Ο ισχυρός και οι άλλοι…
takis-trakouselis01

Τάκης Τρακουσέλλης

Ο ισχυρός και οι άλλοι…

Το αυτοκίνητο ήταν, είναι και θα είναι μια επικερδής επένδυση για τις εταιρείες κατασκευής, αλλά και για τις χώρες που δίνουν τα κίνητρα να έχουν στα εδάφη τους μονάδες παραγωγής και συναρμολόγησης οχημάτων.

Για του λόγου το αληθές η Γερμανία, που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτου στην Ευρώπη (ίσως πλέον και στον κόσμο), στηρίζει το μεγαλύτερο κομμάτι των εξαγωγών της στην αυτοκινητοβιομηχανία της, η οποία αναμφίβολα τεχνολογικά είναι από τις κορυφαίες, γεγονός που εκτιμάται από τους καταναλωτές όλου του πλανήτη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, λοιπόν, αποτελεί την ατμομηχανή του ΑΕΠ της Γερμανίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις πέντε μεγαλύτερες σε κέρδη γερμανικές εταιρείες οι τρεις είναι αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόκειται για τα γκρουπ των Volkswagen, Daimler και BMW, με την πεντάδα να κλείνει με τις Siemens και BASF (χημική εταιρεία). Σύμφωνα με την «Die Welt», το πλεόνασμα της Γερμανίας το 2014 είναι στα 220 δισ. ευρώ, μεγαλύτερο κατά 30 δισ. σε σχέση με του 2013 . Για να καταλάβετε για τι μεγέθη μιλάμε, το γερμανικό πλεόνασμα είναι μεγαλύτερο του άλλου μεγαθηρίου των εξαγωγών, της Κίνας, που φτάνει τα 150 δισ. δολάρια, αλλά και των πετρελαιάδων της Σαουδικής Αραβίας (100 δισ. δολάρια). Και επειδή τις προηγούμενες ημέρες κάποιοι δήλωναν σοκαρισμένοι από την πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου, που προήλθε από το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων της περασμένης Δευτέρας, ας γνωρίζουν ότι όταν μιας εξαγωγικής χώρας το νόμισμα πέφτει (δεν μιλάμε για υποτίμηση βέβαια), αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο τις εξαγωγές της σε χώρες εμπορικούς παραδείσους, όπως είναι κάποιες της Ασίας και της αμερικανικής ηπείρου.

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι οι αναλυτές του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (IFO) του Μονάχου εκτιμούν ότι το γερμανικό πλεόνασμα θα αυξηθεί ξεπερνώντας το 8% του ΑΕΠ, βοηθούμενο από τις υποχωρήσεις της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου, αλλά και τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου.

Κλείσιμο
Αυτές οι επιδόσεις, τονίζουν οι αναλυτές, γίνονται εις βάρος των υπολοίπων εταίρων, αφού τα πολύ μεγάλα εμπορικά πλεονάσματα οδηγούν σε απορρόφηση των εξαγωγών από τις υπόλοιπες χώρες με μεγαλύτερο δανεισμό. Παράλληλα, γίνεται λόγος για αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των εταίρων, αφού η Γερμανία με τα τεράστια πλεονάσματα μπορεί να ρίξει στην παγκόσμια αγορά προϊόντα με εξαιρετική σχέση ποιότητας - τιμής σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες.

Ηδη σχεδόν όλοι οι οικονομικοί οργανισμοί χτυπάνε το καμπανάκι της παγκόσμιας οικονομικής -και κατά προέκταση κοινωνικής- ισορροπίας για τη Γερμανία, κάτι που συμβαίνει πάντα όταν τα μεγάλα πλεονάσματα τρεχουσών συναλλαγών μιας χώρας της Ε.Ε. ξεπερνάνε το 6% του ΑΕΠ τους. Στη Γερμανία, λοιπόν, ήδη το 2014 είναι 7,5%…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα