Τσίπρας και Πάρος, το παράδειγμα
Tasos_karamitsos4

Τάσος Καραμήτσος

Τσίπρας και Πάρος, το παράδειγμα


Θυμάμαι την υπόθεση του αεροδρομίου της Πάρου, την επιμήκυνση του αεροδιαδρόμου, δηλαδή, για να προσγειώνεται λίγο πιο μεγάλο αεροπλάνο (70 αντί 39 θέσεων, αυτό είναι όλο), να σέρνεται από τα τέλη της δεκαετίας του ’90. Και το «Κένεντι» στη Νέα Υόρκη να κατασκευάζαμε, ως χώρα, τόσα χρόνια δεν θα κάναμε... Και ήρθε τώρα το κρεσεντάρισμα της ανικανότητας και της υποκρισίας των ελληνικών κυβερνήσεων, να τσακώνονται για το ποιος έκανε το έργο, το ΠΑΣΟΚ, η Ν.Δ. ή τελικώς ο αναμορφωτής ΣΥΡΙΖΑ;

Θα γελάνε οι ντόπιοι, που ξέρουν την ιστορία ενός ασήμαντου οικονομικά έργου αλλά πολύ σημαντικού για την Πάρο, για τα δισ. ευρώ που φαγώθηκαν τζάμπα-αέρα στην Ελλάδα εδώ και δύο δεκαετίες.

Αυτά τα μικρά σε κονδύλια έργα, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα της κρίσης, μπορεί να είναι τα πιο μεγάλα για ένα μικρό νησί. Να το αναπτύξουν ραγδαία, να φέρουν τουρίστες και να πολλαπλασιάσουν τις δουλειές σε λίγα μόνο χρόνια.

Δεν κοστίζει πάνω από 20-25 εκατ. ευρώ να φτιάξεις ένα μικρό αεροδρόμιο με στοιχειώδεις υποδομές σε ένα νησάκι, γι’ αυτό άλλωστε και στην εξωτική Καραϊβική, όπου το ΑΕΠ είναι υποπολλαπλάσιο από αυτό της Ελλάδας, υπάρχει ένα μικρό αεροδρόμιο σε καθένα απ’ τα νησάκια για να πηγαίνουν οι τουρίστες.

Ερώτημα θεωρητικό: Θα κατασκευάσει ποτέ το Ελληνικό Δημόσιο δέκα μικρά αεροδρόμια, έστω με κάποιες επιχορηγήσεις από την Ε.Ε., σε αντίστοιχα νησιά για να δώσει ζωή μέσω του τουρισμού σε αυτά; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι». Εδώ δεν το έκανε όταν υπήρχαν άπειρα κονδύλια και άνεση χρηματοδότησης, θα το κάνει τώρα;

Η λύση είναι μία και μοναδική και μπορεί να την εφαρμόσει ο Τσίπρας ώστε να φανεί μάλιστα και πιο... αναπτυξιακός από τους άλλους, οι οποίοι απέτυχαν εμφανώς στον τομέα αυτό. Να ζητήσει από τους Γερμανούς και τους Ελληνες που πήραν το πρώτο πακέτο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων να αναλάβουν και αυτό το έργο, παρέχοντάς τους δωρεάν το μάνατζμεντ και τα έσοδα των νέων μικρών αεροδρομίων που θα χτίζουν για κάποια χρόνια - 30 ή 40 ή όσο βγαίνει ο λογαριασμός.

Στην Ελλάδα θα μείνουν το όφελος της ανάπτυξης, της αύξησης του ΑΕΠ από την τουριστική κίνηση, οι θέσεις εργασίας και η αναζωογόνηση των νησιών, και ύστερα από μερικά χρόνια και η ιδιοκτησία. Αλήθεια, αν ο Τσίπρας το φέρει αυτό στη Βουλή ως πρόταση, ποιος θα το καταψηφίσει;

Η πρόταση για τη συγκεκριμένη γερμανοελληνική κοινοπραξία γίνεται γιατί απλά είναι πολύ πιο εύκολο, οι επενδυτές είναι ήδη στην Ελλάδα, ξοδεύουν λεφτά και φυσικά μπορούν με τις συνέργειες που έχουν να τελειώσουν τη δουλειά μέσα σε λίγα χρόνια.
Η Ελλάδα μπορεί να σωθεί μόνο με τέτοιες γρήγορες, πρακτικές και απελευθερωμένες από πολιτικά συμπλέγματα και ψευτοδιλήμματα ιδέες για να έρθει επιτέλους η ανάπτυξη.
Οποιος πρωθυπουργός τολμήσει θα κάνει καλό στη χώρα του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ