Τα… κανόνια ηχούν ακόμα
takis-trakouselis01

Τάκης Τρακουσέλλης

Τα… κανόνια ηχούν ακόμα

Το άκουσμα της πτώχευσης της εισαγωγικής εταιρείας της Mazda στην Ελλάδα, της ΕΛΜΑ, μπορεί να πάγωσε τα χαμόγελα που έχουν σχηματιστεί στα χείλη των ανθρώπων της αγοράς από την ανοδική πορεία των πωλήσεων, όμως σίγουρα δεν ξάφνιασε κανέναν.

Μάλιστα από αυτές τις σελίδες, πάνω από έναν χρόνο τώρα, τονίζαμε πως υπάρχει έντονο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη εισαγωγική εταιρεία.

Οι λόγοι για τους οποίους οδηγήθηκε η εταιρεία σ’ αυτή την κατάσταση είναι αρκετοί και σίγουρα δεν φταίει μόνο η οικονομική κρίση. Εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν με λάθος τρόπους και σε λάθος ανθρώπους. Στελέχη της εταιρείας έπεφταν στα δίχτυα αυτών που τους πουλούσαν «λαγούς με πετραχήλια», ακουμπώντας επάνω τους χρήμα και φαιά ουσία, με το αποτέλεσμα βέβαια να είναι πολύ χαμηλότερο των προσδοκιών. Ετσι, η εταιρεία, παρότι κάποτε είχε αυτοκίνητα που ήθελαν οι Ελληνες (MX5, 2 κ.λπ.), δεν κατάφερε να αποκτήσει το απαραίτητο οικονομικό… λίπος ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στην εποχή των ισχνών αγελάδων, κάτι που κατάφεραν οι περισσότερες εισαγωγικές εταιρείες και ιδιαίτερα αυτές που έχουν ως ιδιοκτήτες Ελληνες επιχειρηματίες και δεν έχουν την οικονομική βοήθεια απέξω, που έχουν οι πολυεθνικές.

Αυτό όμως που γονάτισε εντελώς τη Mazda στην Ελλάδα ήταν η φορομπηχτική πολιτική που εφαρμόστηκε επί υπουργίας Παπακωνσταντίνου και μετά. Τότε που διαμονοποιήθηκαν τα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα, μπήκαν τα χαράτσια και τα τεκμήρια. Παράλληλα η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αλλά και η άμεση αντίδραση των ανταγωνιστών της Mazda να ρίξουν στις προβληματικές φορολογικά αγορές μικρούς turbo κινητήρες με πολλά άλογα είχαν ως αποτέλεσμα να λαβώσουν θανάσιμα τη μάρκα. Παράλληλα, η έντονη εσωστρέφεια της εταιρείας, με επιλογές όπως να μη βγάζει προς δοκιμή αυτοκίνητα σε δημοσιογράφους και να έχει να στείλει πάνω από δύο χρόνια ενημερωτικό δελτίο Τύπου κ.λπ. έκοψε παντελώς την επικοινωνία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου με τη Mazda. Χαρακτηριστικό όλων των παραπάνω είναι η πτωτική πορεία των πωλήσεων, που από τα 450 αυτοκίνητα το 2011 έπεσε στα 243 το 2013, ενώ το πρώτο πεντάμηνο του 2014 πουλήθηκαν μόλις 24. 

Τι γίνεται από δω και πέρα; Το εργοστάσιο υπόσχεται πως (κάποια στιγμή) θα καλύψει πλήρως τους κατόχους Mazda στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την επάρκεια ανταλλακτικών κ.λπ., ενώ ήδη συζητά με υποψήφιους εισαγωγείς. Διαπραγματεύσεις οι οποίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες… 
Κλείσιμο







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ