία, την τεχνολογική αρτιότητα. Τη δουλειά των μηχανικών, το καλό σετάρισμα του αυτοκινήτου, το χαμηλό βάρος, τα αποτελεσματικά ευφυή διαφορικά, τη χρήση ελαφρών υλικών και εν τέλει το σύνολο που ξεχωρίζει. Δε ρώτησα ποτέ πόσο κάνει μια 911 turbo, περισσότερο μ’ ενδιέφερε πόσο ζυγίζει και σε τι χρόνο γυρίζει στην πίστα. Έμαθα να εκτιμώ αυτόν που πληρώνει 150 χιλιάδες σε φόρους στο ελληνικό κράτος για να την αγοράσει, θαυμάζω όμως αυτόν που μπορεί να την οδηγήσει στο όριο, στο ασφαλές περιβάλλον μιας πίστας. Στο δικό μου ρεπορτάζ 20χρονοι, 25χρονοι και 30χρονοι, οδηγούν με 330km/h ενόσω τους παρακολουθεί όλος ο πλανήτης. Όταν βγουν από το μονοθέσιο και μπουν στο αυτοκίνητό τους, φορούν ζώνη ασφαλείας, δε χρησιμοποιούν κινητό, σέβονται τα όρια ταχύτητας και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

Κλείσιμο
Μιας όμως και ετέθη ταξικό ζήτημα θα περίμενα από τον αξιότιμο βουλευτή της κυβέρνησης να μας πει τι έκανε όσον αφορά στη φορολογία αγαθών που έχουν άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια του Ελληνικού λαού. Πόσο μείωσε τους φόρους στα ελαστικά, στους υαλοκαθαριστήρες (σ.σ: σήμερα βρέχει και τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν κατάλληλους) , στα τακάκια φρένων, στα κράνη, στα προστατευτικά σώματος και άλλα. Ποιες ενέργειες έγιναν ώστε ο 18χρονος (χωρίς δίπλωμα) που πάτησε και σκότωσε μια 14χρονη κοπέλα να διαπαιδαγωγηθεί σωστά, ώστε αύριο να κινείται ασφαλώς; Ποιες κατευθύνσεις/ εντολές έδωσε στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας (σ.σ: κι όμως υπάρχει!!!!!!!!!!!!!) ώστε να αξιοποιηθεί η δημοσιότητα που πήρε το δυστύχημα για την εκπαίδευση/ευαισθητοποίηση των Ελλήνων οδηγών; Ποιες ενέργειες αποφασίστηκαν για την διευκόλυνση της λειτουργίας του αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων και του αντίστοιχου στις Σέρρες; Ποιες ενέργειες έγιναν για να προχωρήσει η πίστα στη Χαλανδρίτσα; Χώροι όπου μπορούν με ασφάλεια να εκπαιδευτούν οι Έλληνες οδηγοί. Δεν ακούω τίποτα τώρα!

Οι επιστημονικοί συνεργάτες του ΙΟΑΣ καταγράφουν τις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην οδική ασφάλεια. Αυτοκίνητα πλημμελώς συντηρημένα, με φθαρμένα ελαστικά/φρένα, πεσμένα αμορτισέρ σε κατάσταση επικίνδυνη που δεν πρέπει να κυκλοφορούν. Αυτό είναι αποτέλεσμα της υπέρμετρης φορολογίας στην αγορά αυτοκινήτου και ανταλλακτικών. Τα τροχαία έχουν ένα κόστος που αγγίζει ετησίως τα 20 δις στη χώρα μας. Λένε τα στατιστικά πως οι νεκροί μειώθηκαν στο μισό (807 πέρυσι). Είναι λάθος αυτό, απλά άλλαξαν τρόπο μέτρησης, αναφέρουν μόνο όσους κατέληξαν στο σημείο του δυστυχήματος και όχι όσους κατέληξαν καθοδόν, ή στο νοσοκομείο.

Δημοσιονομικά μια επένδυση στην οδική ασφάλεια, στην κυκλοφοριακή αγωγή, στην εκπαίδευση των Ελλήνων οδηγών σημερινών και αυριανών θα ήταν το πιο αποτελεσματικό οικονομικό μέτρο που θα μπορούσε να προτείνει/μεθοδεύσει κάποιο κόμμα ή ακόμη καλύτερα σύσσωμη η Βουλή. Ελπίζω στο άμεσο μέλλον να δούμε μια τέτοια πρωτοβουλία αφήνοντας τα «ταξικά θέματα» εκεί που ανήκουν, στη λήθη του παρελθόντος.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK